Gå til innhold

Hvem er tiltrekkendes...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde knapt kommet meg ut av det ene avhengighetsforholdet før jeg havnet i et nytt der det gikk langt over streken i forhold til en sykepleier. Jeg grubler mye på hva det er med meg som får menn til å gå over skaftet... Jeg blir så fordømt usikker i forhold til menn, fordi jeg vil ikke havne i samme situajsonen igjen. Det river meg i stykker følesesmessig.... Å jeg blir så usikker på psykolgen min... Det er alle de små tegnene. Klemmene, hvor langt han strekker seg.... Veilederen i terapiopplegget... Jeg kastet opp, kokte i feber og var dritsyk. Han kjørte meg hjem, puttet meg i sengen, strøk meg på pannen og ringte neste morgen....

En veldig god kompis av meg spør meg ofte hva jeg gjør som får alle til å strekke seg så langt... Jeg kan ikke være den eneste som opplever dette. Det er nesten pinlig, men han mente at jeg måtte utløse et slags beskytteles, mor/farsinstinkt hos folk.... Noen som aner hva jeg snakker om?

Gjest ikarossa
Skrevet

Kan det være fordi du gjør deg litt hjelpeløs? Hadde jeg vært dårlig og fått skyss hjem, hadde jeg sagt takk og ha det godt på dørtrappa, ikke når jeg lå i senga og etter at han hadde strøket meg på kinnet. Sett tydeligere grenser for hva menn får gjøre for/med deg.

Skrevet

Kan det være fordi du gjør deg litt hjelpeløs? Hadde jeg vært dårlig og fått skyss hjem, hadde jeg sagt takk og ha det godt på dørtrappa, ikke når jeg lå i senga og etter at han hadde strøket meg på kinnet. Sett tydeligere grenser for hva menn får gjøre for/med deg.

Enig. Du bør i samarbeid med en profesjonell psykolog el (kanskje helst en kvinne i ditt tilfelle) øve på å sette tydelige grenser i forhold til andre. Det er det enkelte menn ser at du mangler og dermed utnytter. Det betyr ikke at ting som har skjedd med deg er din feil, men ved å lære deg å sette grenser kan du beskytte deg mot menn som går over dine (manglende) grenser. Du overgir deg i deres makt. Ta makta tilbake og vis tydelig med kroppspråk og verbale utsagn at de ikke kan tråkke over grensene dine. Gjør som ikarossa sier, si hade i døra.

Skrevet

Enig. Du bør i samarbeid med en profesjonell psykolog el (kanskje helst en kvinne i ditt tilfelle) øve på å sette tydelige grenser i forhold til andre. Det er det enkelte menn ser at du mangler og dermed utnytter. Det betyr ikke at ting som har skjedd med deg er din feil, men ved å lære deg å sette grenser kan du beskytte deg mot menn som går over dine (manglende) grenser. Du overgir deg i deres makt. Ta makta tilbake og vis tydelig med kroppspråk og verbale utsagn at de ikke kan tråkke over grensene dine. Gjør som ikarossa sier, si hade i døra.

Skrevet

Dette er et tema som tydeligvis opptar deg, og det med rette - tenker jeg. Hva gjorde at du på nytt valgte å inngå et forhold til en ansatt? Hva oppnår du gjennom dette, og hva taper du?

Håper du benytter anledningen til å reflektere over dette i terapi.

Skrevet

Kan det ha med usikkerhet å gjøre?

Da bør du jobbe med å bli trygg på deg selv, da er det lettere å sette grenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...