Gå til innhold

Back on medication

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ble satt på Cipralex for andre gang i mitt liv. Denne gangen pga. angst. Forrige gang var det pga alvorlig depresjon.

Jeg merket jeg begynte å bli deprimert tidlig i vår samt at angsten og uroen i kroppen begynte å øke betydelig.

Jeg har siden mai måned kjempet hardt mot depresjon med å fylle hverdagen med positive ting, øket treningsfrekvensen, jobbet med automatiske tanker etc. Jeg er i dag ikke deprimert, men jeg har angst - kraftig angst! Jeg mener jeg har klart å holde depresjonen på avstand og trodde faktisk jeg skulle klare å jobbe angsten tilbake, men plutselig har den eksplodert og er nå ute av kontroll!!

Har den siste måneden merket at jeg har begynt å unngå blant annet det å gå i kantinen å spise, noe som nok ikke er et bra tegn... Jeg har en klumpfølelse i halsen som er helt fantastisk og imponerende ekkel, og en rekke andre angstsymptomer.

Jeg håper imidlertid på en like god respons på medisinene denne gangen også slik at angsten forsvinner..

Jeg har tatt medisinen et par dager (5 mg cipralex) og merker utrolig nok at den virker allerede. Det er vel kanskje mer riktig å si at jeg kjenner igjen at den begynner å virke. Blir litt roligere av å kjenne den nummene følelsen i munnen :)

Foreløpig ingen bivirkninger utenom mageknip første dag, nummen i munnen og litt estra svette på trening.

Er det greit å øke til 10 mg etter tre dager når jeg ikke kjenner noen bivirkninger, eller er det en uke som er anbefalt uansett?

Skrevet

Ikke lege, men jeg begynte rett på 10mg som jeg gikk på i en uke før jeg økte til 20 (i samråd med psykiater). Det var et forsøk mot depresjon da. Ikke så mye angst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...