tjohei Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Hva er best av psykolog eller psykiater når man skal gå på tiltaket vilje viser vei som krever at man går i behandling hos en terapeut og man bruker medisin som man lurer på om er riktig for en? Synes du det er best å gå til en av samme kjønn eller motsatt kjønn? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 21. november 2010 Skrevet 21. november 2010 Det kommer noe på grunnlidelsen. Bipolare bør gå hos psykiater. Ellers er den konkrete behandlerens kompetanse viktigere enn yrkesbakgrunn. 0 Siter
Gjest Nerda Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Det mye slik ja, kommer mest an på kompetansen - mens psykiatere er mest egnet for noen grupper. Selv går jeg ikke i noe spesielt behandlingsopplegg der veien er lagt, men jeg synes det fungerer veldig bra å ha en psykolog og en psykiater som samarbeider. Psykiateren tar seg mest av medisiner, men hun er og stedfortreder for psykologen min om hun er borte. Jeg er blant de bipolare da. Når det gjelder behandlerens kjønn, er jeg også mest opptatt av kjemi og kompetanse/menneskekunnskap. Jeg har hatt mannlig behandler under innleggelser, og har stort sett hatt meget gode erfaringer. At de jeg går til nå er kvinner begge to er egentlig tilfeldig. 0 Siter
tjohei Skrevet 23. november 2010 Forfatter Skrevet 23. november 2010 Det kommer noe på grunnlidelsen. Bipolare bør gå hos psykiater. Ellers er den konkrete behandlerens kompetanse viktigere enn yrkesbakgrunn. Paranoid personlighetsforstyrrelse og alvorlig tilbakevendende depresjon. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 24. november 2010 Skrevet 24. november 2010 Paranoid personlighetsforstyrrelse og alvorlig tilbakevendende depresjon. I dette tilfellet mener jeg at en psykiater er klart best. Her er det i all hovedsak snakk om korrekt medisinering. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.