Gå til innhold

Normalt, NHD

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sluttet i jobben min på sykehus, pga forholdene, arbeidsmiljøet, overgrep fra kollega, og mobbing fra sjef og verneombud. Undergraving av kompetanse, anklagelser for å stjele medisiner i medisinskap..osv osv... Endte opp med depresjon og PTSD...

Sykemeldt, og kom aldri mer tilbake. Og lege og NAV var enige i at det ikke gikk an å ha noe møter...nav hadde ikke tid... osv... lege sa at jeg skulle ikke møte aleine... så det ble aldri noen møter...

Flyttet, og har begynnt å studere igjen. Universitet.

Det som er kluet er at selv nå, nesten 2 år etter at jeg har vært fysisk vekke fra jobb ringer min sjef og lurer på "Hvordan jeg har det" Hun nærast intervjuer meg..... om private ting... og hun ringer fra jobb-telefon... på dagtid... Jeg er ferdig med den jobben. De eier meg ikke lenger.... Og har de egentlig noe som helst med å ringe og "lure på hva jeg gjør på..hvilke planer jeg har...og og og...og om jeg har noen venner"

Klikker snart av dette jeg.

Jeg har PTSD, depresjoner, har sluttet å få flashbacks..har vært hypersensitiv... men nå greier jeg å utføre litt andre ting enn å bare subbe en tur ned på butikken i løpet av en dag... Jeg greier å tenke, og å lese, og å snakke med mer enn to personer samtidig..

Hva er egentlig vitsen med at sånne idioter fra jobben fremdeles driver og ringer og plager meg NÅ...liksom bare for å "være hyggelig" Greia er jo at på ryktebørsen så vet de jo allerede en hel masse om hvor jeg bor...osv...

Forslag NHD ? Er ikke dette å gå litt ut over konseptet ?

Skrevet

Er ikke løsningen her ganske enkel? Du kan jo enten la være å ta telefonen hvis du ser at det er fra den tidligere arbeidsplassen de ringer, eller evt. raskt avslutte samtalen når du hører hvem som ringer. Du er jo ikke _nødt_til å snakke med dem hvis du ikke vil.

Skrevet

Men hvorfor tar du telefonen når du ser hvem det er som ringer? Eller hvis du ikke ser det: det går jo enkelt og greit an å avslutte samtalen med en gang du har hørt hvem det er som ringer.

Du har da jammen lov til å gjøre hva som helst for å slippe å snakke med dette mennesket!

Skrevet

Jeg vil si det er langt me enn litt over gresa. Man gjør ikke sånt.

Om det var meg vet jeg jo ikke hvordan jeg hadde reagert i en sånn situasjon om jeg plutselig sto i den. Uansett er jeg enig mer resten Unngå å svare om du skjønner at den tosken som ringer deg.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dette er ikke normaladferd. Du bør si tydelig at du ikke ønsker mer kontakt. Om samtalen da ikke kommer til en snarlig avslutning, er dte bare å legge på.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Hvorfor i himmelens navn tar du telefonen?

Skrevet

Kanskje hun har dårlig samvittighet og forsøker å føle seg bedre ved å "vise at hun bryr seg"? Spørsmålet mitt er hvor langt du er villig til å la andre mennesker ødelegge for deg. Du vil jo møte andre også som er tankeløse, egoistiske, skruppelløse og sosialt inkompetente, og det kan du ikke gjøre noe med. Det eneste du kan styre, er dine egne reaksjoner og tanker om det. Hvis en person sier at du er dust, så er det opp til deg å tro på det så du kan gå rundt og føle deg som en dust. Eller du kan velge å snu det på hodet og tenke at en person som kaller deg en dust, må ha store kommunikasjonsproblemer og manglende sosiale evner.

Skrevet

Er ikke løsningen her ganske enkel? Du kan jo enten la være å ta telefonen hvis du ser at det er fra den tidligere arbeidsplassen de ringer, eller evt. raskt avslutte samtalen når du hører hvem som ringer. Du er jo ikke _nødt_til å snakke med dem hvis du ikke vil.

Greia er at jeg tør ikke si i fra til dem. De ringer fra sentralbordet, altså det er det nummeret som vises. Så da vet man aldri _hvem_ det er som ringer. Ble bokstavligtalt tatt på senga.

Jeg er redd for hva de kan finne på. Bruke mot meg. Lage helvete for meg, i ettertid. Hvis jeg ikke fremdeles underkaster meg den "makta"

Jeg forstår bare ikke hva de vil oppnå med det. Og hvorfor mitt liv er så interssant for dem. Jeg er bare interssert i å ha fred. Vil ikke ha noe med den energien å gjøre. Så sier de at jeg "bare må stikke innom" skal man bare stikke innom et sykehus og bare mingle på vaktrommet..hva med alle pasientopplysningene ? Virker som om de vil ha taket på alle som har forsvunnet ut fra galskapen, altså som om de må ha taket på de folka slik at ikke uønsket info kan lekke ut....det kan jo hende at man nevner noe om forholdene når man har forlatt en arbeidsplass....;-)

Skrevet

Greia er at jeg tør ikke si i fra til dem. De ringer fra sentralbordet, altså det er det nummeret som vises. Så da vet man aldri _hvem_ det er som ringer. Ble bokstavligtalt tatt på senga.

Jeg er redd for hva de kan finne på. Bruke mot meg. Lage helvete for meg, i ettertid. Hvis jeg ikke fremdeles underkaster meg den "makta"

Jeg forstår bare ikke hva de vil oppnå med det. Og hvorfor mitt liv er så interssant for dem. Jeg er bare interssert i å ha fred. Vil ikke ha noe med den energien å gjøre. Så sier de at jeg "bare må stikke innom" skal man bare stikke innom et sykehus og bare mingle på vaktrommet..hva med alle pasientopplysningene ? Virker som om de vil ha taket på alle som har forsvunnet ut fra galskapen, altså som om de må ha taket på de folka slik at ikke uønsket info kan lekke ut....det kan jo hende at man nevner noe om forholdene når man har forlatt en arbeidsplass....;-)

Du kan jo bytte telefonnummer.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Uansett så ser du jo at det er sentralbordet som ringer, og da er det vel ingen der du vil snakke med. Så jeg synes du har en opplagt løsning her. Viktig å ikke lage problemene større enn de trenger være.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...