Gå til innhold

Merker legen det?

Anbefalte innlegg

Gjest Samme medisin
Skrevet

Hei!

Jeg har lånt bort medisiner til en kamerat som ikke har penger til å hente sine egne medisiner i noen månder, og nå må jeg ha ny resept. Det er ikke så lenge siden jeg fikk det!

Gjest Elextra
Skrevet

Hvis det er B-preparater e.l. er det klart legen har kontroll på hvor mye han har skrevet ut.

Gjest Kyllingen
Skrevet

Legen har oversikt på dataen sin over hva han har skrevet ut til deg ja. Du kommer lengst ved å være ærlig. Kanskje han forstår deg.

Skrevet

Ja, når du går tom og trenger ny resept "før tida" kan legen merke det. Om det ikke er b-preparater eller noe man skal bruke minst mulig, så har du to valg. Enten sannheten, eller å si at resepten din har kommet vekk, at du trenger ny. Nå spørs det jo hvor godt legen kjenner deg. Hvis han kjenner deg godt, så vil det nok gå greit igjennom med sannheten.

At folk roter vekk blåresepter er vanlig. Har gjort det noen ganger selv.

Skrevet

Hvis det er samme medisin som kameraten din bruker - kan ikke du betale for at han henter ut sine da, så får du tilbake tilsvarende det du hadde igjen på resepten? Enklere å låne bort penger enn medisiner tenker i grunnen jeg.

Gjest Lykke til videre!
Skrevet

Legen min ser alltid på når det sist ble skrevet ut medisiner. Og det er ikke B preparater. Kan du ikke bare hente ut resepten til vennen din da?

Lille kylling
Skrevet

Jeg skulle være litt tidlig ute å hente mine faste medisiner (ikke b-preparat), og da reagerte hun på apoteket på at det ikke var så lenge siden jeg hadde hentet forrige gang. Så tror apotekene følger med de også.

Gjest Kyllingen
Skrevet

Jeg skulle være litt tidlig ute å hente mine faste medisiner (ikke b-preparat), og da reagerte hun på apoteket på at det ikke var så lenge siden jeg hadde hentet forrige gang. Så tror apotekene følger med de også.

Sant, hvis det er "reit: 3" så følger apoteket med også.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Ja, det merker vi.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...