Gå til innhold

ptsd-symptomer, eller bipolar?

Anbefalte innlegg

Gjest nickitita
Skrevet

Jeg går i en slags "syklus" hele tiden. Er litt "høy" i ca 1 uke, så faller jeg helt ned og blir ekstremt trett og sliten i 4-5 dager, for så å være normal i kanskje 1 uke, før en ny opptur begynner. Dette gjør at jeg ikke kan jobbe, ikke tørr (rekker) å starte med noe, fordi jeg greier ingenting de dagene jeg er helt nede. Disse kan også vare så lenge som 14 dager.

Jeg har langvarig ptsd og bipolar 2. Tror dere denne "formen" kommer pga ptsd, eller av en "evig" bipolar episode?

Den psykiske formen varierer også veldig. Nå har jeg ligget nede i flere dager og vært sint og deppa. I dag er jeg litt bedre, men fryktelig frustrert, sinna og lei meg fordi jeg er sånn og selvmordstankene er ikke langt unna. Dette livet er så veldig slitsomt, i tillegg nedturene hele tiden som gjør livskvaliteten min helt på null.

Forrige uke var jeg på topp og tenkte at jeg skulle starte med litt jobb, denne uka kommer ikke dette på tale. Greier jo nesten ikke å komme meg ut av senga, har ikke vært ute av huset på tre dager. Noen som har råd?

Gjest mener jeg
Skrevet

Jeg synes det høres veldig "bipolart" ut. Er du medisinert godt for bipolar lidelse?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg synes dette høres ut som bipolarsymptomer.

Gjest nickitita
Skrevet

Har vært sånn i mange år, mere ekstremt i perioder hvor jeg faller helt ned og blir der. Har også hatt lange perioder (ca 2 mndr) hvor jeg er høy, tankekjør og tempo, veldig humoristisk og ingenting gjør meg noe.

Nå er det mere "små" svingninger, men fortsatt slitsomt da jeg svinger så mye at min funksjon er satt ut. Vil tiden slette ut disse symptomene, tror du?

Gjest nickitita
Skrevet

Jeg synes det høres veldig "bipolart" ut. Er du medisinert godt for bipolar lidelse?

Aner ikke, jeg er et vanskelig kasus i så måte.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har vært sånn i mange år, mere ekstremt i perioder hvor jeg faller helt ned og blir der. Har også hatt lange perioder (ca 2 mndr) hvor jeg er høy, tankekjør og tempo, veldig humoristisk og ingenting gjør meg noe.

Nå er det mere "små" svingninger, men fortsatt slitsomt da jeg svinger så mye at min funksjon er satt ut. Vil tiden slette ut disse symptomene, tror du?

Muligens tiden, muligens enda bedre medisinering.

Skrevet

Terapeuten min sa at ved BP måtte svingningene vare iallefall 14 dager, hadde ikke hatt tilfeller som meg før. Jeg svinger mye og ofte, annenhver uke med opp ned kan det være. Tilfeller av "normalitet" innimellom. Kan det være BP da?

Var ganske sikkert en stund, men har begynt å tvile...

Skader vel ikke å prøve lamictal uansett?

Gjest nickitita
Skrevet

Muligens tiden, muligens enda bedre medisinering.

Hm... så da er det kanskje håp enda? :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...