Gå til innhold

Kan jeg kombinere disse for søvn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vekslet mellom hhv. Tolvon 30mg, Sarotex 40mg, Truxal 60-75mg. Nå synes jeg alle virker dårlig, selv om jeg veksler med intensjon om å unngå for mye bruk av vanedannende saker, men jeg har nå problemer med desse. Jeg bruker intervaller på to uker.

A: De virker veldig ustabilt. F.eks. kan 30mg Tolvon funke fjell en natt, men ikke neste. Dette gjelder for alle de tre preparatene. Jeg vet at det er rom for doseøkning på alle disse, men jeg liker ikke å stadig måtte øke. Da ender jeg vel bare opp med en hangover som gjør det enda vanskligere å komme seg opp enn det alt er for meg.

B: Alt virker generelt dårligere på meg nå.

Kan jeg kombinere noen av disse medikamentene, og hvordan er det hensiktsmessig å dosere? Jeg sliter både med innsovning og gjennomsoving. Enkelte netter får jeg ikke sove samme hva jeg putter i meg. Hvorfor det skjer aner jeg ikke.

C. Det virker bedre når jeg kombinerer med Stilnoct 10mg, men Stilnoct aleine funker ikke før jeg er oppe i 15mg - noe jeg ikke liker. Tillot meg å teste det EN gang fordi en lege under en innleggelse sa at enkelte er oppe i 20mg. Burde jo konferert med psykiateren min... Kan jo ikke stadig bruke dette heller, siden det er litt vanedannende...

Glem Vallergan og Nozinan. Tar jeg disse, klarer jeg rett og slett ikke å fungere.

Dette ble litt rotete, men jeg håper jeg har fått fram poenget...

Skrevet

Jeg har tatt oppe i 40 mg stilnoct. Tilslutt mistet de all virkning. Kunne like gjerne tatt sukkerpille.

Skulle jeg ha trengt sovepiller nå, ville jeg bedt legen om 25 mg seroquel. Da sov jeg godt, uten å bli helt utslitt slik jeg ble når jeg gikk på flere hundre mg seroquel.

Skrevet

Jeg har tatt oppe i 40 mg stilnoct. Tilslutt mistet de all virkning. Kunne like gjerne tatt sukkerpille.

Skulle jeg ha trengt sovepiller nå, ville jeg bedt legen om 25 mg seroquel. Da sov jeg godt, uten å bli helt utslitt slik jeg ble når jeg gikk på flere hundre mg seroquel.

Takk for tips, men jeg går alt på Seroquel - 300mg om kvelden. Merker nada til det, brukt det i sju-åtte år. Jeg er bipolar og tar det av den grunn.

Dumt av meg ikke å opplyse om det.

Godt at du sover på det da :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...