Gå til innhold

Livmorshalskreft

Anbefalte innlegg

Gjest Krispolini
Skrevet

Hei! jeg bare lurte på om jeg burde latt barnet mitt ta livmorshalskreft vaksina de kan få på skolen? Hva er mulige bivirkninger, prøv å få med alt som har sjedd over hele verden er du snill, må bare være helt sikker:) Hilsen Anne

Skrevet

Mulige bivirkninger for omtrent alt man foretar seg her i livet er død.

Virkningen av livmorshalskreft er ofte død.

Poenget er at sjansen for død ved livmorshalskreft er mye større enn sjansen for død ved vaksinasjon.

Det er, stort sett, farlig å leve - likevel går det vanligvis bra!

Med vennlig hilsen

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Vi har akkurat hatt samme diskusjonen her i huset, og endte opp med å la hennes vaksineres... Livmorhalskreft er en såpass alvorlig, og i de fleste tilfeller dødelig diagnose så valget var egentlig ikke så veldig vanskelig å ta...

Skrevet

Jeg har to sønner, så denne vaksinen slipper jeg å ta stilling til. Jeg er allikevel ganske sikker på at en evt. datter ville fått en slik vaksine.

Gjest ingen nick
Skrevet

Vi har akkurat hatt samme diskusjonen her i huset, og endte opp med å la hennes vaksineres... Livmorhalskreft er en såpass alvorlig, og i de fleste tilfeller dødelig diagnose så valget var egentlig ikke så veldig vanskelig å ta...

''Livmorhalskreft er en såpass alvorlig, og i de fleste tilfeller dødelig diagnose...''

Dette er ikke helt rett, omlag 1/3 av de som får livmorhalskreft dør av sykdommen.

Dette er sakset fra http://nhi.no/sykdommer/kreft/gynekologisk-kreft/livmorhalskreft-1367.html

''Hvert år får cirka 300 norske kvinner kreft i livmorhalsen. Og hvert år dør ca. 100 kvinner av sykdommen. Livmorhalskreft, cancer cervicis uteri, er den andre mest vanlige kreftform blant kvinner.''

Gjest AtHomeMom
Skrevet

''Livmorhalskreft er en såpass alvorlig, og i de fleste tilfeller dødelig diagnose...''

Dette er ikke helt rett, omlag 1/3 av de som får livmorhalskreft dør av sykdommen.

Dette er sakset fra http://nhi.no/sykdommer/kreft/gynekologisk-kreft/livmorhalskreft-1367.html

''Hvert år får cirka 300 norske kvinner kreft i livmorhalsen. Og hvert år dør ca. 100 kvinner av sykdommen. Livmorhalskreft, cancer cervicis uteri, er den andre mest vanlige kreftform blant kvinner.''

Det kan godt hende at jeg ikke har de rette tallene i hodet, men likevel er det en alvorlig sykdom. Hvis man har anledning til å beskytte seg eller barna sine mot denne sykdommen, så benytter jeg meg av denne muligheten.

Gjest ingen nick
Skrevet

Det kan godt hende at jeg ikke har de rette tallene i hodet, men likevel er det en alvorlig sykdom. Hvis man har anledning til å beskytte seg eller barna sine mot denne sykdommen, så benytter jeg meg av denne muligheten.

Jeg har ingen jenter i den aktuelle alderen, så det er en problemstilling, jeg ikke har tatt stilling til.

Skrevet

''Vi har akkurat hatt samme diskusjonen her i huset, og endte opp med å la hennes vaksineres... Livmorhalskreft er en såpass alvorlig, og i de fleste tilfeller dødelig diagnose så valget var egentlig ikke så veldig vanskelig å ta...''

Vi hadde samme diskusjon her i fjor høst. Vaksinen er lite utprøvd, kun et fåtall får sykdommen, kjenner personlig to som har hatt denne krefttypen. En lever i beste velgående kreftfri, den andre er under behandling med veldig gode prognoser. Så for oss var valget ikke vanskelig å ta. Vi valgte å IKKE vaksinere.

Skrevet

''Vi har akkurat hatt samme diskusjonen her i huset, og endte opp med å la hennes vaksineres... Livmorhalskreft er en såpass alvorlig, og i de fleste tilfeller dødelig diagnose så valget var egentlig ikke så veldig vanskelig å ta...''

Vi hadde samme diskusjon her i fjor høst. Vaksinen er lite utprøvd, kun et fåtall får sykdommen, kjenner personlig to som har hatt denne krefttypen. En lever i beste velgående kreftfri, den andre er under behandling med veldig gode prognoser. Så for oss var valget ikke vanskelig å ta. Vi valgte å IKKE vaksinere.

Det kommer vel veldig an på når det blir oppdaget? Man bør uansett være veldig flink til å ta GU.

Skrevet

Jeg har bare gutter, men en eventuell jente ville absolutt fått vaksinen. -Synes det er flott at de får tilbud om det.

Ang. bivirkninger stoler jeg på at helsemyndighetene sørger for at vaksinen er trygg.

Skrevet

Jeg har bare gutter, men en eventuell jente ville absolutt fått vaksinen. -Synes det er flott at de får tilbud om det.

Ang. bivirkninger stoler jeg på at helsemyndighetene sørger for at vaksinen er trygg.

"Ang. bivirkninger stoler jeg på at helsemyndighetene sørger for at vaksinen er trygg."

Det stoler ikke jeg helt og fullt på alltid, gjør gjerne litt research selv i tillegg.

Skrevet

''Vaksinen er lite utprøvd''

Dokumentasjon?

Gjest AtHomeMom
Skrevet

Derfor er det fint at dette en en frivillig vaksine, for oss var det naturlig å ta den, for dere ikke...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...