Gå til innhold

takler ikke nærhet etter overgrep

Anbefalte innlegg

Gjest misssfit
Skrevet

ble voldtatt natt til 20 års dagen min av en taxisjåfør da jeg var for full til å greie kjempe mot han, etterpå ble jeg dypt udmyket fordi jeg var naken og bare lå der med stubber der nede mens han så på meg.

Nå er jeg snart 29 år og har aldri hatt kjæreste siden dette skjedde. Jeg takler bare sex når jeg er full og bare på sommern i utlandet. Jeg takler ikke at noen skal se meg naken og jeg syns kjønnsorganer er vemmelige og at det skulle vært fryktelig flaut om noen så mitt. Jeg vil ha et normalt forhold til gutter og starte en familie, men det blir helt umulig for meg, for jeg har helt sperre mot å vise noen de intime delene av kroppen min. Hva skal jeg gjøre? Kan man få fjernet hele kjønnsorganet sitt bare for å slippe ha et?

Gjest Kjære jente
Skrevet

Dette var vondt å lese, så du må ha det grusomt. Det er urettferdig at noe ble tatt fra deg, så du ikke kan leve det livet du ønsker. Håper du har god støtte rundt deg!

Det finnes sikkert hjelp å få. Varme tanker til deg.

Skrevet

Fy for en jævel!! Misbruke jobben sin på en sånn måte, misbruke forsvarsløse folk sånn!. Jeg skjønner at det virkelig må ha vært helt forferdelig for deg!

Selv har jeg ikke blitt voldtatt, men jeg har vært utsatt for overgrep. Følelsene dine tror jeg er ganske så vanlige etter sånne opplevelser. Jeg har en del av de selv, f.eks. det i forhold til gutter.

Jeg er ganske sikker på at de ikke kan fjerne kjønnsorganene våre; de må vi nok leve med. Den beste løsningen er å jobbe med seg selv så man etter hvert kan akseptere at det er der og at man må leve med det. Får du profesjonell hjelp? Hvis ikke anbefaler jeg deg en tur til fastlegen som kan ordne henvisning til en psykolog eller psykiater. Man skal ikke gå med så vonde opplevelser inni seg; det er mye man trenger å bearbede etter overgrep enten det er voldtekt eller misbruk.

Ønsker det beste for deg!

Gjest fy for et svin
Skrevet

Du må forsøke å få hjelp av en psykolog eller noe. Snakk med fastlegen, eller finn en kvinnelig lege.

Selv ble jeg voldtatt av et svin da jeg var 10 år, i tillegg noen overgrep. Søkte jo aldri hjelp den gangen. Nå er jeg godt voksen, men har til tider problemer med sex ja. Hver gang jeg var sammen med mannen min de første årene så benyttet jeg alkohol. Jeg dissosierer også veldig mye i denne forbindelse.

Vil bare si at finner du en gutt du blir skikkelig glad i så kan du få til et samliv likevel, men det er lurt å søke hjelp først for å bli mest mulig "normal" på dette området.

Gjest Taxioffernr2
Skrevet

Opplevde faktisk det samme som deg (ble voldtatt av en taxisjåfør) da jeg var 20 og er i dag like gammel som deg..

Jeg levde uten sex og nærhet i alle årene fra det skjedde fram til for ca 2 år siden.

Jeg har heller aldri søkt hjelp for det som skjedde, men har ofte tenkt at jeg burde ha gjort det. Klarer meg imidlertid ganske greit i dag og har nesten ingen problemer med nærhet.

Kjenner jo ellers jeg er litt nysgjerrig på hvor du bor, siden vi opplevde så like episoder på omtrent samme tid...Men skjønner at du sikkert vil ha dette for deg selv mht anonymitet.

Gjest misssfit
Skrevet

Opplevde faktisk det samme som deg (ble voldtatt av en taxisjåfør) da jeg var 20 og er i dag like gammel som deg..

Jeg levde uten sex og nærhet i alle årene fra det skjedde fram til for ca 2 år siden.

Jeg har heller aldri søkt hjelp for det som skjedde, men har ofte tenkt at jeg burde ha gjort det. Klarer meg imidlertid ganske greit i dag og har nesten ingen problemer med nærhet.

Kjenner jo ellers jeg er litt nysgjerrig på hvor du bor, siden vi opplevde så like episoder på omtrent samme tid...Men skjønner at du sikkert vil ha dette for deg selv mht anonymitet.

trondheim

Gjest vet hvordan du føler det
Skrevet

Jeg ble utsatt for en voldtekt tidlig i tenårene som har vært fortrengt til inntil kort tid siden(kort tid = mindre enn 2 mnd, så det hele er egentlig nytt for meg). Jeg nærmer meg nå 40 år, og har aldri hatt kjæreste og har i tillegg hatt endel andre problemer som jeg ikke har forstått grunnen til - før nå. Jeg følte meg bare veldig unormal på mange områder. Men nå har vi funnet ut hva som skjedde og nå får jeg hjelp, og jeg håper jeg etterhvert vil få det bedre selv om det er vanskelig for øyeblikket. Man må jobbe seg gjennom det for å komme videre, så det er like greit å hoppe i det og bli ferdig med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...