Gå til innhold

Re: Aseksualitet og psykiske lidelser

Anbefalte innlegg

Sool1365380740
Skrevet

Hei. Hvor finner jeg denne artikelen? Jeg har aldri hatt noe behov for sex,og har aldri vært særlig opptatt av det. I mine forhold har det alltid endt opp med at jeg har følt det som en plikt etterhvert (vært litt int i begynnelsen bare)og dermed utviklet avsmak mot det.Noe jeg syns er trist... Har enorm skyldfølelse fordi det er slik.Føler meg anneledes enn andre. Har jo løsst å dele livet sammen med noen,nærhet på andre måter enn seksuelle. Men så føler jeg at det da er galt og feil at jeg ikke kjenner lysst. Jeg sliter med depresjon og angst,har gjort det store deler av livet. Lurer ofte på om det kan være grunnen. Det har blitt så ille at jeg tilogmed vemmes når jeg ser sexcener på tv. Vil ikke være sånn men er sånn.Og vet ikke hva jeg kan gjøre med det. Noen ganger vil jeg bare få lov å være sånn,mens andre ganger vil jeg bare være det som kalles sunn og normal,altså ha seksuelle drifter. Hadde ikke hatt noe problem med å gå resten av livet uten sex. Jeg har en mistanke at jeg har unnvikende pf,og mulig det er pga det,men uansett..det er meg.Men aksepterer ikke selv at jeg er slik.... – Sool

Gjest Mattiasen
Skrevet

Jeg vet ikke hvilken artikkel du sikter til, men kan det for noen ha noe med tilknytningsproblemer å gjøre, eller mangel på nærhet i barndommen, eller skamproblematikk i forhold til seksuell utforskning i barndommen som har ført til seksuell aversjon? Dette er bare spørsmål og tanker, og langt i fra faglig forankret :)

På www.nfks.no er det en oversikt over kliniske sexologer i Norge hvis det kan være noe for deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...