Gå til innhold

Trenger råd fra noen som VET

Anbefalte innlegg

Jeg og min mann var gravide for en tid tilbake. DVS i begynnelsen skjønte jeg det ikke. Mensen uteble med to uker, og jeg tok flere tester, men som alle viste negativt resultat. Vi slo oss til ro med at mensen bare var kraftig forsinket, selv om det aldri har skjedd tidligere. Da mensen hadde uteblitt med en hel måned, ble jeg forbauset, og tok en ny graviditetstest. Denne var positiv. En uke etter at vi hadde tatt testen begynte jeg derimot å fossblø, og min lege mente det KUNNE ha vært en graviditet utenfor livmor. (Var innlagt på sykehus, og ble sjekket med både innvendig og utvendig ultralyd flere ganger.) Syns selv det var litt rart det kunne ha vært utfor livmor, for jeg hadde aldri smerter, og hadde ikke blødd før jeg mistet.

Dette er lenge siden. Nå igjen ser det ut til at hele episoden gjentar seg. DVS, igjen er min menstruasjon uteblitt med tre uker. Testen er negativ, men jeg har aldri hatt forsinket menstruasjon før, og jeg går derfor utifra at testen vil bli positivt like sen som sist gang, dvs om en uke eller to. Men vil det igjen bety at vi kommer til å miste? Er det en sammenheng mellom å sent få positiv test, og det å abortere? Jeg vil nødig gjennomgå det hele om igjen.

SÅnn ellers virker jeg veldig gravid også denne gang, men typiske symptomer. Men vil jeg miste?

Hvorfor er det slik at nett jeg får så sent positivt svar på testene? Pleier levere urinprøve til legen min. Men hvorfor blir den sen positiv? Mensen min er jo ellers helt regelmessig?

Håper inderlig du kan svare.

Lena.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/35688-trenger-r%C3%A5d-fra-noen-som-vet/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det finnes ingen som helst sammenheng mellom en sen positiv test og abort.

Grunnen til at din test ikke slår ut så tidlig er at kroppen din ikke produserer så mye av et spesiellt hormon så tidlig i svangerskapet. Husker ikke betegnelsen på hormonet i farta, men noen her kommer sikkert til å svare på det.

Lev som normalt, slapp av og kos deg. Prøv å ikke gruble og bekymre deg for mye, det vil helst gå bra ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...