Gå til innhold

Bekymringstid

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Første dag med gjennomføring av bekymringstid. Jeg hadde satt av en halv time til bekymring men da jeg hadde bekymret meg i 10 minutter fant jeg ikke mer å bekymre meg for. Er spent på hvordan effekt jeg vil få av begrenset bekymringstid på litt lengre sikt..

Skrevet

Jeg begynte med dette for noen år siden, og har hatt en fantastisk effekt. I starten måtte jeg jobbe en del for å gjennomføre, men nå er det blitt en del av meg, på en slik måte at bekymringene preller av gjennom dagen og samler seg pent i små oversiktlige hauger til det tidspunkt jeg har satt av. Fungerer suverent!

Da ideen i sin tid ble lansert av min psykiater, ble jeg skikkelig provosert i starten, men i tråd med hennes råd satte jeg i gang, og er uendelig glad for det nå.

Lykke til!

Skrevet

Hei!

Dette har jeg aldri hørt om?

Jeg kunne trenge å begrense en viss type adferd, kanskje jeg kunne gjøre dette ved å avsette en bestemt tid, jeg bryter ikke lett skjemaer og ukeplaner.

Når min mann lagde en for alt mulig fulgte jeg denne så nøye at det ikke så lett lot seg gjøre å være spontan, fordelen var imidlertid at jeg fikk gjort så mye, til og med lagd alle de middagene min mann satte opp, jeg skulle lage mellom kl 14.30 og kl 16.00 ca. Siden jeg følger oppskrifter nøye, ble det gode og velsmakende middager. (i følge min mann som er opptatt av mat)

Adferd jeg bør begrense er av repetiv art og jeg bruker for mye tid på slik selvstimulering eller hva nå min psykiater kalte det. Det er noe pinlig, som en med normal IQ ikke bør gjøre, men jeg klarer jo ikke la være. Heldigvis gjør jeg det bare når jeg er alene, (det betyr jeg har kontroll) men jeg så Bill Gates gjøre det samme på et møte i offentligheten.

Jeg er ikke så selvsikker tror jeg at jeg bare gjør alt jeg vil til en hver tid, jeg tenker og prøver å vurdere hva som passer seg ut fra mange hensyn, min mann og mine barn først og fremst, men også mine medmennesker rundt meg.

Jeg skal nå tenke mer på dette med å sette av tid.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...