Gå til innhold

Bruk av medisiner ved depresjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg er en dame på 45 som i de siste år har opplevd tung skilsmisse med manglende samarbeid med eks. Ny kjæreste / samboer med vanskelige barn og manipulering fra eks. Min bror døde for 2 år siden av kreft. Jeg har mistet jobben i sommer, går nå uten arbeid som er tungt etter å ha arbeidet å vært aktiv i alle år. Mistet det nettverk man hadde og føler ingen har bruke for en. Livet har kommet med mange store utfordringer på en gang. Sover dårli uten sovemeisin. ruker litt Sobril når det er som tungst. Jeg går til psykolog som har anbefalt å ta i bruk Emeron eller Cipralex. Jeg har veldig liten lyst til å begynne på tabletter. Søker etter gode råd jeg kan gjøre for emg selv uten medisiner. Trener jevnlig, noe som gjør godt. Desverre er jeg kommet i en situasjon at jeg tåler lite før jeg blir vippet av pinnen. Jeg klarer tenke rasjonellt, men har ikke krefter til å gjennomføre. Blir alt for følelsestyrt grunnet at jeg er så sliten. Takker for svar.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Hvis trening og psykologisk hjelp ikke er nok til å få deg ut av depresjonen, kan du jo velge mellom å bruke medisiner eller å forbli deprimert. Jeg synes det valget er enkelt.

Skrevet

Du har opplevd mange vanskelige ting de siste årene og for å komme deg ovenpå så kan det kanskje hjelpe med medisiner en periode. Kan også hjelpe å komme gang med noe meningsfullt på dagtid. Frivillig arbeid, kurs, jobbtiltak eller noe annet....

Ikke nødvendigvis fulle dager og hver dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...