Gå til innhold

Märtha Louise på tv om engler

Anbefalte innlegg

Gjest Engellen
Skrevet

Var det noen flere som så noe av tv-programmet der hkh Märtha Louise og hennes venninde satt og pratet om engler?

Jeg synes det er fantastisk at hennes kongelige høyhet, Märtha Louise tør å gå foran som et godt eksempel og formidle at det finnes annet mellom himmel og jord, ja også engler. De er gode og kan redde oss fra farlige situasjoner blant annet.

Området er ennå tabu selvsagt for de som ikke tror.

Programmet var opplysende og motiverende. Noen andre som likte programmet?

Ari Behn har jo selvdiagnostisert seg som bipolar. Såvidt jeg vet tror "prinsessen" selv at hun er frisk, men det kan da umulig være tilfelle.

Det er tydelig at noe feiler henne. Kan det være psykose?

Gjest Jeg likte programmet og synes Prinsessen er super.
Skrevet

Var ikke dette litt selvmotsigende? Føst sier du at Prinsessen er tøff, og et godt forbilde, hvorpå du insinuerer at hun er psykisk syk?? Hvor vil du henne, med dette innlegget ditt?

Skrevet

For oss som ikke tror er ikke engler tabu, det er bare helt idiotisk!!

Skrevet

Hva mener du egentlig? Først sier du hun er et godt eksempel ved å stå frem med sin engletro, så sier du hun må ha en psykose e.l.?

Forøvrig tror jeg ikke på engler eller dette generelle "mer mellom himmel og jord", så på meg virker det ganske dumt, selv om jeg ikke så nevnet program.

Forøvrig er ikke Märtha kongelig høyhet lenger.

Skrevet

Kanskje det aller mest relevante spørsmålet akkurat nå, er hva det er som feiler DEG. Psykose, kanskje?

Skrevet

Var ikke dette litt selvmotsigende? Føst sier du at Prinsessen er tøff, og et godt forbilde, hvorpå du insinuerer at hun er psykisk syk?? Hvor vil du henne, med dette innlegget ditt?

Hei!

Selv om jeg er kristen syns jeg det er veldig spesielt at man hevder man kan snakke med engler. Ja mange snakker jo med Gud også, jeg ber.

Hvor vidt han hører skyldes tro, ikke at jeg hører Guds stemme.

Jeg blir skeptisk når mennesker sier de snakker med Gud og hører engler, og jeg får frysninger av slike alternativ messer som var i Oslo nå, der var det fult av mennesker som snakker med engler og ikke har rot i virkeligheten. Man setter liksom alle naturvitenskapelige teorier, som vi i stor grad bygger vår eksistens på, på pause, når man er ferdig på messen tar man igjen bruk sin skeptiske sans, eller i det minste vitenskapen som gir oss data, programmer, medisiner osv...

Jeg tror også det er mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke kjenner, men det er ganske arrogant å tro at man får helse og et godt liv bare man betaler penger og lærer seg en viss type overtro.

Skrevet

Hei!

Selv om jeg er kristen syns jeg det er veldig spesielt at man hevder man kan snakke med engler. Ja mange snakker jo med Gud også, jeg ber.

Jeg blir skeptisk når mennesker sier de snakker med Gud og hører engler, og jeg får frysninger av slike alternativ messer som var i Oslo nå, der var det fult av mennesker som snakker med engler og ikke har rot i virkeligheten. Man setter liksom alle naturvitenskapelige teorier, som vi i stor grad bygger vår eksistens på, på pause, når man er ferdig på messen tar man igjen bruk sin skeptiske sans, eller i det minste vitenskapen som gir oss data, programmer, medisiner osv...

Jeg tror også det er mye mellom himmel og jord vi mennesker ikke kjenner, men det er ganske arrogant å tro at man får helse og et godt liv bare man betaler penger og lærer seg en viss type overtro.

Godt sagt :)

Skrevet

Jeg tror ikke Märtha Louise har noe psykisk problem, ei heller psykoser.

Vi har altfor lett å tenke psykiatri så fort det er noen som tror på noe helt utenfor det "normale".

Det er f.eks ingen som ville kalt en nonne, som velger å vie hele sitt liv til Gud, og leve helt asketisk i et kloster hele livet, for sinnsyk.

Gjest Vizzvazz
Skrevet

Dette tenkte jeg en dag og,

hun kan snakke med hester?

Eller hører hun stemmer? Scizofreni?

Og hun tror hun har helbredende evner...

Er mange av de med overnaturlige evner egentlig psykiatriske pasienter som innbiller seg overnaturlige evner?

Eller er de psykiatriske pasientene egentlig misforståtte personer med overnaturlige evner?

Gjest Engellen
Skrevet

Hei!

Veldig godt sagt :)

Gjest Engellen
Skrevet

Hva mener du egentlig? Først sier du hun er et godt eksempel ved å stå frem med sin engletro, så sier du hun må ha en psykose e.l.?

Forøvrig tror jeg ikke på engler eller dette generelle "mer mellom himmel og jord", så på meg virker det ganske dumt, selv om jeg ikke så nevnet program.

Forøvrig er ikke Märtha kongelig høyhet lenger.

Første bolk var vel reinspikka ironi ;)

Gjest Engellen
Skrevet

Kanskje det aller mest relevante spørsmålet akkurat nå, er hva det er som feiler DEG. Psykose, kanskje?

Mulig jeg også lider av psykose. "Forelskelse" har jo blitt omtalt som en tilstand ikke helt ulik psykose. ;)

Skrevet

Første bolk var vel reinspikka ironi ;)

Ok, det var ikke så lett å forstå.

Skrevet

Å fremstille henne som en med psykose, synes jeg er en fornærmelse mot folk som sliter psykisk.

Hun fremstår ene og aleine som en representant for kokosligaen.

Gjest engelen gabriel
Skrevet

Hei!

Jeg er blant dem som har både sett og hørt ting i veldig pressede situasjoner. Da er det en "person" der som passer på meg og gir meg trygghet. Er jeg sprø?

Skrevet

Jeg er blant dem som har både sett og hørt ting i veldig pressede situasjoner. Da er det en "person" der som passer på meg og gir meg trygghet. Er jeg sprø?

''Jeg er blant dem som har både sett og hørt ting i veldig pressede situasjoner. Da er det en "person" der som passer på meg og gir meg trygghet. Er jeg sprø?''

Nei, sprø er du neppe, men hjernen din spiller deg et puss, og du er ikke kritisk nok til å forstå og forkaste informasjonen.

med vennlig hilsen

Gjest engelen gabriel
Skrevet

''Jeg er blant dem som har både sett og hørt ting i veldig pressede situasjoner. Da er det en "person" der som passer på meg og gir meg trygghet. Er jeg sprø?''

Nei, sprø er du neppe, men hjernen din spiller deg et puss, og du er ikke kritisk nok til å forstå og forkaste informasjonen.

med vennlig hilsen

Det kan vel tenkes at hjernen har spillt meg et puss, men det høres veldig ulogisk ut. Det er ikke jeg selv som "maner" frem dette, det har skjedd helt av seg selv. F.eks når jeg blir veldig uttrygg er det en som er ved min side og gjør meg tryggere. Er dette rart? Jeg greier ikke å forkaste helt at det ikke er noe der, det er så virkelig og dessuten noe jeg trenger der og da.

Skrevet

Det kan vel tenkes at hjernen har spillt meg et puss, men det høres veldig ulogisk ut. Det er ikke jeg selv som "maner" frem dette, det har skjedd helt av seg selv. F.eks når jeg blir veldig uttrygg er det en som er ved min side og gjør meg tryggere. Er dette rart? Jeg greier ikke å forkaste helt at det ikke er noe der, det er så virkelig og dessuten noe jeg trenger der og da.

Joda, det er noe du føler du trenger, men det betyr ikke at det eksisterer i den virkelige verden.

med vennlig hilsen

Gjest engelen gabriel
Skrevet

Joda, det er noe du føler du trenger, men det betyr ikke at det eksisterer i den virkelige verden.

med vennlig hilsen

Nei, jeg tror slett ikke at dette er noe som kommer fra den virkelig verden. Det må være en verden som ligger utenfor vår rekkevidde.

Skrevet

Nei, jeg tror slett ikke at dette er noe som kommer fra den virkelig verden. Det må være en verden som ligger utenfor vår rekkevidde.

Nei, den ligger godt innenfor vår rekkevidde. Den ligger innenfor ørene våre.

Det er hjernen som spiller deg et puss. Samme komplekse hjerne som kan lære, tenke, utføre de mest utrolige brager, osv osv.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...