Gå til innhold

Morsan


Gjest Du vet hvem jeg er.

Anbefalte innlegg

Gjest Du vet hvem jeg er.

Tenkte jeg skulle komme med en oppdatering siden du ba om det :-)

Jeg har solgt hytta. Litt blandede følelser. Føler jeg har solgt litt av sjela mi, men mest fornøyd, tror jeg ;-)

Likevel er jeg fremdeles usikker på om jeg skal kjøpe i hjembygda. Vet ikke helt om det er så lurt, så nå kan det hende jeg ender opp med å kjøpe leilighet i Oslo for å leie ut isteden . Økonomisk råd fra min bedre halvdel dette naturligvis, men kan hende det ikke er så dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for oppdatering :-)

Godt du føler deg mest fornøyd, da. Jeg vet jeg ville blitt trist hvis vi ikke lenger hadde vår hytte, men det er jo egentlig ikke sammenlignbart - vi har jo ikke stor båt med overnattingsplass.

Selv om leilighet for utleie i Oslo kan være lurere økonomisk, skal man jo ikke kimse av det følelsesmessige rundt det å ha en fritidseiendom i hjembygda. Jeg vet at jeg ikke er klar for noe slikt (ennå), men jeg forsto det som at dette var noe som var veldig viktig for deg.

Det kan kanskje være lurt å se det hele an litt og ikke binde opp pengene i ny eiendom før du er mer sikker?

Uansett: Lykke til, hva du enn velger! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Du vet hvem jeg er.

Takk for oppdatering :-)

Godt du føler deg mest fornøyd, da. Jeg vet jeg ville blitt trist hvis vi ikke lenger hadde vår hytte, men det er jo egentlig ikke sammenlignbart - vi har jo ikke stor båt med overnattingsplass.

Selv om leilighet for utleie i Oslo kan være lurere økonomisk, skal man jo ikke kimse av det følelsesmessige rundt det å ha en fritidseiendom i hjembygda. Jeg vet at jeg ikke er klar for noe slikt (ennå), men jeg forsto det som at dette var noe som var veldig viktig for deg.

Det kan kanskje være lurt å se det hele an litt og ikke binde opp pengene i ny eiendom før du er mer sikker?

Uansett: Lykke til, hva du enn velger! :-)

''Jeg vet at jeg ikke er klar for noe slikt (ennå), men jeg forsto det som at dette var noe som var veldig viktig for deg''

Ja, noen dager er det det og andre dager tenker jeg som dolerne. Sikker like greit å legge seg inn på hotell og få full sevice.

''Det kan kanskje være lurt å se det hele an litt og ikke binde opp pengene i ny eiendom før du er mer sikker?''

Nemlig! Jeg tror jeg bare skal sitte med pengene på konto en stund uten å foreta meg noe som helst:-) Er i hvertfall fornøyd med prisen, da jeg vet at jeg fikk bestemme taksten litt selv og at jeg skudde den høyt opp. Det har vært mange interesenter, men alle synes det var for dyrt. Han her også bøy mye lavere, men jeg ga meg ikke. Jeg skjønte at han ville ha den, så det endte med at jeg fikk 40.000 under taksten jeg satte selv og det er ikke så mye, så jeg er forøyd. Så rent følelelsesmessig var den også for meg verd så mye :-)

Til slutt var det en hyttenabo som ville ha den til datteren sin som falt for sjarmen og inventaret, så jeg måtte selge med inventaret og det er stort sett lopper jeg har pusset opp selv og som faktisk for meg nesten er det verste og kvitte seg med.

De skrøyt så fært av stilen og det gjorde det jo nesten enda verre for meg for det er jo der jeg har lagt ned sjela mi ;-)

Jaja, nå er det ihverfall ikke mer å tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''Jeg vet at jeg ikke er klar for noe slikt (ennå), men jeg forsto det som at dette var noe som var veldig viktig for deg''

Ja, noen dager er det det og andre dager tenker jeg som dolerne. Sikker like greit å legge seg inn på hotell og få full sevice.

''Det kan kanskje være lurt å se det hele an litt og ikke binde opp pengene i ny eiendom før du er mer sikker?''

Nemlig! Jeg tror jeg bare skal sitte med pengene på konto en stund uten å foreta meg noe som helst:-) Er i hvertfall fornøyd med prisen, da jeg vet at jeg fikk bestemme taksten litt selv og at jeg skudde den høyt opp. Det har vært mange interesenter, men alle synes det var for dyrt. Han her også bøy mye lavere, men jeg ga meg ikke. Jeg skjønte at han ville ha den, så det endte med at jeg fikk 40.000 under taksten jeg satte selv og det er ikke så mye, så jeg er forøyd. Så rent følelelsesmessig var den også for meg verd så mye :-)

Til slutt var det en hyttenabo som ville ha den til datteren sin som falt for sjarmen og inventaret, så jeg måtte selge med inventaret og det er stort sett lopper jeg har pusset opp selv og som faktisk for meg nesten er det verste og kvitte seg med.

De skrøyt så fært av stilen og det gjorde det jo nesten enda verre for meg for det er jo der jeg har lagt ned sjela mi ;-)

Jaja, nå er det ihverfall ikke mer å tenke på.

men så hyggelig at de likte inventaret, da, spesielt ettersom du la ned så mye av sjela di i det :-)

Jeg skal love deg at da vi kjøpte hytta vår, var vi sjeleglad for at forrige eier tok med seg rubb & stubb av det som var der :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...