Gå til innhold

Noen som vet dette?

Gjest Vil men...er redd

Anbefalte innlegg

Gjest Vil men...er redd
Skrevet

Kan dissosiasjon forveksles med psykose?

Og kan en som har ptsd ha BP?

Hater ptsd diagnosen min, virker som eks.psykologen min og gjorde det, ikke nevt den med et ord. Kun at jeg har schizotyp. Noe min nye behandler tviler på, er mer inne på tanken om dissosiasjon og at jeg har ptsd. Men kunne ha BP fordet.

Sliter litt for tiden, har vært 100 % ærlig nå. Vil ha medisiner, skal få det. Hvis jeg skal utredes for BP må de hente inn epikrise fra jeg var innlagt, er det virkelig nødvendig?

Orker ikke grave i slike ting...vil heller være diagnoseløs da.

Gjest alt går an
Skrevet

Du kan ha ptsd og bp samtidig ja. Tror også dissosiasjon kan forveksles med psykose. En ptsd kan også ha veldig mange symptomer som dukker opp i ulike former. Jeg skifter hele tiden jeg. En uke med masse angst, så sover jeg i 3 dager for så å være litt normal en stund. Jeg dissosierer mye, ihvertfall er det det psykologen kaller det. I perioder er jeg helt borte, min familie klager på at jeg de ikke får kontakt med meg.

Hvorfor skulle de ikke få lov til å innhente data om deg? Det er jo en fordel å få riktig diagnose, da er det også større sjanse for å få riktig behandling.

Gjest Vil men...er redd
Skrevet

Du kan ha ptsd og bp samtidig ja. Tror også dissosiasjon kan forveksles med psykose. En ptsd kan også ha veldig mange symptomer som dukker opp i ulike former. Jeg skifter hele tiden jeg. En uke med masse angst, så sover jeg i 3 dager for så å være litt normal en stund. Jeg dissosierer mye, ihvertfall er det det psykologen kaller det. I perioder er jeg helt borte, min familie klager på at jeg de ikke får kontakt med meg.

Hvorfor skulle de ikke få lov til å innhente data om deg? Det er jo en fordel å få riktig diagnose, da er det også større sjanse for å få riktig behandling.

Det at du svinger, er det i forbindelse med ptsd?

Uff, blir så forvirret. Hvilke medisiner hjelper mot dette? Jeg tar hva som helst nå. Orker ikke mer. Har ny time neste uke, virker som en evighet til det. Må drikke alkohol, ikke i store doser...men trenger å roe meg.

Skal si det er ok at de henter informasjon, bare tror at der jeg var innlagt hadde de ikke peiling. De hadde AP på hjernen, og jeg var veeeldig syk ifølge dem. Men jeg vil ha rett diagnose. Tror de finner mer ut av det ved å prate med meg, men det var et problem at jeg husker så lite. Husker ikke hvor ofte jeg svingte, hvor lenge jeg hadde depresjon/mani osv. Det var visst viktig.

Vil bare prøve lamictal, men de skriver ikke ut det uten videre.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dissosiasjon og psykose kan forveksles. Dyktige behandlere finner ut av det etter hvert.

PTSD kan selvsagt forekomme hos personer med BP. De er jo ikke fritatt for å komme ut for traumatiske opplevelser.

Gjest Vil men...er redd
Skrevet

Dissosiasjon og psykose kan forveksles. Dyktige behandlere finner ut av det etter hvert.

PTSD kan selvsagt forekomme hos personer med BP. De er jo ikke fritatt for å komme ut for traumatiske opplevelser.

Da er det mulig jeg har begge deler, bp og ptsd. Har ikke snakket om det på lenge, bare ordet "overgrep" satt igang noe hos meg i går. Begynte å tenke at kanskje jeg har normale reaksjoner på ting som har hendt, og lurte på hvorfor eks.psykologen såg bort ifra det. Håpet han gjorde det for å hjelpe, for å få meg til å få bort fokus fra de vonde tingene. Men det er vel lite sansynlig. Kanskje alt har vært en virkelighetsflukt...

Tok to cider og la meg tidlig, gråt over en og en halv time i strekk. Var utmattet, gråt fordi livet er vondt..gråt på andres vegne. Tenkte på hvor vondt barndomsfamilien har hatt det i livet, jeg ville bare at alle skulle ha det bra. Det ble aldri slik, ser nå at jeg har ofrer livet mitt for at andre skal ha det bra. Så helt normal kan jeg ikke være..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...