Gå til innhold

Fremtidsdrømmer som barn

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten nisse
Skrevet

Jeg hadde ingen. Ikke noen jobbønsker, jeg levde i et vakum. Jeg havnet i NAV sitt system som 16-åring, og har vært der siden. Er nesten 40 nå. Eneste jobben jeg har hatt varte i tre år. Mottok tidsb. ufør før avklaringspenger. Vurderer å sende inn en søknad om varig ufør. Jeg er sliten, og tenker at jeg ikke orker mer nå. Vil NAV godkjenne den?

Skrevet

Hei!

Jeg har hørt det er vanskelig å få sånt innvilget, men jeg tror du kan søke deg inn på nevroteamet, de kan utrede bedre og kartlegge dine vansker. Jeg tror det er lurt å be om å komme dit, kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut hva som er vanskelig for deg, da det ikke er så lett å skjønne sånt selv. Når de er inne i bildet er det lettere å få innvilget andre tiltak som feks det du ønsker.

Jeg slet selv i arbeidslivet inntil jeg fikk vite hva det var med meg, at jeg hadde asperger syndrom, da kan jeg velge mellom alle mulige tiltak eller ikke-tiltak. Jeg valgte selv utdanning. Før det ante jeg ikke at det fantes noe som het hjelp og tilrettelegging, jeg holdt på å dø inni meg av stress.

Skrevet

Har hørt om flere som har fått avslag, er visst vanskelig å bli uføretrygdet nå. Kanskje folk omtrent må slutte å fungere for å få det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...