Gå til innhold

Deprimert og utro

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en kjæreste som har en kronisk sykdom, en stund etter vi ble sammen ble han veldig deprimert fordi han har denne sykdommen, i den perioden var han utro mot meg. Det var kjempetøft, men vi kom forbi det og var enige om å satse på nytt. Etter dette har vi hatt det kjempefint.( Ett halvt år) Nå har han fått en stor depresjon igjen og jeg har sett at han nå skriver flørtende meldinger til tidligere "venninner".. jeg ble så skuffet:( hvorfor gjør han slik når han er så deprimert? jeg har støttet og støtter han hele tiden i alt. Er det slik at når en blir så deprimert ser en KUN seg selv og suger til seg det en evt kan få av bekreftelser? høres sikkert merkelig ut, og han er tydeligvis ikke glad nok i meg, men kan det ha en sammenheng?

Skrevet

Kanskje det er en form for selvskading. Han gir fullstendig faen i disse periodene, og risikerer med det til og med forholdet han er i med deg?

Skrevet

Det kan høres ut som han bruker flørt og kontakt med andre jenter som en "oppmuntring" til seg selv når føler seg deprimert.

Men selvom dette kan være en forklaring, så er det jo absolutt ingen unnskyldning for å flørte og være utro.

At depresjonen har sin årsak i en kronisk sykdom, gir ham ingen større rett til å behandle deg dårlig, eller være utro, og du trenger ikke finne deg i mere fra ham enn du ville ha gjort fra en "frisk" person.

Du bør konfrontere ham med dette, og si at han har fått sin sjanse ved at du tilga ham utroskap første gangen, men at du ikke aksepterer at noe lignende skal skje igjen.

Hvis han ønsker å beholde deg, må finne andre måter å takle depresjonenen sine på.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Høres ut som en dårlig unnskyldning. Folk flest får mindre libido når de er deprimerte, ikke trang til å fly rundt å være utro.

Gjest tenker jeg
Skrevet

Vil anta at han prøver å stimulere seg ekstra når han er deprimert, og så får det slikt utfall. Men depresjon kan ikke brukes som unnskyldning for noen.

Gjest Mattiasen
Skrevet

Depresjon og sex har faktisk en sammenheng. Undersøkelser viser at over 20% av normalbefolkningen får økt seksuell interesse under depresjon og stress/angst. Bl.a. gjelder dette også barneovergripere, hvor de aller fleste av de er depressive når overgrepene skjer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...