Gå til innhold

Hvem er jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er 33 år og har liksom aldri vært som andre. Fungerte ikke skikkelig på skolen og klarte ikke attføring og bare tanken på et arbeidsliv får meg i ubalanse. Å jobbe er ikke det verste, men opplæring, forventninger, instruksjoner og jobbe når andre ser på meg har jeg problemer med. Klarer rett og slett ikke konsentrere meg når andre ser meg i arbeid. Og jeg har aldri følt meg trygg på meg selv. Blir utredet for asberger, men jeg tviler litt på om det er det jeg har. Så da er spørsmålet: finnes det noe som ligner asberger? Tok en asbergertest på internett på 200 spørsmål og scoren min var på rundt 117. Ved asberger begynner det fra man er veldig liten, men jeg ble mer annerledes enn andre jo eldre jeg ble. Er blitt flinkere sosial de siste årene, men føler jeg henger utenfor det "normale" spekteret. Hvorfor er attføring eller arbeid så vanvittig vanskelig for meg? Har forsøkt arbeid med bistand men oppfølgingen var så tett at jeg ble bare mer utrygg. All den oppfølgingen jeg fikk gjorde at jeg begynte å tvile på meg selv og gjorde meg skikkelig ustabil. Sliter med det fremdeles. Hvorfor er det slik for meg? Finnes det håp for meg?

Skrevet

Schizoid, schizotyp, unnvikende er vel diagnoser som kan være i nærheten av Asperger.

Skrevet

Schizoid, schizotyp, unnvikende er vel diagnoser som kan være i nærheten av Asperger.

Skrevet

Skrevet

Noen ganger kan det virke som om Asperger er den nye "motediagnosen". Og det undrer meg litt. "Alle" blir jo liksom mistenkt og/eller utredet for å ha det bare de er litt avvikende...

Skrevet

Noen ganger kan det virke som om Asperger er den nye "motediagnosen". Og det undrer meg litt. "Alle" blir jo liksom mistenkt og/eller utredet for å ha det bare de er litt avvikende...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...