Gjest Sliten nisse Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Jeg hadde ingen. Ikke noen jobbønsker, jeg levde i et vakum. Jeg havnet i NAV sitt system som 16-åring, og har vært der siden. Er nesten 40 nå. Eneste jobben jeg har hatt varte i tre år. Mottok tidsb. ufør før avklaringspenger. Vurderer å sende inn en søknad om varig ufør. Jeg er sliten, og tenker at jeg ikke orker mer nå. Vil NAV godkjenne den? 0 Siter
Madelenemie Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Hei! Jeg har hørt det er vanskelig å få sånt innvilget, men jeg tror du kan søke deg inn på nevroteamet, de kan utrede bedre og kartlegge dine vansker. Jeg tror det er lurt å be om å komme dit, kanskje de kan hjelpe deg med å finne ut hva som er vanskelig for deg, da det ikke er så lett å skjønne sånt selv. Når de er inne i bildet er det lettere å få innvilget andre tiltak som feks det du ønsker. Jeg slet selv i arbeidslivet inntil jeg fikk vite hva det var med meg, at jeg hadde asperger syndrom, da kan jeg velge mellom alle mulige tiltak eller ikke-tiltak. Jeg valgte selv utdanning. Før det ante jeg ikke at det fantes noe som het hjelp og tilrettelegging, jeg holdt på å dø inni meg av stress. 0 Siter
Gjest Gåten Skrevet 19. november 2010 Skrevet 19. november 2010 Har hørt om flere som har fått avslag, er visst vanskelig å bli uføretrygdet nå. Kanskje folk omtrent må slutte å fungere for å få det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.