Gå til innhold

Wake-up-light


Angustia

Anbefalte innlegg

Inspirert av reklamen ved siden av her: Er det noen med erfaring med wake-up-light?

Har lyst å prøve, men er redd for ikke å våkne av den. Må nok kjøre dobbelt ei stund, og da er vel halve vitsen vekk.

En kollega uttalte nylig at ho ikke var uthvilt da ho våkna (det var katten som hadde velta ei blomsterpotte med påfølgende tumulter) - og jeg tenkte bare en ting: "Er det mulig å våkne uthvilt?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har en wake-up light med alarm, den er veldig bra.

Mye lettere å våkne med den, enn uten.

Men du skal ha en alarm til den ja, lyset starter forsiktig og blir sterkere og sterkere, så er det lettere når klokka ringer (hvis det ikke er alarm på selve wake up lighten slik deter på min)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en wake-up light med alarm, den er veldig bra.

Mye lettere å våkne med den, enn uten.

Men du skal ha en alarm til den ja, lyset starter forsiktig og blir sterkere og sterkere, så er det lettere når klokka ringer (hvis det ikke er alarm på selve wake up lighten slik deter på min)

''Jeg har en wake-up light med alarm, den er veldig bra.''

Aha, de kommer med alarm også? Da skal jeg seriøst vurdere å kjøpe en. Det skal jo være så bra, og kan det hjelpe på at "oppstandelsen" i heimen blir litt lettere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjør dobbelt en stund. Uansett vil du mest sannsynlig være i bedre form når du våkner til et lyst rom i motsetning til et mørkt rom :)

Takk for svar! Skal følge rådet ditt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

''En kollega uttalte nylig at ho ikke var uthvilt da ho våkna''

Hun høres heldig ut! Jeg er aldri uthvilt når jeg står opp for å gå på jobb. Men det hender jo jeg føler meg uthvilt en søndag morgen og i ferier. Ikke så verset i dag heller, faktisk :-)

Jeg har aldri prøvd wake-up-light, og jeg måtte nok satse på en kombinasjon med alarm. Jeg har ganske lyse gardiner, så jeg får jo litt av den effekten i den lyse årstiden. Det hjelper med lys, men ikke akkurat mirakuløst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sånn ønsker jeg  meg også

Er vel ikke meningen heller at du skal våkne kun av selve lyset.

Meningen er at når din vekkerklokke ringer, så starter denne lampa prosessen med å lysne rommet 1/2-time tidligere. Når din vekkerklokke ringer så er rommet fullt opplyst, og du vil lettere kunne stå opp. Kroppen har vent seg til lyset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkne uthvilt er uvanlig.

Men, jeg har wake-up light med klokke. Det fungerte bra en periode. Så begynte klokka å leve sitt eget liv, uten at jeg gadd å bry meg. Og nå våkner lyset kl 6 hver morgen, mens jeg våkner av mobilalarmen litt senere. Husker ikke når jeg stilte det inn på kl 6, og klokka, oj, nå ser jeg at den går en time for sent. Kanskje det er derfor jeg ikke våkner av lyset, nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Våkne uthvilt er uvanlig.

Men, jeg har wake-up light med klokke. Det fungerte bra en periode. Så begynte klokka å leve sitt eget liv, uten at jeg gadd å bry meg. Og nå våkner lyset kl 6 hver morgen, mens jeg våkner av mobilalarmen litt senere. Husker ikke når jeg stilte det inn på kl 6, og klokka, oj, nå ser jeg at den går en time for sent. Kanskje det er derfor jeg ikke våkner av lyset, nei.

*LOL*! PS: Jeg ler meg skakk over den tørrvittige humoren din i diverse innlegg her på DOL :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel ikke meningen heller at du skal våkne kun av selve lyset.

Meningen er at når din vekkerklokke ringer, så starter denne lampa prosessen med å lysne rommet 1/2-time tidligere. Når din vekkerklokke ringer så er rommet fullt opplyst, og du vil lettere kunne stå opp. Kroppen har vent seg til lyset.

Aha! Sånn går det når man ikke klikker seg inn på reklamen.... Kjenner fleire med ei slik lampe, og har fått inntrykk av at de våkner harmoniske og uthvilte etter litt lys i stigende grad :-)

En alarm i tillegg høres fornuftig ut - jeg kan nok fortsette og sove i flombelysning!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

''En kollega uttalte nylig at ho ikke var uthvilt da ho våkna''

Hun høres heldig ut! Jeg er aldri uthvilt når jeg står opp for å gå på jobb. Men det hender jo jeg føler meg uthvilt en søndag morgen og i ferier. Ikke så verset i dag heller, faktisk :-)

Jeg har aldri prøvd wake-up-light, og jeg måtte nok satse på en kombinasjon med alarm. Jeg har ganske lyse gardiner, så jeg får jo litt av den effekten i den lyse årstiden. Det hjelper med lys, men ikke akkurat mirakuløst...

Puster letta ut :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*LOL*! PS: Jeg ler meg skakk over den tørrvittige humoren din i diverse innlegg her på DOL :-D

Åja, er det det jeg er. Tørr-vittig. Greit å få et ord på det.

Ellers kan jeg egentlig anbefale wake-up light.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...