Gå til innhold

julegave til psykolog?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Alt kan selgest på finn.no :-)

Hei!

nei ikke når en spesiell person har gitt det til meg, det føles ikke bra.

Gjest nickitita
Skrevet

I begynnelsen da jeg gikk hos psykolog hadde jeg fryktelig dårlig samvittighet over alt hun måtte sitte å høre på. Var rett og slett redd for at hun kom til å bli syk pga meg. Så da kjøpte jeg en julegave.

Etterhvert har jeg forstått at denne yrkesgruppen også tjener penger i jobben sin og sånn sett trenger ikke jeg å ha vond samvittighet. De blir heller ikke syke pga meg og skulle de bli syke så er det summen av alle belastninger, ikke kun meg.

Så i år vil jeg ikke gi julegave til verken kassadamen på Rema, eller psykologen min :-)

Gjest tenker jeg
Skrevet

I begynnelsen da jeg gikk hos psykolog hadde jeg fryktelig dårlig samvittighet over alt hun måtte sitte å høre på. Var rett og slett redd for at hun kom til å bli syk pga meg. Så da kjøpte jeg en julegave.

Etterhvert har jeg forstått at denne yrkesgruppen også tjener penger i jobben sin og sånn sett trenger ikke jeg å ha vond samvittighet. De blir heller ikke syke pga meg og skulle de bli syke så er det summen av alle belastninger, ikke kun meg.

Så i år vil jeg ikke gi julegave til verken kassadamen på Rema, eller psykologen min :-)

Så bra! Da er du på bedringens vei vil jeg nesten si:o)

Skrevet

Hei!

Det var noe jeg hadde arvet av en gammel dame og jeg liker ikke å drukne i ting, min psykiater ville først ha det, men så måtte hun ombestemme seg pga av denne loven.

Det ville vært en lettelse for meg å bli kvitt tingen, samt at min psykiater likte den. Det innrømmer hun, men loven sa hun tillater det ikke, selv om det ville befridd meg fra en ting som fyller opp. Jeg kan ikke heller selge, da det er en gave fra en spesiell person, slik at derfor ville det vært fint for meg å gitt den til en annen spesiell person.

Den situasjonen skjønner jeg godt :o)

Selv har jeg gitt min psykolog en samling bøker til en verdi av flere tusen kroner...og nå angrer jeg!

I tillegg utviklet den relasjonen seg i destruktiv retning, så alt ble i grunnen bare dumt.

Vel, vel...det er i alle fall noe jeg kan ta litt lærdom av :o)

Skrevet

Den situasjonen skjønner jeg godt :o)

Selv har jeg gitt min psykolog en samling bøker til en verdi av flere tusen kroner...og nå angrer jeg!

I tillegg utviklet den relasjonen seg i destruktiv retning, så alt ble i grunnen bare dumt.

Vel, vel...det er i alle fall noe jeg kan ta litt lærdom av :o)

Hei!

Det høres rart ut å angre på å ha gitt noe?

Det kjenner jeg ikke til det fenomenet der.

Gjest Kyllingen
Skrevet

Det gjorde jeg :) Kjøpte en juleblomst, og han ble glad!

Selvfølgelig måtte han vise glede... :)

Skrevet

Selvfølgelig måtte han vise glede... :)

Tror du det var falskt?

Gjest Kyllingen
Skrevet

Tror du det var falskt?

Nei, men å sette en psykolog i blomstergjeld er ikke bra. :-)

Skrevet

Nei, men å sette en psykolog i blomstergjeld er ikke bra. :-)

Blomstergjeld? Hva mener du egentlig?

Jeg gav ham en liten julestjerne, fordi jeg var (og er) sjeleglad for at han hjalp meg i en vanskelig tid. Og gav den med stor glede.

Har aldri hørt om å sette noen i blomstergjeld. Jeg forventer da ikke å få noe igjen når jeg gir noen en blomst! ER det vanlig? Gjør du? Jeg er overbevist om at han ikke var innom tanken på "blomstergjeld".

Jeg synes dette var ekle kommentarer fra deg, og det er rart at du skriver sånt fordi jeg gav han en blomst.

Skrevet

Gir du julegave til frisøren og rørlegger'n?

Nei, la det være. Bruk pengene på deg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...