Gå til innhold

venn som ikke respekterer at jeg er fornøyd med

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Vi har da ikke noe med hvem som spiser hva. Jeg har mer enn nok med hvem som ikke skal spise hva og hvem som ikke tåler hva. De er sikkert like flinke til å jobbe uansett. Samfunnet skal vel fø på færrest mulig.

Enig!

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

6

• Nils Håvard Dahl, psykiater

4

• palmebrus

4

• ikke mitt navn

3

Gjest Dol av og til
Skrevet

Jeg har til nå ikke opplevd å møte en psykisk frisk veganer. Etter min mening burde det være en psykiatrisk diagnose.

Det "vennen" din forteller deg er bare tull. Jeg forstår ikke at folk orker å omgås slike.

Jeg levde som veganer (pga helseplager) noen år ,og har aldri følt meg mer tilfreds. Psykisk syk ble jeg i hvert fall ikke:) Og jeg har flere flotte venner som er veganere. De er absolutt ikke psyk. syke. Den syntest jeg var litt fordømmende:(

"Normale" veganere lever ikke bare på frukt og grønnsaker:)

De fleste er meget kostholdsbevisste. Nøtter, bønner, linser, soya....ja, utvalget er stort.

I dag har jeg et kosthold med lite kjøtt, spiser sunt, men tenker ikke så vegetarisk lenger. Dette pga at helseplagene mine(magaproblemer) forsvant da jeg levde vegansk.

Så for noen har faktisk et vegansk kosthold en stor helsegevinst.Og har ingen ting med psyk. plager å gjøre.

Skrevet

Jeg har til nå ikke opplevd å møte en psykisk frisk veganer. Etter min mening burde det være en psykiatrisk diagnose.

Det "vennen" din forteller deg er bare tull. Jeg forstår ikke at folk orker å omgås slike.

Jeg tror jeg må ta et kognitivt adferdterapikurs med deg, nhd.

Du har mange fordommer.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Jeg tror jeg må ta et kognitivt adferdterapikurs med deg, nhd.

Du har mange fordommer.

Jeg har ikke fordommer, jeg forteller bare ærlig om mine erfaringer :-)

Nå kan det være en feilkilde her: Veganere som beretter om sin legning til alle, og de som holder det for seg selv.

Kjøttetere og heterofile har det sjelden slik at de skal berette om sine matvaner eller sexliv i alle sammehenger :-)

Skrevet

Jeg har ikke fordommer, jeg forteller bare ærlig om mine erfaringer :-)

Nå kan det være en feilkilde her: Veganere som beretter om sin legning til alle, og de som holder det for seg selv.

Kjøttetere og heterofile har det sjelden slik at de skal berette om sine matvaner eller sexliv i alle sammehenger :-)

Du har flere blinde flekker enn jeg var klar over, men det er håp for deg også. Det eneste jeg bekymrer meg over er om du har motivasjon for endring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...