Gå til innhold

Forsvunnen katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Katten min forsvant etter 3 år da jeg var innlagt på sykehus i sommer i juli. Siden synes jeg at jeg hører den mjaue utenfor hver kveld, men det er bare innbilling. Blir sprø av dårlig samvittighet og denne majuingen. Historier om katter som kommer hjem etter gjerne et år på "rømmen". Jeg bor ganske øde til, så det er ikke så mange andre steder å søke ly og mat hos. Tør ikke skaffe meg en ny katt, da den gamle kan dukke opp. Men føler det er vanskelig å få ro. Jeg vet ikke om den lever eller er død. Hvor den er. Hva som har skjedd med den. Om den lever ller er død. Det er sprengkaldt ute... Aaaaaaaaaa!

Skrevet

Trist at katten din er borte, og det er nok din dårlige samvittighet som utløser mjauingen du hører.

Jeg har det med å få bortkomne katter hjem til meg. :) En gang var det en som forsvant på nyttårsaften, fra hytta til eieren som er omtrent 3 km fra hvor jeg bor. Den dukket opp hos meg påsken etter, og jeg skjønte til slutt at den var bortkommen, derfor tok jeg vare på den. Klarte til slutt å tyde det gamle merket i øret dens og kom frem til eieren som bor 12 mil unna. :)

En annen katt kom vandrende fra et hjem 3 mil herfra, den var chippet, men eieren ville ikke ha den, så den fikk nytt hjem gjennom dyrebeskyttelsen.

Håper det jeg forteller deg kan gi deg litt håp om at katten din fremdeles kan være der ute og at den klarer seg :)

Gjest Catwoman
Skrevet

Forstår godt at du sliter med samvittigheten, men du var da på sykehus, kjære deg. Prøv å tilgi deg selv, så vil nok katten komme dersom den lever. Når den ser at det er "liv" i huset igjen, er det rart med det - det kan gå vinter og vår, og katter kommer ofte tilbake. Viss de lever.

Katter tåler langt mere kulde og dårlig vær enn vi tror, når de MÅ. Den finner nok ly etsteds, og mat også. Når det er sagt, må jeg skynte meg å tilføye (for andre lesere) at det selvsagt ikke er greit å la katten sin gå ute uten mat og tilsyn. Ja de aller fleste vet jo dette, men jammen er det mange som gir en god faen óg. Dette var ikke myntet på deg rose23, det er tydelig at du har skikkelig kjærlighet til katten din :)))) Måtte bare si det.

Du kan jo forsøke å legge ut mat på to faste plasser, for å se om det blir spist. Dersom du tror det kan være katten din som spiser maten, men ikke får øye på den, eller om du ikke får tak i den (katter blir fort "ville"), kan du snakke med dyrebeskyttelsen eller mattilsynet, for hjelp til å fange den på humant vis.

Eller, så kan den jo ha blitt påkjørt, dødd av sykdom, eller andre kan ha tatt vare på den. Sett et bilde i avisen, heng opp lapper på butikker og stolper. Du kan også kontakte dyrebeskyttelse og lokal veterinær, for å høre om de har fått inn en lignende katt (ta med, eller send bilde pr e-post). Politiet er også en løsning, de får gjerne melding dersom noen har kjørt på katter. Er katten id-merket? Ikke kvi deg for å kontakte disse, de er der for å hjelpe, og blir nok bare glade for å høre om omsorgen din. Ikke lett det der. Tungt å gå og lure. Håper du får et svar.

Gjest -Sånn med våre katter
Skrevet

Kattene kommer ofte tilbake når snøen kommer. Har dere fått snø?

Skrevet

Forstår godt at du sliter med samvittigheten, men du var da på sykehus, kjære deg. Prøv å tilgi deg selv, så vil nok katten komme dersom den lever. Når den ser at det er "liv" i huset igjen, er det rart med det - det kan gå vinter og vår, og katter kommer ofte tilbake. Viss de lever.

Katter tåler langt mere kulde og dårlig vær enn vi tror, når de MÅ. Den finner nok ly etsteds, og mat også. Når det er sagt, må jeg skynte meg å tilføye (for andre lesere) at det selvsagt ikke er greit å la katten sin gå ute uten mat og tilsyn. Ja de aller fleste vet jo dette, men jammen er det mange som gir en god faen óg. Dette var ikke myntet på deg rose23, det er tydelig at du har skikkelig kjærlighet til katten din :)))) Måtte bare si det.

Du kan jo forsøke å legge ut mat på to faste plasser, for å se om det blir spist. Dersom du tror det kan være katten din som spiser maten, men ikke får øye på den, eller om du ikke får tak i den (katter blir fort "ville"), kan du snakke med dyrebeskyttelsen eller mattilsynet, for hjelp til å fange den på humant vis.

Eller, så kan den jo ha blitt påkjørt, dødd av sykdom, eller andre kan ha tatt vare på den. Sett et bilde i avisen, heng opp lapper på butikker og stolper. Du kan også kontakte dyrebeskyttelse og lokal veterinær, for å høre om de har fått inn en lignende katt (ta med, eller send bilde pr e-post). Politiet er også en løsning, de får gjerne melding dersom noen har kjørt på katter. Er katten id-merket? Ikke kvi deg for å kontakte disse, de er der for å hjelpe, og blir nok bare glade for å høre om omsorgen din. Ikke lett det der. Tungt å gå og lure. Håper du får et svar.

Katten var veldig liten av størrelse.... Ryktene svirrer som regel om en katt blir påkjørt og om hjemmeløse katter i nabolaget. Har snakket med naboene, hengt opp lapp på butikken, men ingen har sett den. Det er akkurat dette med at katter kommer tilbake gjerne etter et år som plager meg. Jeg hadde time med dyrlegen for kastrering, men måtte avbestille da den forsvant.

Min forrige katt fikk et kull unger på gården. Så ble moren påkjørt, selvfølgelig da jeg var bortreist for helgen. Jeg fikk kallet på dyrlegen. Katten hadde knekt hoften og en fot, likevel hadde den greid å slepe seg hjem til meg og ungene sine, og så var jeg ikke der, bare familien som passet gården. En av ungene lå hele kvelden og slikket på moren før dyrlegen skulle komme. Det var den jeg valgte å beholde, men det var en hjerteskjærendes historie. Nå er de begge borte... Noen ganger ser jeg andre katter som ligner på min.... Men katter kan være ganske like.

Uff, kan bli sprø av det hele. Det er snø ute, og det har vært beinkaldt i to-tre uker... Bor i skogen, og der er det vel noe rev.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...