Gå til innhold

NHD-kan du hjelpe meg med nedtrapping?

Anbefalte innlegg

Gjest klare meg uten
Skrevet

Hei

Jeg går på 2 mg rivotril hver dag og en valium i ny og ne. Jeg ønsker nå å trappe ned på dette og ønsker å klare meg uten. Kan du foreslå en nedtrappingsplan for meg? Jeg blir veldig takknemlig for svar.

mvh

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Trapp ned Rivotrilen med 0,5 mg hver andre uke. Da er du ferdig på 6 uker.

Skrevet

Vil tillegge her at du bør gjøre dette i samarbeid med legen din, da du går på vanedannende stoffer.

Gjest klare meg uten
Skrevet

Hei og takk for svar.

Jeg har ikke gått på 2 mg rivotril absolutt hver dag, og ikke så lenge. Kan jeg derfor bruke kortere tid på nedtrapping, feks over to uker? Hva skjer hvis jeg bråseponerer?

Skrevet

Hei og takk for svar.

Jeg har ikke gått på 2 mg rivotril absolutt hver dag, og ikke så lenge. Kan jeg derfor bruke kortere tid på nedtrapping, feks over to uker? Hva skjer hvis jeg bråseponerer?

Du kan gå ned med 0,5 mg hver uke. Da tar de tre uker.

Om du bråseponerer: I verste fall angst og kramper. Vanligvis litt ubehag.

Gjest klare meg uten
Skrevet

Du kan gå ned med 0,5 mg hver uke. Da tar de tre uker.

Om du bråseponerer: I verste fall angst og kramper. Vanligvis litt ubehag.

Ok, takk for svar :-)

Bare et lite tilleggspørsmål: Jeg har ikke rivotril før på onsdag. så nå må jeg være uten til da..legen skriver ikke ut før da..tror du jeg får noen reaksjoner på noen dagers fravær av rivotril? Tre dager? Er litt engstelig for å få kramper her..

Skrevet

Ok, takk for svar :-)

Bare et lite tilleggspørsmål: Jeg har ikke rivotril før på onsdag. så nå må jeg være uten til da..legen skriver ikke ut før da..tror du jeg får noen reaksjoner på noen dagers fravær av rivotril? Tre dager? Er litt engstelig for å få kramper her..

Nei, det er helt ufarlig fra denne dosen. Deretter kan du gå rett på 1 mg om du ønsker rask nedtrapping.

Gjest klare meg uten
Skrevet

Nei, det er helt ufarlig fra denne dosen. Deretter kan du gå rett på 1 mg om du ønsker rask nedtrapping.

Ok, tusen takk for god hjelp :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...