Gå til innhold

Din ideelle dag tre år fra nå...

Anbefalte innlegg

Gjest liten løve
Skrevet

Øvelse: Beskriv din ideelle dag tre år fra nå...

Det er tirsdag, og klokka er 10.00. Hva gjør du? Hva skjer rundt deg? Hva ser du?

Det er lørdag og klokka er 21.00. Hva ser du?

Det er søndag og klokka er 12.30. Hva ser du?

- - - - - -

Denne øvelsen fikk meg til å tenke på hvor jeg vil og hvordan jeg skal komme dit jeg vil. (Jeg har ikke lagd øvelsen selv).

Skrevet

Øvelse: Beskriv din ideelle dag tre år fra nå...

Det er tirsdag, og klokka er 10.00. Hva gjør du? Hva skjer rundt deg? Hva ser du?

Jeg er på jobb, ser mine hyggelige kollegaer og trivelige omgivelser på arbeidsplassen min.

Det er lørdag og klokka er 21.00. Hva ser du?

Ser på tv, sitter i sofaen og slapper av.

Det er søndag og klokka er 12.30. Hva ser du?

Ser familien min ute i hagen, koser oss sammen.

Skrevet

''Det er tirsdag, og klokka er 10.00. Hva gjør du? Hva skjer rundt deg? Hva ser du?''

Da holder jeg på med den videreutdannigen jeg planlegger og gleder meg til :o)

''Det er lørdag og klokka er 21.00. Hva ser du?''

Da sitter jeg i sofaen sammen med min kjære, ungene er i seng og vi koser oss med en film.

''Det er søndag og klokka er 12.30. Hva ser du?''

Da er vi ute på tur alle fire, og koser oss med kakao på termos og noe godt i sekken.

To'ern og tre'ern er i grunnen sånn som vi har det nå, så der handler det om å ikke slutte med det som funker :o)

Skrevet

''Det er tirsdag, og klokka er 10.00. Hva gjør du?'' Jeg er ute i skogen.

''Hva skjer rundt deg? ''Livet lever.

''Hva ser du?'' Jeg ser en fredelig dinosaur som spiser løv.

Jeg ser en hund og en katt som ligger på sofaen sammen med meg og koser seg.

''Det er søndag og klokka er 12.30. Hva ser du?'' Jeg ser på havet og bølgene fra stranda Det er sol og jeg rusler i strandkanten.

Skrevet

Hmm, virker som en ganske fin øvelse det der:-) Prøver meg:

''Det er tirsdag, og klokka er 10.00. Hva gjør du? Hva skjer rundt deg? Hva ser du?''

Jeg er på jobb, og føler at jeg har kontroll på det jeg driver med. Kontoret mitt er lyst og ryddig, med et par fargerike bilder på veggen og noen grønne planter som "frisker" opp. På pulten min står det et kort med teksten "takk for god hjelp",og hver gang jeg ser på det blir jeg varm inni meg og får økt giv til å stå på:-)

Jeg er på kino og ser en god film, sammen med kjæresten min og/eller et knippe gode venner.

Jeg ser utover det vakre høstlandskapet, mens jeg puster ut etter å ha besteget enakkurat passe liten fjelltopp. Snur på hodet og ser rett inn i det nydelige smilet til han med stor H. Jeg kan bare ikke la være å smile tilbake. Slik sitter vi, stille, uten at tausheten kjennes trykkende, og nyter roen og den flotte utsikten sammen.

En utopi dette, men det er vel lov å drømme? Er lenge siden sist jeg gjorde det, merker jeg. Kanskje jeg burde gjøre det oftere, for det var liksom litt oppløftende...:-)

Takk, liten løve, for at du inspirerte meg:-)

Gjest meg, Linda
Skrevet

Jeg har fått ny jobb innen et kreativt yrke. Vi har idémyldring og ler mye. Jeg kjenner at jeg har fått drømmejobben og gleder meg hver dag til å gå på jobb.

Jeg er på konsert. Øl i hånda, totalt "inne i" artisten på scenen og musikken jeg hører.

Jeg ligger utslått i senga, omslynget av kjæresten min. Vi har nettopp hatt dampende het sex. ;-)

Skrevet

Jeg får servert frokost på et hotellrom i Paris som jeg nyter i morgenkåpen med en herlig utsikt over et eller annet mitt øye tidligere aldri har sett.

Jeg ser glade og snakkesalige mennesker som er ute og nyter en bedre middag på en hyggelig intim restaurant. Jeg observerer og smiler og er helt og holdent uten bekymringer. Og selvsagt koser jeg meg med vin og god mat.

Jeg vandrer gatelangs i samme byen, bare for å kjenne kroppen røre seg. Observerer alt rundt meg: solen som varmer, trærne som bare er, vakre bygninger, mennesker og jeg har en følelse av at jeg tilfreds.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...