Gå til innhold

Behov for medisin?

Gjest Forvirra i hodet mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ingen som skriver ut benzo lenger?

Det er litt rart, siden det faktisk fungerer godt. Har fått quetiapin, var visst ikke så poppulært. Greit nok at hele meg motarbeider det, sier seg selv..men har tatt en. Samboeren min sier "Ikke sikkert du trenger dem, du trenger ikke ta hver kveld" osv. Så i natt sov jeg dårlig igjen, sov godt når jeg tok dem.

En blir ikke avhengig av disse?

Sa til andre familiemedlemmer at jeg hadde fått noe å sove på, reaksjonen var "Åååå". Er det så galt?

Er det ikke å "ta vare på seg selv"?

Jeg er ikke kjempesyk, men er redd for å bli det. Vil være litt føre var, men som vanlig er det ingen forståelse for det. Medisiner er et onde, og jeg har bare med å holde meg frisk. Hva kan jeg si?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Trenger du å si noe? Medisineringen er en sak mellom deg og legen din. Det er ikke noe som familien trenger å høre om.

Skrevet

Trenger du å si noe? Medisineringen er en sak mellom deg og legen din. Det er ikke noe som familien trenger å høre om.

Ikke samboeren engang?

Kan hende det er rett det du sier, bør ikke si noe for da slipper jeg reaksjoner. Bare føler jeg gjør noe galt, egentlig vil jeg gjøre det rette. Å høre på beandleren er vel det rette?

Men var jo jeg som lurte på om jeg kunne får noe å sove på.

Gjest Lykke til videre!
Skrevet

Ikke samboeren engang?

Kan hende det er rett det du sier, bør ikke si noe for da slipper jeg reaksjoner. Bare føler jeg gjør noe galt, egentlig vil jeg gjøre det rette. Å høre på beandleren er vel det rette?

Men var jo jeg som lurte på om jeg kunne får noe å sove på.

Jeg involverer ikke noen i medisinbruken min. Den klarer jeg sammen med legen å vurdere selv. Kan du ikke bare si til dine nærmeste at du bruker medisiner fordi du og legen er enige at det er et behov akkurat nå, og at du ikke ønsker at de skal legge seg bort i det?

Skrevet

Jeg involverer ikke noen i medisinbruken min. Den klarer jeg sammen med legen å vurdere selv. Kan du ikke bare si til dine nærmeste at du bruker medisiner fordi du og legen er enige at det er et behov akkurat nå, og at du ikke ønsker at de skal legge seg bort i det?

Får si det ja. Er ikke akkuat lett for meg å ta medisiner i utgangspunktet, leste at det jeg tar er AP og. Gjorde ikke saken bedre det.

Gjest Lykke til videre!
Skrevet

Får si det ja. Er ikke akkuat lett for meg å ta medisiner i utgangspunktet, leste at det jeg tar er AP og. Gjorde ikke saken bedre det.

Bruker det for søvn jeg også. Hva er galt med det?

Gjest Forvirra i hodet mitt
Skrevet

Bruker det for søvn jeg også. Hva er galt med det?

Er sikkert ikke noe galt med det, tror jeg trenger det. Tok det i går kveld, sov til ett i dag...sjokk å se på klokka, trodde den var ti eller noe. Kommer til å ta det hver kveld...

Har bare dårlig erfaring med AP, men er jo mange som tar det som er førnøyd. Har nok hatt for høy dose før, trilafon var verst.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...