Gå til innhold

Dette sa min psykiater!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

At man kan bli venner med mennesker i helsesektoren og at min definisjon var bra. Hun snakket videre litt om at jeg neste time kan ta med meg navn osv og slik kan vi sammen sette opp en oversikt over hvem som er venner, grader av vennskap, samt bekjente osv... Vi skal lage en systematisk oversikt.

Jeg håper ikke da det kommer som en overraskelse på min psykiater at hun er min beste venn. Jeg håper min psykiater skjønner det etter alle disse årene, jeg er jo bare en venn, man sender en tanke, slik som hun skal gjøre til meg på julaften. (det sa hun)

Jeg vil bli veldig lei meg hvis hun ikke vil være min venn, for da skjønner jeg ingenting. Jeg kjenner jo inni hjertet mitt at jeg blir varm og glad av å tenke på min psykiater, da er det jo en venn.

Dessuten vil jeg gjøre hva som helst for min psykiater ved behov.

Dessuten kunne min psykiater si at det som kan "merkes" i min korrespondanse og kan avsløre asperger syndrom, er de tingene jeg lurer på, da større grad av usikkerhet er levbart for mennesker flest men ikke for asperger pasienter.

Og veldig typisk er spørsmålet, "hvem er venn?"

Jeg kan igjen være sikker på diagnosen, og det skal jeg være glad for sier min psykiater. Er det ikke litt bra da at andre ser det? spurte min psykiater i dag, dette fordi en dame fra en annen sammenheng hadde "oppdaget" at jeg hadde asperger da jeg begynte å snakke!. Vel jeg vet ikke om det er bra, svarte jeg. For det er jeg jammen ikke sikker på, skal man være glad for det?

Hun hadde vist på seg diagnostiske briller, dermed ville kanskje også nhd oppdaget at jeg har asperger syndrom, men ingen andre, enn de med diagnostiske briller på, det er i vertfall en trøst.

Skrevet

''Jeg vil bli veldig lei meg hvis hun ikke vil være min venn, for da skjønner jeg ingenting. Jeg kjenner jo inni hjertet mitt at jeg blir varm og glad av å tenke på min psykiater, da er det jo en venn. Dessuten vil jeg gjøre hva som helst for min psykiater ved behov.

''

Jeg er sikker på at hun vil forstå at du ser på henne som din nærmeste venn. Ut i fra din definisjon av vennskap, så er hun jo det.

Skrevet

''Jeg kan igjen være sikker på diagnosen, og det skal jeg være glad for sier min psykiater.''

En grunn til å være glad for diagnosen, er vel at da kan psykiateren din bedre hjelpe deg å legge en god strategi for hvordan du skal løse ting du sliter med i livet ditt. Dere VET hva det er, i hvert fall! Personer som har AS men ikke får diagnosen, kan vel slite med opptil flere feil-diagnoser, feil-medisinering o.l.

En dårlig ting med diagnosen er at man ikke kan bli kvitt AS, men du kan i alle fall lære deg hvordan du kan få et bedre liv med diagnosen. Du er så flink og målrettet når du jobber med problemene dine! Og jeg syns det er veldig fint å lese innleggene dine her!!

Skrevet

''Jeg vil bli veldig lei meg hvis hun ikke vil være min venn, for da skjønner jeg ingenting. Jeg kjenner jo inni hjertet mitt at jeg blir varm og glad av å tenke på min psykiater, da er det jo en venn. Dessuten vil jeg gjøre hva som helst for min psykiater ved behov.

''

Jeg er sikker på at hun vil forstå at du ser på henne som din nærmeste venn. Ut i fra din definisjon av vennskap, så er hun jo det.

Hei!

Takk, jeg håper det er som du også sier, for jeg vil jo ikke sjokkere henne på noe vis. Eller gjøre henne stresset og urolig, jeg vil bare min psykiater skal være glad.

Skrevet

''Jeg kan igjen være sikker på diagnosen, og det skal jeg være glad for sier min psykiater.''

En grunn til å være glad for diagnosen, er vel at da kan psykiateren din bedre hjelpe deg å legge en god strategi for hvordan du skal løse ting du sliter med i livet ditt. Dere VET hva det er, i hvert fall! Personer som har AS men ikke får diagnosen, kan vel slite med opptil flere feil-diagnoser, feil-medisinering o.l.

En dårlig ting med diagnosen er at man ikke kan bli kvitt AS, men du kan i alle fall lære deg hvordan du kan få et bedre liv med diagnosen. Du er så flink og målrettet når du jobber med problemene dine! Og jeg syns det er veldig fint å lese innleggene dine her!!

Hei!

Ja som du sier, det er noen som sliter med feildiagnostisering, det kan være fordi de ikke er så opplagte eller fordi kompetansen er dårlig. Slik at der er jeg heldig.

Takk for at dere syns det er hyggelig at jeg skriver her. Det er fint å vite.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...