Gå til innhold

Bytte foredrag mot opplæring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Det var en spes.ped som spurte meg om jeg kunne tenke meg å holde foredrag. Jeg svarte at jeg sikkert kunne tenke meg det, men ingen har spurt helt konkret før. Nå skal jeg møte denne personen og fortelle om asperger syndrom, jeg vet ikke om hun vil ha et foredrag, eller BUP en hun jobber på, hun sa ikke noe om det.

Men så tenkte jeg at siden hun syns jeg burde holde foredrag (hun sa det også) så kunne jeg kanskje spørre om de vil ha et ved en anledning. Også må hun si hva jeg skal snakke om, for jeg kan jo bare si noe om meg selv ikke generelt så mye. Jeg vet jo ikke hva hun mener jeg skal si i et foredrag.

Men så kom jeg på det at kunne jeg spurt henne, om hun kunne gitt meg en slik opplæring som hun driver med, hun vet så mye som jeg ikke vet, alt fra, hvem er en venn, til hva man sier i telefoner osv... Vil det være litt frekt å spørre om jeg kunne fått noen individuelle timer med henne? Hun er helt inne i et treningsopplegg som hun driver med barn med asperger og jeg oppdaget at det er en rekke ting jeg bare ikke vet.

Jeg har lært av min psykiater å si, "kom inn, vil du ha kaffe eller te", slikt, men vi rekker ikke å ta alt sånt på timene, det er så mye andre viktige ting jeg trenger forklaringer på.

Skrevet

Ta en prat med henne. Finn ut hva hun ønsker du skal snakke om, og så kan du jo spørre om hun kan veilede deg litt også :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...