Gå til innhold

Prust - Himmelsk musikk


Gjest Dapåmeg

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Åh, Händels Larghetto er noe av det vakreste jeg vet, og jeg hadde ikke hørt på den på år og dag.

Takk for påminnelsen! :)

Herlig musikk!

Kunne tenke meg å laste ned noe nytt klassisk (dvs. gjerne gammelt, men ikke så kjent for meg) til jul - noen tips, gjerne fra topp-ti lista di, ikke nødvendigvis "julete"? :) Nevn gjere også innspilling.

Takknemlig for tips :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig musikk!

Kunne tenke meg å laste ned noe nytt klassisk (dvs. gjerne gammelt, men ikke så kjent for meg) til jul - noen tips, gjerne fra topp-ti lista di, ikke nødvendigvis "julete"? :) Nevn gjere også innspilling.

Takknemlig for tips :).

Åh, don't get me started ;)

Jeg har en forkjærlighet for store korverk, det skal sies ;)

Brahms requiem er min absolutte favoritt, en legendarisk innpilling med Monteverdikoret og John Elliot Gardiner. Smakebit her:

Mozart: Klarinettkonserten. Jeg har en innspilling med Sabine Meyer som er nydelig. Og så c-mollmessen, selvfølgelig. Innpillingen med Gardiner / Monteverdikoret og English baroque soloists. Sylvia McNairs sopran låter helt fantastisk.

Bach: Konsert for 2 fioliner i d-moll. Innspillingen med Pearlman/Stern er svært god.

Elgar: Cellokonserten (gammel innspilling med Jaqueline du Pré)

Og hans Serenade for strings (andresatsen er helt nydelig!) http://www.youtube.com/watch?v=OUUFPNCv7Pw&feature=related

Av symfoniske verk synes jeg Mahler står i særklasse, men de varer veldig lenge ;) Symfoni nr 2 er helt overjordisk. Når du har tid, legg deg ned og hør hele sistesatsen (30 min), og du forstår hvorfor den kalles "Oppstandelsen". En innspilling med Claudio Abbado synes jeg er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Åh, don't get me started ;)

Jeg har en forkjærlighet for store korverk, det skal sies ;)

Brahms requiem er min absolutte favoritt, en legendarisk innpilling med Monteverdikoret og John Elliot Gardiner. Smakebit her:

Mozart: Klarinettkonserten. Jeg har en innspilling med Sabine Meyer som er nydelig. Og så c-mollmessen, selvfølgelig. Innpillingen med Gardiner / Monteverdikoret og English baroque soloists. Sylvia McNairs sopran låter helt fantastisk.

Bach: Konsert for 2 fioliner i d-moll. Innspillingen med Pearlman/Stern er svært god.

Elgar: Cellokonserten (gammel innspilling med Jaqueline du Pré)

Og hans Serenade for strings (andresatsen er helt nydelig!) http://www.youtube.com/watch?v=OUUFPNCv7Pw&feature=related

Av symfoniske verk synes jeg Mahler står i særklasse, men de varer veldig lenge ;) Symfoni nr 2 er helt overjordisk. Når du har tid, legg deg ned og hør hele sistesatsen (30 min), og du forstår hvorfor den kalles "Oppstandelsen". En innspilling med Claudio Abbado synes jeg er flott.

Tusen takk, flyfly, du er snill! :-).

Skal sjekke ut disse når jeg har litt tid. Må innrømme at Mahler er vel tungt og langt for meg :/

Gleder meg til å høre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...