Gå til innhold

Om P-Sprøyta

Gjest Fortvilet ung dame

Anbefalte innlegg

Gjest Fortvilet ung dame
Skrevet

Jeg er ei jente på 23år (snart 24) som ha gådt på p-sprøyta i ca litt over 4år i strekk... slutta med p-sprøyta for ca 1år siden nå... kan den ha gjort meg steril? kan jeg noen gang få barn? jeg skal gifte meg nå i neste uke,og vi har begge lyst på barn sammen, men om jeg ikke har muligheten å gi han et barn,så føler jeg ikke det er på det rette å binne han til meg,vi begge ønsker oss ein stor familie, men kan de planene gå i vasken for oss nå? hilsen meget fortvilet jente/ung dame... som trenger sårt et svar...

Skrevet

Slapp av. :-)

Hvorfor tror du den har gjort deg steril?

Med vennlig hilsen

Gjest Kyllingen
Skrevet

Hvis du ikke kan få barn selv er det mange som trenger et nytt hjem. Ikke gi opp håpet om egne barn.

Skrevet

Det kan ta tid før det hormonelle er på plass igjen etter bruk av p-sprøyte. Noen garantier for at du kan gi ham barn kan ikke gis, men om det skulle være slik at dere ikke får barn sammen, så skyldes ikke det bruk av p-sprøyte.

Skrevet

Hei! Det kan ta noen måneder fra du slutter med hormonell prevensjon til alt er "på stell" igjen. I tillegg så er det vanlig å bruke noen måneder på å bli gravid.

Selvfølgelig er det en liten sjanse for at du er steril, men det er i tilfelle ikke p-sprøyta sin skyld. Få personer er sterile, og sjansen er liten for a du er blant dem.

Sannsynligvis blir du gravid i løpet av et år med jevnlig sex - men det kan også ta tid. Dette kan du ikke vite noe om.

Ikke tenk på at du ikke vil binde opp mannen din, i tilfelle du ikke blir gravid. Ved barnløshet, er det forresten også ofte sædkvaliteten som er dårlig, og løsningen for mange vil da være adopsjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...