Gå til innhold

Privat psykolog fremfor DPS

Anbefalte innlegg

Gjest Fyllingdalen
Skrevet

Lurer på om jeg skal avslå videre hjelp fra DPS, og heller be om en liste over psykologer med driftstøtte fra fastlegen min. Har for mange år siden i to perioder fått hjelp fra DPS, men det har ikke hjulpet meg. Nå er jeg igang med en tredje periode, og jeg er ikke så veldig motivert må jeg si.

Gjest Louise Victoria
Skrevet

går jo an å gjøre det parallet. Er sikkert lang venteliste hos privat behandler. Her jeg bor er det 1.5 års ventetid.

På DPS avhenger det sikkert mye av den enkelte psykolog og hvordan deres behandlingstilnærming er. Går jo an å gi det en sjangs, mens du står på venteliste hos en privat. Fungerer det ikke på DPS har du ihvertfall forsøkt.

Skrevet

Ulempen med mange privatpraktiserende er at man ikke har noen form for "kvalitetssikring." Man kan møte mye rart rett og slett. OM en søker privat, vil jeg anbefale å søke hos noen som er del av en gruppepraksis. Uansett er det ofte vanskelig i det hele tattå komme fram på tlf om man bor i Oslo - i alle fall ifølge n reportasje på NRK for en tid siden. De hadde i det hele tatt store vansker med å nå de private. Telefonsvarere, svært få ringte tilbake igjen etter beskjeder, totat manglende svar på tlf. I det hele tatt ventelister fra H.

Det jobber tullinger på DPS-er også, men kjangsen for å møte en er mindre. Man har for eksempel muligheten til å be om bytte. Så vidt jeg vet er det også en ventelistegaranti de skal holde - 3 mnd eller noe sånt. Skal du benytte privatpraktiserende, så ville jo det beste være om du fikk en anbefaling fra noen..

Men du skriver du er lite motivert? Hva skal du på DPS eller hos en privat da? Dårlig erfaring med DPS eller noe sånt?

Skrevet

Må si jeg har best erfaring med DPS selv, uten at jeg kan påberope meg så mange erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...