Gå til innhold

NHD; jeg sliter med angst- tror jeg..

Anbefalte innlegg

Gjest Huffhuffhuff
Skrevet

Jeg sliter med angst. Jeg er nå satt på cipralex av min fastlege, men har ikke begynt å ta de enda.

Denne uken har jeg hatt særdeles sterk angst- tror jeg....

Kan panikkanfall vare over timer?

Og mot viktigste spørsmål, er indre skjelvinger et symptom, eller en reaksjon på sterk angst?? Jeg er svært urolig fordi jeg føler en indre kroppslig skjelving i mage/brystregion. Den synes ikke utenpå, men føles som kraftig innvendig Jeg har også en forferdelig klump i halsen hele tiden.

Siste spørsmål; hvordan kan jeg få hjelp for dette?? Fastlegen min skrev ut cipralex, og det hjelper nok Wonder gjorde for noen år til ake, men jeg vil gjerne ha hjelp fra en psykolog eller psykiater. Hvorfor henvises jeg ikke til en slik.

Jeg er ganske sikker på at dette er angst, men nå er det så sterkt at jeg trenger en eller annen bekreftelse på at dette faktisk kan være resultat av angst.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

S: Ja, det kan det.

Og mot viktigste spørsmål, er indre skjelvinger et symptom, eller en reaksjon på sterk angst?

S: Hva blir forskjellen? Uansett er det plagsomt for deg.

Jeg har også en forferdelig klump i halsen hele tiden. Siste spørsmål; hvordan kan jeg få hjelp for dette?

S: Dette er en del av angstsykdommen. Om du får hjelp for angsten, vil hvert enkelt symptom bli mildere/forsvinne.

Fastlegen min skrev ut cipralex, og det hjelper nok Wonder gjorde for noen år til ake, men jeg vil gjerne ha hjelp fra en psykolog eller psykiater. Hvorfor henvises jeg ikke til en slik?

S: Det kan jeg ikke svare på. Har du spurt fastlegen?

Gjest Huffhuffhuff
Skrevet

S: Ja, det kan det.

Og mot viktigste spørsmål, er indre skjelvinger et symptom, eller en reaksjon på sterk angst?

S: Hva blir forskjellen? Uansett er det plagsomt for deg.

Jeg har også en forferdelig klump i halsen hele tiden. Siste spørsmål; hvordan kan jeg få hjelp for dette?

S: Dette er en del av angstsykdommen. Om du får hjelp for angsten, vil hvert enkelt symptom bli mildere/forsvinne.

Fastlegen min skrev ut cipralex, og det hjelper nok Wonder gjorde for noen år til ake, men jeg vil gjerne ha hjelp fra en psykolog eller psykiater. Hvorfor henvises jeg ikke til en slik?

S: Det kan jeg ikke svare på. Har du spurt fastlegen?

Takk for svar:)

Jeg skjønte imidlertid ikke svar 2 på indre skjelvinger. Mulig du svarte ut fra at jeg lurte på symptom eller reaksjon?

Jeg spør på nytt; Forårsaker angst indre skjelvinger?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Takk for svar:)

Jeg skjønte imidlertid ikke svar 2 på indre skjelvinger. Mulig du svarte ut fra at jeg lurte på symptom eller reaksjon?

Jeg spør på nytt; Forårsaker angst indre skjelvinger?

De indre skjelvingene skyldes angstlidelsen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...