Gå til innhold

Jævla trygdesvindler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, du er ingen svindler etter hvordan jeg forstår det du skriver.

DESSVERRE er det folk der ute som virkelig svindler til seg trygd - noe som gir oss som virkelig helt ærlig med et reelt behov for trygd både et negativt stempel hos noen, med dårlig selvbilde som følge. Jeg har og hatt mine tunge og tankefulle stunder rundt dette med at jeg er 100% ufør. Men, jeg har prøvd å jobbe, prøvd å gå på skole. Det går ikke, jeg er reelt ikke i stand til det. Sad, but true. Ingen skal komme å si at jeg ikke har prøvd, og nå prøver å få meg en knøttliten type 20-30% jobb. Alle ønsker jo å føle at de kan yte noe - i alle fall mange av oss.

Du virker som en svært fokusert og løsningsorientert person, og jeg syes ikke du skal ha dårlig samvittighet. Ta tida til hjelp, livet er ikke tapt ennå! Be de som sier jævla svindler pelle seg lukt til helvete - de vet virkelig ikke en dritt om ha de snakker om!

Gjest wondering about that
Skrevet

Vel først og fremst det som plager meg når jeg er i jobb, er att jeg utvikler som regel paranoia eller angst. For eksempel, så jobbet jeg før som avisbud om morgenen. Det var greit betalt og alt, så utviklet jeg en lammende frykt for hunder, og den siste dagen var det så ille, att jeg fikk ett lite sammenbrudd.

Så jobbet jeg på en matforretning, den lå langt unna der jeg bodde, og jeg utviklet frykt for å kjøre motorvei, som jeg måtte for den jobben, og fikk en dag ett voldsomt panikkanfall mitt i en tunell.

Så jobbet jeg i en urmaker forretning, der måtte jeg bruke samme værktøy som sjefen og jeg ble redd for smitte, da det var mange kutt o.l som følge av verktøy bruk. Så da sluttet jeg i den jobben. Etter det, fikk jeg en psykose som varte i 2 år så da ble det ingen mere jobb.

Nå har jeg ikke jobbet på 5 år, og jeg fungerer mye bedre enn da jeg hadde jobb. Jeg har ikke tenkt å gå resten av livet uten jobb, men når det samtidig oppstod ett handikapp på en av mine foreldre som bor alene,så ble det til att jeg tok meg av h.n, mye.

Som schizofren, med residualschizofreni, er jeg også ikke særlig energisk. Men jeg antar att du ikke er schizofren, siden du lurer så fælt?

Jeg lurer ikke så fælt, jeg bare lurer. :) Høres slitsomt å utvikle angst sånn. :(

Nei, jeg er ikke schizofren og visste ikke at du var det da jeg stilte spørsmålet.

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Jeg lurer ikke så fælt, jeg bare lurer. :) Høres slitsomt å utvikle angst sånn. :(

Nei, jeg er ikke schizofren og visste ikke at du var det da jeg stilte spørsmålet.

Neida, man blir bare hårsår når det gjelder slikt. Mange ser på uføretrygd som en parasitisk livsstil. Men bra du ikke gjør det da :)

Gjest wondering about that
Skrevet

Neida, man blir bare hårsår når det gjelder slikt. Mange ser på uføretrygd som en parasitisk livsstil. Men bra du ikke gjør det da :)

Er ingen som har sagt at du skal gå på trygd resten av livet. Dessuten har du jo sikkert jobbet og bidratt tidligere.

Det er sikkert folk som snylter på trygdesystemet, men ikke alle!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...