Gå til innhold

venn som ikke respekterer at jeg er fornøyd med

Anbefalte innlegg

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• palmebrus

4

• ikke mitt navn

3

Skrevet

Endelig noe frosken ikke tenkte på ;-p Har venta på det i 11 år ;-) *pling i glasset*

Pøh! Jeg hadde rett denne gangen også, det er nhd som har for liten omgangskrets...*s*

Skrevet

Litt på siden. Jeg kjenner en person som alltid serverer smørbrød med svinestek på jobbintervju. Dermed får han utelukket tre faktorer han ikke ønsker :-)

Jeg synes i grunnen du var litt ufin nå. Mener du at muslimer, vegetarianere og folk med cøliaki ikke trenger å jobbe og isteden skal gå på trygd. Jeg trodde faktisk at det var slik at det var viktig å få flest mulig folk ut i arbeid og særlig de som er friske.

Skrevet

Vegetariener?

Vegerarianere spiser dyreprodukter som man ikke må drepe dyret for å lage, som egg, melk, osv.

I Norge er det noen som spiser fisk og fremdeles kaller seg vegetarianere, men den vanlig aksepterte definisjonen er "ikke fisk".

Med vennlig hilsen

Skrevet

Litt på siden. Jeg kjenner en person som alltid serverer smørbrød med svinestek på jobbintervju. Dermed får han utelukket tre faktorer han ikke ønsker :-)

Genialt....

Det taper han jo ingen ting på.

Skrevet

''Personlig tror jeg man må være ganske ustabil i utgangspunktet for å droppe mat som har vært i live, men nå synser jeg - så her velger jeg å stole på psykiateren. ;)

''

Hmmm...Jeg trodde du forsøkte å være mindre dogmatisk enn som så...;-)

Jeg har truffet en god del svært oppegående veganere fra adventistmiljø, og har også spist nok måltider sammen med dem til å innse at de har et både velsmakende og godt sammensatt kosthold.

Jeg kjenner ikke så mange vegetarianere i det hele tatt, og de få jeg kjenner- og har kjent har vært småsære. ;)

De fleste har for øvrig vokst fra det. Jeg kjenner en nå - og hun er ganske normal.

Skrevet

Spiser ikke jøder svinekjøtt heller?

''Spiser ikke jøder svinekjøtt heller?''

Spiller du dum nå?

Skrevet

''Spiser ikke jøder svinekjøtt heller?''

Spiller du dum nå?

Nei faktisk ikke.

Skrevet

Serverer han også glutenfritt alternativ?

Skrevet

En vakker dag vil han sannsynligvis oppdage at man blir rar av å bare spise rå frukt. Inntil da vil jeg råde deg til å kutte han ut.

Skrevet

Genialt....

Det taper han jo ingen ting på.

Skjønner ikke helt at det er genialt.

Jeg har cøliaki og er allergisk mot svinekjøtt, så jeg hadde sannsynligvis ikke fått jobb hos den mannen. Heldigvis for meg har jeg ikke fått dette servert når jeg har vært på jobbintervju.

Skrevet

Skjønner ikke helt at det er genialt.

Jeg har cøliaki og er allergisk mot svinekjøtt, så jeg hadde sannsynligvis ikke fått jobb hos den mannen. Heldigvis for meg har jeg ikke fått dette servert når jeg har vært på jobbintervju.

Nei, og det er flere grunner til at folk kan takke nei til dette.

Da jeg var på intervju i min nåværende jobb, takket jeg nei til lunsjen som ble servert. Jeg var rett og slett ikke forberedt på at det ville bli servert mat, og jeg hadde derfor spist like før ankomst :-)

Skrevet

Uansett religion så har vel ikke fanatiske arbeidere noe i psykiatrien å gjøre?

Jeg kjenner en dame som er vegetarianer. Hun er ganske så normal og dyktig i jobben som psykolog. Sannsynligvis har hun ikke vært på jobbintervju hos denne svinekjøttsmørbrødmannen, hvis han jobber i psykiatrien da.

Gjest lov å diskutere
Skrevet

Jeg har til nå ikke opplevd å møte en psykisk frisk veganer. Etter min mening burde det være en psykiatrisk diagnose.

Det "vennen" din forteller deg er bare tull. Jeg forstår ikke at folk orker å omgås slike.

Jeg har respekt for at det finnes mennesker som ikke ønsker at dyr skal dø for at de skal spise jeg.

Selv er jeg ikke veganer men jeg spiser kun mat fra viltfangede dyr da industrielt dyrehold er dyreplageri.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Jeg synes i grunnen du var litt ufin nå. Mener du at muslimer, vegetarianere og folk med cøliaki ikke trenger å jobbe og isteden skal gå på trygd. Jeg trodde faktisk at det var slik at det var viktig å få flest mulig folk ut i arbeid og særlig de som er friske.

Jeg er enig med deg Dorthe, når jeg tenker etter. Det blir jo sagt at det er bra for den psykiske helsa å jobbe.

Skrevet

Nei faktisk ikke.

Nei jøder spiser ikke svinekjøtt og de spiser kosher mat. Kjøtt og melkeprodukter skal ikke røre hverandre i maten så i ekte jødiske hjem er det to vasker og to oppvaskemaskiner. De kan ikke spise osteburger siden det er ost og kjøtt sammen.

Skrevet

Jeg er enig med deg Dorthe, når jeg tenker etter. Det blir jo sagt at det er bra for den psykiske helsa å jobbe.

Det er bra for både menneske og samfunnet at flest mulig jobber. Jeg synes han kompisen till NHD var helt på jorde nå og burde vært meldt til likestillingsombudet.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Det er bra for både menneske og samfunnet at flest mulig jobber. Jeg synes han kompisen till NHD var helt på jorde nå og burde vært meldt til likestillingsombudet.

Enig!

Jeg tror ikke det er sunt å være verken veganer eller vegetarianer, men det er en helt annen sak.

Skrevet

Enig!

Jeg tror ikke det er sunt å være verken veganer eller vegetarianer, men det er en helt annen sak.

Vi har da ikke noe med hvem som spiser hva. Jeg har mer enn nok med hvem som ikke skal spise hva og hvem som ikke tåler hva. De er sikkert like flinke til å jobbe uansett. Samfunnet skal vel fø på færrest mulig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...