Gå til innhold

Ang Efexor/venlafaxin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter her med en ganske ekkel følelse.

Saken er at jeg begynte på venlafaxin for ca 1.5 mnd siden. Før dette gikk jeg på lamictal og cipralex...Legen og jeg bestemte at jeg skulle prøve med Efexor/venlafxin. Dette pga stadig tilbakefall av depresjoner, lite tiltakslyst, sykemelding fra jobb.Har aldri vært i en jobb i lenger enn 1.5 år før jeg får depresjoner og detter helt ned i kjelleren.

Da jeg startet opp med venlafaxin fikk jeg meg en skikkelig opptur, søkte skole,kom inn, fikk støtte av nav, begynte å trene osv. Jeg begynte å leve et aktivt liv, akkurat som jeg våknet opp av dvale. Herregud, jeg var lykkelig igjen:O) Nå har jeg gått opp fra 75mg til 225 mg...men nå kjenner jeg at det stangerer igjen... er slapp, trøtt,og orker ikke så mye. JEG VIL JO SÅÅÅ GJERNE VÆRE AkTIV!!! gla og positiv.

Hvorfor holder ikke disse medisinene meg på topp, der jeg var når jeg begynte med de...Er det noen mulighet for at energien og tungsinnet vil endres, eller er det feil tabletter tro.

Eneste jeg vil er å trene, gå skole, være glad.

Gjest en tanke
Skrevet

Er du sikker på at du ikke hadde en hypomani i starten på medisineringen?

Skrevet

Er du sikker på at du ikke hadde en hypomani i starten på medisineringen?

Vet ikke... men det var i allefall en utrolig god følelse, følte at jeg endelig kunne begynne å leve litt mer...

Gjest en tanke
Skrevet

I tilfelle er vel det årsaken til at medisinen ikke er den rette for deg? Hva er årsaken til at du har gått på lamictal? Mulig bipolar lidelse?

I tilfelle kanskje litium er medisinen for deg?

mange spørsmål ble det visst her..

Skrevet

I tilfelle er vel det årsaken til at medisinen ikke er den rette for deg? Hva er årsaken til at du har gått på lamictal? Mulig bipolar lidelse?

I tilfelle kanskje litium er medisinen for deg?

mange spørsmål ble det visst her..

Ja, si det. Er vel for å stabilisere humøret mitt...

Skrevet

Det er svært mulig du fikk en hypoman episode da du gikk opp på dosen på Efexor. Tar du fortsatt Lamictal? Jeg synes du skal be om utredning for en bipolar lidelse. Noen med stadig tilbakevendende depresjoner kan faktisk ha en bipolar lidelse, der oppturen ikke har vist seg ennå. Slike depresjoner vli ofte respondere dårlig på vanlige antidepressiva. Imidlertid har man en form for bipolar lidelse der antidepressiva i seg selv kan utløse manitilstander. Bipolar type 3. Vil tro at du heller hadde hatt nytte av en god stemningsstabilisator eller kanskje to. Jeg har bipolar 2, og bruker både Lamictal og Litium. Men dette bør du få snakket med en psykiater om!

Skrevet

Det er svært mulig du fikk en hypoman episode da du gikk opp på dosen på Efexor. Tar du fortsatt Lamictal? Jeg synes du skal be om utredning for en bipolar lidelse. Noen med stadig tilbakevendende depresjoner kan faktisk ha en bipolar lidelse, der oppturen ikke har vist seg ennå. Slike depresjoner vli ofte respondere dårlig på vanlige antidepressiva. Imidlertid har man en form for bipolar lidelse der antidepressiva i seg selv kan utløse manitilstander. Bipolar type 3. Vil tro at du heller hadde hatt nytte av en god stemningsstabilisator eller kanskje to. Jeg har bipolar 2, og bruker både Lamictal og Litium. Men dette bør du få snakket med en psykiater om!

Går på lamictal enda ja...200 mg. Tror selv jeg har en biapolar lidelse. Vært masse frem og tilbake med psykologer i 15 år. En trodde det var adhd... men det er jeg ganske sikker på at det ikke er. Blir veldig slapp og tiltaksløs enkelte perioder.. Vil bare lese,sove, være alene... Hater å være nede... Samboeren min sier" du burde vært singel av og til:) Og ja, det hadde vært deilig i de værste periodene.

Skrevet

jeg tror du er bipolar, jeg kjenner meg igjen, i begynnelsen når jeg b ruker antidepp så får jeg enormt god virkning og blir sååå produktiv og alt er helt fantastisk, men denne virkningen varer dessverre ikke og så er depresjonen enda verre

litium fungerer mye bedre enn antidepp..

man får ikke den enorme produktive oppturen liksom, men blir mere jevnt over frisk og i stand til å fungere mer stabilt

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...