Gå til innhold

Nervevrak

Gjest Fridakanin

Anbefalte innlegg

Gjest Fridakanin
Skrevet

Hatt tre panikkanfall siste uken. Noen ideer om hva som hjelper når det brygger opp? Jeg har fått anfallene når jeg har vært sammen med andre. De blir selvsagt veldig skremt og bekymret :-/ Løper bokstavelig talt på veggene, og det er så lite som skal til... Når tålmodigheten blir strekt... stiger frustrasjonen. Det føles ikke ut som jeg har kontroll når dette skjer. Skriker, hyperventilerer, skjelver og løper enten av sted eller på veggen.

Å det sliter veldig på energien å få disse anfallene... Har gått på benzo i lange stunder tidligere, men nå vil jeg gjøre alt jeg kan for å løse det uten medisiner. Har diagnosene Ustabil personlighetsforstyrrelse og PTSD.... Uvanlig mange traumer og påkjenninger.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør få SSRI fra fastlegen din. Det hjelper både mot panikkanfall og PTSD.

Gjest Fridakanin
Skrevet

Du bør få SSRI fra fastlegen din. Det hjelper både mot panikkanfall og PTSD.

Får alle bivirkninger som kan fåes av medisiner... :-( Føler jeg må velge mellom Pest og Koleria... eller hva det heter. Håper derfor andre teknikker... Lengter etter oppskrifter, klare svar. Hadde noen brølt: Sett deg ned. Hold kjeft og pust!

hadde det hjulpet.....

Gjest nemlig hemlig
Skrevet

Får alle bivirkninger som kan fåes av medisiner... :-( Føler jeg må velge mellom Pest og Koleria... eller hva det heter. Håper derfor andre teknikker... Lengter etter oppskrifter, klare svar. Hadde noen brølt: Sett deg ned. Hold kjeft og pust!

hadde det hjulpet.....

Når man har angst, så virker det ofte som om man får forskjellige bi-virkninger av ssri. Det er som om kroppen blir ekstra på alerten, slik att man kjenner bivirkningene bedre. Men bivirkningene varer noen dager - noen uker, mens angsten varer livet ut. Så i det lange løp lønner det seg å ta medisinen..

Selv har jeg gått på ssri i 8 år nå, og kjenner ingen bivirkninger, men i starten hadde jeg noen.

Gjest YotoHama
Skrevet

Når man har angst, så virker det ofte som om man får forskjellige bi-virkninger av ssri. Det er som om kroppen blir ekstra på alerten, slik att man kjenner bivirkningene bedre. Men bivirkningene varer noen dager - noen uker, mens angsten varer livet ut. Så i det lange løp lønner det seg å ta medisinen..

Selv har jeg gått på ssri i 8 år nå, og kjenner ingen bivirkninger, men i starten hadde jeg noen.

Men funker det mot angsten din?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...