Gjest Marita2 Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Jeg har en kjæreste som har en kronisk sykdom, en stund etter vi ble sammen ble han veldig deprimert fordi han har denne sykdommen, i den perioden var han utro mot meg. Det var kjempetøft, men vi kom forbi det og var enige om å satse på nytt. Etter dette har vi hatt det kjempefint.( Ett halvt år) Nå har han fått en stor depresjon igjen og jeg har sett at han nå skriver flørtende meldinger til tidligere "venninner".. jeg ble så skuffet:( hvorfor gjør han slik når han er så deprimert? jeg har støttet og støtter han hele tiden i alt. Er det slik at når en blir så deprimert ser en KUN seg selv og suger til seg det en evt kan få av bekreftelser? høres sikkert merkelig ut, og han er tydeligvis ikke glad nok i meg, men kan det ha en sammenheng? 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Kanskje det er en form for selvskading. Han gir fullstendig faen i disse periodene, og risikerer med det til og med forholdet han er i med deg? 0 Siter
løvinne71 Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Det kan høres ut som han bruker flørt og kontakt med andre jenter som en "oppmuntring" til seg selv når føler seg deprimert. Men selvom dette kan være en forklaring, så er det jo absolutt ingen unnskyldning for å flørte og være utro. At depresjonen har sin årsak i en kronisk sykdom, gir ham ingen større rett til å behandle deg dårlig, eller være utro, og du trenger ikke finne deg i mere fra ham enn du ville ha gjort fra en "frisk" person. Du bør konfrontere ham med dette, og si at han har fått sin sjanse ved at du tilga ham utroskap første gangen, men at du ikke aksepterer at noe lignende skal skje igjen. Hvis han ønsker å beholde deg, må finne andre måter å takle depresjonenen sine på. 0 Siter
Gjest nemlig hemlig Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Høres ut som en dårlig unnskyldning. Folk flest får mindre libido når de er deprimerte, ikke trang til å fly rundt å være utro. 0 Siter
Gjest tenker jeg Skrevet 25. november 2010 Skrevet 25. november 2010 Vil anta at han prøver å stimulere seg ekstra når han er deprimert, og så får det slikt utfall. Men depresjon kan ikke brukes som unnskyldning for noen. 0 Siter
Gjest Mattiasen Skrevet 26. november 2010 Skrevet 26. november 2010 Depresjon og sex har faktisk en sammenheng. Undersøkelser viser at over 20% av normalbefolkningen får økt seksuell interesse under depresjon og stress/angst. Bl.a. gjelder dette også barneovergripere, hvor de aller fleste av de er depressive når overgrepene skjer. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.