Gjest Kråkebolla Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Er gruppeterapi til hjelp hvis man har en personlighetsforstyrrelse? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Det kan det väre om den drives på korrekt måte. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Det kan det väre om den drives på korrekt måte. Tillegg: I utgangspunktet kan en går ut fra at den behandling som tilbys i den offentlige psykiatrien er effektive og virkningsfulle. 0 Siter
Gjest Kråkebolla Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar. Er det verdt å forsøke gruppeterapi for tredje gang når jeg tidligere har fullført to omganger med gruppeterapi? 0 Siter
Gjest Kråkebolla Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Det kan det väre om den drives på korrekt måte. Takk for svar. Er det verdt å forsøke gruppeterapi for tredje gang når jeg tidligere har fullført to omganger med gruppeterapi? 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar. Er det verdt å forsøke gruppeterapi for tredje gang når jeg tidligere har fullført to omganger med gruppeterapi? Hvis det er samme opplegg, og du ikke ble bedre av de to første, er det ingen grunn til å prøve det igjen. Ellers er det forsøket verdt. 0 Siter
Gjest Kråkebolla Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Hvis det er samme opplegg, og du ikke ble bedre av de to første, er det ingen grunn til å prøve det igjen. Ellers er det forsøket verdt. Det er samme overlege, så kan man tro at opplegget er noe annerledes selv om det er noen år siden? 0 Siter
frosken Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Det er samme overlege, så kan man tro at opplegget er noe annerledes selv om det er noen år siden? Hvorfor spekulere i dette i stedet for å spørre direkte? Det kan ha skjedd en differensiering av tilbudet, eller det kan være som det var. 0 Siter
Gjest unnvikende Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Jeg hadde (kanskje) blandet personlighetsforstyrrelse med sterke unnvikende, og noe avhengige trekk. Jeg gikk i selvhevdelsesgruppe, og det var helt kjempeflott for meg. Jeg hadde nok veldig flaks med at gruppen startet akkurat på rett tidspunkt for meg, og jeg var kjempemotivert. Det gav meg utrolig mye. Jeg lærte kjempemasse. 0 Siter
Gjest grwgadegadgad Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Takk for svar. Er det verdt å forsøke gruppeterapi for tredje gang når jeg tidligere har fullført to omganger med gruppeterapi? Jeg har vært i gjennom flere ulike behandlingsopplegg selv uten effekt. Men så bestemte jeg meg for å gi det en sjanse igjen og det hjalp meg virkelig. Tror det hadde noe med egen motivasjon og hvilket sted jeg selv var på. Så det kan jo hende at dette vil hjelpe deg denne gangen. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 22. november 2010 Skrevet 22. november 2010 Jeg har vært i gjennom flere ulike behandlingsopplegg selv uten effekt. Men så bestemte jeg meg for å gi det en sjanse igjen og det hjalp meg virkelig. Tror det hadde noe med egen motivasjon og hvilket sted jeg selv var på. Så det kan jo hende at dette vil hjelpe deg denne gangen. Hvis en ikke har en klar motivasjon for å endre seg selv inkl sin egen tenkning og adferd, er all slik terapi forgjeves. "Ja, men"-mennesker vil forbli uendrede. 0 Siter
tjohei Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Jeg hadde (kanskje) blandet personlighetsforstyrrelse med sterke unnvikende, og noe avhengige trekk. Jeg gikk i selvhevdelsesgruppe, og det var helt kjempeflott for meg. Jeg hadde nok veldig flaks med at gruppen startet akkurat på rett tidspunkt for meg, og jeg var kjempemotivert. Det gav meg utrolig mye. Jeg lærte kjempemasse. Hvordan kan man bli med i en slik gruppe? Er det i Oslo? 0 Siter
Gjest unnvikende Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Hvordan kan man bli med i en slik gruppe? Er det i Oslo? Dette var i Trondheim. Mulig de har slikt i Oslo også. Det lå info på sidene til DPSet her i Trondheim, men jeg ble søkt inn via behandlingsapparatet (som jeg allerede var inne i) 0 Siter
tjohei Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Dette var i Trondheim. Mulig de har slikt i Oslo også. Det lå info på sidene til DPSet her i Trondheim, men jeg ble søkt inn via behandlingsapparatet (som jeg allerede var inne i) Jeg har aldri hørt om dette tilbudet i Oslo. Kanskje det finnes privat. 0 Siter
Gjest unnvikende Skrevet 23. november 2010 Skrevet 23. november 2010 Jeg har aldri hørt om dette tilbudet i Oslo. Kanskje det finnes privat. Kan dessverre ikke hjelpe deg, da jeg ikke har oversikt over Oslo. Kanskje NHD vet noe om det finnes noe sted man kan se hvilke gruppetilbud de forskjellige har, i alle fall i det offentlige? Evt kan du spørre behandleren din (hvis du har noen) om vedkommende er mer kjent med tilbudene i Oslo. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.