Gå til innhold

ang diangose

Anbefalte innlegg

Skrevet

Terapeuten sa "Du husker psykosene dine, mange gjør ikke det". Betyr det at det ikke er psykose da?

Tenker på Arnhild Lauveng, hun skrev bok om psykosene. Har lest mer om BP nå, er faktisk ganske sikker på at jeg har det. Hva kan jeg gjøre for å få dem til å ta det på alvor?

Tok med en test utarbeidet av nhd og ei an, men den var visst ikke så innteressan. Ærlig: Jeg liker nye terapeuten, men tror jeg melder pass hvis det ikke skjer noe ang utredning.

Er det sååå vanskelig for "fagfolk" å diagnostisere?

Det er ganske opplagt spør du meg.

Skrevet

Dessverre får man ofte ikke diagnosen før man sitter og er manisk eller hypoman rett foran øynene på behandler... og mani/hypomani er jo det som skjer sjeldnest i sykdomsbildet til bipolare... så de burde høre på folk som vil ha utredning fordi de kjenner igjen episoder med oppstemthet i sin fortid :S

Skrevet

Dessverre får man ofte ikke diagnosen før man sitter og er manisk eller hypoman rett foran øynene på behandler... og mani/hypomani er jo det som skjer sjeldnest i sykdomsbildet til bipolare... så de burde høre på folk som vil ha utredning fordi de kjenner igjen episoder med oppstemthet i sin fortid :S

Ja, det er når jeg ser tilbake jeg ser det veldig klart. Men jeg er desverre ikke flink til å huske f.eks "Hvor lenge varte ditt og datt"?

Husker ikke når ting skjedde heller, årstall og slikt...lite flink på det.

Skrevet

Har du BP?

Kan en mani gå på at en er ekstremt opptatt av å hjelpe andre?

At man tenker på andres vel og ve 24 timer i døgnet, mister søvn men blir enda mer gira. Klekker ut planer for å hjelpe dem best mulig, og tror jeg er superkvinne?

Jeg klarer det, jeg skal hjelpe for jeg er jo meg..ekstremt positivt og livet er lett og alt er bare bra.

Skrevet

Har du BP?

Kan en mani gå på at en er ekstremt opptatt av å hjelpe andre?

At man tenker på andres vel og ve 24 timer i døgnet, mister søvn men blir enda mer gira. Klekker ut planer for å hjelpe dem best mulig, og tror jeg er superkvinne?

Jeg klarer det, jeg skal hjelpe for jeg er jo meg..ekstremt positivt og livet er lett og alt er bare bra.

gira, lite søvn, hodet klepper ut planer, sterk følelse (superkvinne), ja absolutt

høres ut som hypomani

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...