Gå til innhold

venn som ikke respekterer at jeg er fornøyd med

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Her tipper jeg Sør er enig. Sør er fornuftig på dette området.

Men han burde jo snakke om generaliseringer her da, egentlig :-)

Men nå tenkte jeg jo ikke på muslimer da. Sør er nok ikke enig likevel :-)

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• palmebrus

4

• ikke mitt navn

3

Gjest Duen Pollyana
Skrevet

Men nå tenkte jeg jo ikke på muslimer da. Sør er nok ikke enig likevel :-)

Nei, dette er jo grov diskriminering av både den ene og den andre...

Skrevet

Han besvimte. Kommer nok på banen hvis noen bare kommer med luktesaltet.

*LOL*

Skrevet

Litt på siden. Jeg kjenner en person som alltid serverer smørbrød med svinestek på jobbintervju. Dermed får han utelukket tre faktorer han ikke ønsker :-)

*s* ;-)

Skrevet

Tro det eller ei, men det forekommer at jeg møter folk utenom jobben også :-)

Endelig noe frosken ikke tenkte på ;-p Har venta på det i 11 år ;-) *pling i glasset*

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Nei, dette er jo grov diskriminering av både den ene og den andre...

Selvfølgelig enig i det, selv om jeg tror Nhd kan ha rett her, men det blir jo bare synsing.

Skrevet

Jeg har til nå ikke opplevd å møte en psykisk frisk veganer. Etter min mening burde det være en psykiatrisk diagnose.

Det "vennen" din forteller deg er bare tull. Jeg forstår ikke at folk orker å omgås slike.

Om det ikke var en halvveis spøk, hvorfor mener du det? Dersom det ikke skaper problemer for dem eller sine omgivelser, hvorfor skal en da karakterisere det som lidelse?

Skrevet

Jeg har til nå ikke opplevd å møte en psykisk frisk veganer. Etter min mening burde det være en psykiatrisk diagnose.

Det "vennen" din forteller deg er bare tull. Jeg forstår ikke at folk orker å omgås slike.

Mener du at man kan bli psykisk syk av vegansk kosthold?

ikke mitt navn
Skrevet

Nei, han mener veganere er psykisk syke.

Skrevet

Han mener nok at mennesker som velger vegansk kosthold er psykisk syke i utgangspunktet.

Skrevet

Nei, han mener veganere er psykisk syke.

Ja, jeg skjønner det.. men var usikker på om han mente høna eller egget kom først;)

Skrevet

Han mener nok at mennesker som velger vegansk kosthold er psykisk syke i utgangspunktet.

Ok, merkelig tanke igrunnen... Noen kan mene at et vegansk kosthold er bra for kroppen, men man trenger jo ikke være psykisk syk for å mene det... ?

Skrevet

Eller at man fort ender opp psykisk syk ved kun å leve på frukt. Det er ikke kun kroppen som er avhengig av næring. Det gjelder i høyeste grad også hjernen.

Skrevet

Litt på siden. Jeg kjenner en person som alltid serverer smørbrød med svinestek på jobbintervju. Dermed får han utelukket tre faktorer han ikke ønsker :-)

Vegetarianere, muslimer og?

Skrevet

Eller at man fort ender opp psykisk syk ved kun å leve på frukt. Det er ikke kun kroppen som er avhengig av næring. Det gjelder i høyeste grad også hjernen.

Veganere lever vanligvis ikke bare på frukt. De har blant annet et stort innslag av nøtter, belgfrukter og korn i sitt kosthold. Riktig sammensatt så er det mulig å få et svært bra kosthold, men det krever gode kunnnskaper å få det til.

For ordens skyld; jeg er verken vegetarianer eller veganer.

Skrevet

Veganere lever vanligvis ikke bare på frukt. De har blant annet et stort innslag av nøtter, belgfrukter og korn i sitt kosthold. Riktig sammensatt så er det mulig å få et svært bra kosthold, men det krever gode kunnnskaper å få det til.

For ordens skyld; jeg er verken vegetarianer eller veganer.

Jeg vet det er fullt mulig, men som du sier - det krever kunnskaper.

Jeg har ikke møtt så mange sånne. ;)

Personlig tror jeg man må være ganske ustabil i utgangspunktet for å droppe mat som har vært i live, men nå synser jeg - så her velger jeg å stole på psykiateren. ;)

Skrevet

B12- mangel kan gi depresjoner og demens i tillegg til en rekke andre ting.

Hvis de i tillegg ikke spiser meieriprodukter er det lett å tenke seg at mange kan få mangelsykdommer.

http://www.nettdoktor.no/sykdommer/fakta/blodmangelb12.php

Ja, tenkte det samme.. Men lurte på om han mente at kun psykisk psyke kunne være så "dumme" at de begynte med et vegansk kosthold ;

Skrevet

Jeg vet det er fullt mulig, men som du sier - det krever kunnskaper.

Jeg har ikke møtt så mange sånne. ;)

Personlig tror jeg man må være ganske ustabil i utgangspunktet for å droppe mat som har vært i live, men nå synser jeg - så her velger jeg å stole på psykiateren. ;)

''Personlig tror jeg man må være ganske ustabil i utgangspunktet for å droppe mat som har vært i live, men nå synser jeg - så her velger jeg å stole på psykiateren. ;)

''

Hmmm...Jeg trodde du forsøkte å være mindre dogmatisk enn som så...;-)

Jeg har truffet en god del svært oppegående veganere fra adventistmiljø, og har også spist nok måltider sammen med dem til å innse at de har et både velsmakende og godt sammensatt kosthold.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...