Gå til innhold

Takler ikke vanskeliger følelser

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bagatell får meg til å nesten miste kontrollen. Vil skade meg, ta overdose, ta sobril (som jeg har sluttet med pga at jeg mistet kontrollen med bruken). Impulsive reaksjoner. Gjøre noe galt. Jeg valgte å skrive her på forumet for å prøve å få kontrollen igjen. Det hjelper litt å få det ut, så jeg ikke retter alt mot meg selv. Det går ikke å reagere slik på hver minste ting.

Skrevet

''Jeg valgte å skrive her på forumet for å prøve å få kontrollen igjen. Det hjelper litt å få det ut, så jeg ikke retter alt mot meg selv. Det går ikke å reagere slik på hver minste ting.

''

Dette er en god strategi, bølger. Ikke handle, men snakke i stedet.

Det er ulikt hvor sårbare vi er i forhold til å møte ulike former for "motgang", men det er mulig å trene seg opp til å bli litt mer robust.

Håper du holder fast ved at du ikke skal utagere følelsene , og at reaksjonen fort går over .

Skrevet

Så bra at du valgte å skrive her :)

Kjenner meg veldig igjen i dette med å være over-sårbar. Har akkurat blitt "vippet av pinnen" selv, pga. en ubetydelig sak... Det er vel litt framskritt, bare det, at en skjønner selv at det egentlig er snakk om bagateller...?

Ønsker deg en best mulig dag!

Skrevet

Takk for støtten, Helmi og frosken. Det gjør godt.

Tok meg en tur i hagen og jobbet hardt. Føler meg bedre nå, men det er fælt å reagere så kraftig som jeg gjør.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...