Gå til innhold

Er jeg Bipolar 2?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fikk diagnosen Bipolar 2 for en del år tilbake Dette synes jeg er litt rart, da jeg kun har vært deprimert, aldri hatt "oppturer", i alle fall kjenner jeg meg ikke igjen i noe av det jeg leser om dette. Jeg har dessuten kun hatt én depresjon, men den varte i 5-6 år.

Det var da jeg aldri ble bedre en psykiater til slutt satte diagnosen Bipolar 2, da hadde jeg gått på en relativt moderat dose Cipramil i mange år, uten bedring. Jeg fikkk så medisiner som Lamictal og Orfiril for min bipolaritet, men det hjalp ikke noe som helst. Det var først da jeg fikk svært høy dose Cipralex at jeg ble bra (mer enn pakkevedlegget anbefaler).

Hva kan denne virkningen av Cipralex tyde på? Og har jeg nødvendigvis Bipolar 2? Psykologen min, som jeg har gått til i 5 år mener jeg ikke har det, men er psykiatere mer kompetente til å se rett sykdom? Jeg fortalte psykiateren at min bestemor trolig hadde Bipolar 1 (aldri diagnostisert, kun antakelser fra familien), kan dette ha hatt innvirkning på hans diagnose?

Jeg har ikke noe imot å ha diagnosen Bipolar 2 i og for seg. men vil gjerne ha rett hjelp hvis jeg skulle bli syk senere i livet en gang.

Skrevet

om lamictal ikke hjalp deg, men høy dose ssri hjelper deg, så tror jeg ikke du er bipolar 2

ssri hos bipolare er gjerne slik at det enten ikke hjelper, man blir verre, svinger mer, manisk, deprimert, eller de hjelper kjempegodt helt i begynnelsen (etter noen dager) før det ikke hjelper noe mer

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...