Gå til innhold

Medisiner igjen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg fått kjempebra hjelp for min tvang, bekymring, dårlige samvittihget og grubling...

Men hørte en plass at noen psykologer sa at kun ca 50% av personer med ocd hjelpes av medisner. Resten får bare bivirkninger. Hva tror du om dette NHD?

Jeg tror jeg hjelpes mye av 20 mg cipralex. Men jeg vet jo ikke...Har prøvd å trappe ned, men da har jeg blitt dårligere. De sa også at det var vanlig, men så blir det bedre.

Noen andre sa at folk med ocd ikke trenger livslang medisinering. Nå tenker jeg at jeg bør slutte... Hmmm. Tvil!!

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Det er korrekt at ikke alle har god nok effekt av medisin. Det er et problem for dem, men ikke for de som har god effekt :-)

Jeg tror nok at de fleste med OCD må ha minst Cipralex 20 mg.

Jeg mener også at de fleste trenger livslang behandling. Tross dette kan du jo gjøre et forsøk med reduksjon av dosen om 20 år.

Skrevet

Det er korrekt at ikke alle har god nok effekt av medisin. Det er et problem for dem, men ikke for de som har god effekt :-)

Jeg mener også at de fleste trenger livslang behandling. Tross dette kan du jo gjøre et forsøk med reduksjon av dosen om 20 år.

Ok, takk for svar. Beklager maset om dette med medisiner... Men jeg grubler en del på dette...Om jeg virkelig trenger det osv. Men jeg tror iallefall jeg har god virkning da... :)

Skrevet

Ok, takk for svar. Beklager maset om dette med medisiner... Men jeg grubler en del på dette...Om jeg virkelig trenger det osv. Men jeg tror iallefall jeg har god virkning da... :)

Intet å beklage. Det ligger litt til grunnlidelsen å gjøre seg slike tanker.

Skrevet

Intet å beklage. Det ligger litt til grunnlidelsen å gjøre seg slike tanker.

:)

Skrevet

''Tross dette kan du jo gjøre et forsøk med reduksjon av dosen om 20 år.

''

Mente du 20 eller er det en trykkfeil? Fikk tanker om at jeg i såfall skjønner hvorfor du ofte sier til folk at de bør benytte medisiner resten av livet.

Skrevet

''Tross dette kan du jo gjøre et forsøk med reduksjon av dosen om 20 år.

''

Mente du 20 eller er det en trykkfeil? Fikk tanker om at jeg i såfall skjønner hvorfor du ofte sier til folk at de bør benytte medisiner resten av livet.

Om en har OCD og har gjort et par forsøk med reduksjon/seponering med dårlig resultat, er det ingen god grunn for å gjøre nye forsøk de kommende 20 år. Genene og hjernen er høyst sannsynlig de samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...