Gå til innhold

Hva skal jeg gjøre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gått i snart et døgn, slept meg rundt, rispet meg, grått og grått, bitt meg selv i armen, ingen søvn. Prøvde å møte opp på praksisjobben, men etter 10 minutter stakk jeg. Kjørte rett opp på fjellet hvor jeg skrek, sparket i snøskavlene og hadde lyst å skade meg mer. Dro ned igjen på jobb og snakket lenge med arbeidslederen. Sluttet på medisiner for tre-fire uker siden. Medisinene skulle diskuteres i en gruppe på poliklinikken, men alt tar tid. Jeg vet ikke hvorfor jeg blir slik. Føles ut som jeg skal eksplodere, som jeg har en kniv i hjertet. En gangendes smerte og uro.

Så er det så mye som skjer denne uken, så jeg må være i form. Skrivearbeid som må være ferdig til i morgen klokken 12, middagsselskap, 50 årsdag til helga. Kjøpt reisesyketabletter og tenkte å hive i meg tre stykker til kvelden i håp om å få sove. Vurderte å drikke meg full også, men da vet jeg at jeg bare får sove et par timer og våkner fyllesyk.

Skal til legen i morgen. Hva skal jeg si til han? Tror jeg kunne komt meg gjennom uka med sobril og imovane, men slikt er han veldig streng på, både på godt og vondt. Poliklinikken er ikke før fredag... og forrige uke var behandleren der syk. Imens føles det ut som jeg går i oppløsning.

Er så matt. Vet ikke hva jeg skal gjøre, hvor jeg skal gjøre av meg og hva jeg skal gjøre om jeg koker opp igjen. Er dødstrøtt nå. Skulel ha begynt på skrivearbeidet, men er redd jeg kommer til å sovne da, og da blir det en ny ensom og vond våkennatt.

Skulle ønske det fantes en oppskrift på alt dette...

Skrevet

''Skal til legen i morgen. Hva skal jeg si til han? ''

Skriv ut det du har skrevet her og vis det til han :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvilke medisiner brukte du, hva brukte du dem mot, og hvorfor ble de fjernet?

Skrevet

Hvilke medisiner brukte du, hva brukte du dem mot, og hvorfor ble de fjernet?

Remeron og serequel.

Skrevet

Remeron og serequel.

Hvorfor sluttet du med medisinene?

Skrevet

Hvorfor sluttet du med medisinene?

Fordi legen mente det var verdt å prøve uten. Er det slik at når en har vært psykotisk så er det lett å bli det igjen? Kan se ut som jeg har greid å ri av den verste stormen nå. Har komt i gang med skrivearbeidet og renset 15 rispesår og surret på bandasje. Fått i meg noe mat. Men hva om det blåser opp igjen?

Skrevet

Fordi legen mente det var verdt å prøve uten. Er det slik at når en har vært psykotisk så er det lett å bli det igjen? Kan se ut som jeg har greid å ri av den verste stormen nå. Har komt i gang med skrivearbeidet og renset 15 rispesår og surret på bandasje. Fått i meg noe mat. Men hva om det blåser opp igjen?

Du har sannsynligvis lavere terskel for å bli psykotisk enn de fleste.

Det jeg ikke skjønner, er at medisiner seponeres i en periode hvor du er i ferd med å prøve ut arbeidspraksis - og hvor det vel heller ikke er lenge siden du klarte å jobbe deg ut av en annen problematikk?

Jeg har ganske stor tro på at man skal gjøre en ting av gangen.

Skrevet

Du har sannsynligvis lavere terskel for å bli psykotisk enn de fleste.

Det jeg ikke skjønner, er at medisiner seponeres i en periode hvor du er i ferd med å prøve ut arbeidspraksis - og hvor det vel heller ikke er lenge siden du klarte å jobbe deg ut av en annen problematikk?

Jeg har ganske stor tro på at man skal gjøre en ting av gangen.

Ja, men det hjelper ikke om jeg skal se dagen i morgen, den neste og de resterende som komme i uken. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg er i ferd med å gå ut av mitt gode skinn. Søker etter midlertidige løsninger, men de finnes nok ikke.

Skrevet

Ja, men det hjelper ikke om jeg skal se dagen i morgen, den neste og de resterende som komme i uken. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre om jeg er i ferd med å gå ut av mitt gode skinn. Søker etter midlertidige løsninger, men de finnes nok ikke.

''Søker etter midlertidige løsninger, men de finnes nok ikke.

''

Løsningen her vil som regel bestå i å bestemme seg for å ikke handle destruktivt. Så enkelt, og likevel så vanskelig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...