Gå til innhold

Asperger syndrom igjen.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har forstått det slik at menn med Asperger syndrom er irritable og mye sinte... Er gjennomgående negativitet endel av dette bildet?

Gjest En til kone
Skrevet

Da har sikkert min mann det og...forundrer meg ikke. Ligger vel i gener sånt og?

Kanskje der sønnen min har det fra..asberger.

Skrevet

Hei!

Egentlig tror jeg dette er mer personavhengig, altså personlighet

En god del menn jeg har møtt med asperger er ikke spesielt irriterte av seg, mens andre er det, slik at jeg tror det er mer personlighet kanskje som spiller inn.

Dessuten har jeg lest en del bøker og der blir jeg slått over alle variasjoene som forekommer. Jeg tror nesten det eneste som går igjen og er felles er det litt formelle, professoraktige ved mennesker med asperger. Måten man tar kontakt med andre menneskser. Og samtaleemnene man oftest velger og stillheten/hullene i samtalene som oppstår hver gang det er et emneskifte.

Skrevet

Hei.

Jeg har fått diagnosen AS som voksen, og det er store forskjeller på mennesker med AS. Madelenemie ser noe viktig at personligheten ellers har svært mye å si.

Skrevet

Hei!

Egentlig tror jeg dette er mer personavhengig, altså personlighet

En god del menn jeg har møtt med asperger er ikke spesielt irriterte av seg, mens andre er det, slik at jeg tror det er mer personlighet kanskje som spiller inn.

Dessuten har jeg lest en del bøker og der blir jeg slått over alle variasjoene som forekommer. Jeg tror nesten det eneste som går igjen og er felles er det litt formelle, professoraktige ved mennesker med asperger. Måten man tar kontakt med andre menneskser. Og samtaleemnene man oftest velger og stillheten/hullene i samtalene som oppstår hver gang det er et emneskifte.

Javel=) Så da er det ikke sånn at en mann med AS kan gjemme seg bak diagnosen sin med surheten sin? Det er mulig å be mannen skjerpe seg? Føler meg litt usikker her jeg...

Skrevet

Javel=) Så da er det ikke sånn at en mann med AS kan gjemme seg bak diagnosen sin med surheten sin? Det er mulig å be mannen skjerpe seg? Føler meg litt usikker her jeg...

Hei!

Nei det syns jeg absolutt ikke.

Jeg har også asperger, jeg kan irritere meg over rare små ting, får oppheng som kan bli svært slitsomme for min mann, dette har vi løst ved at han minner meg om hva som er i ferd med å skje, evt hvor mange ganger jeg gjentar noe, da jeg ikke er klar over dette når jeg henger meg opp.

Jeg kan ikke bare unnskylde meg med diagnosen, den er kun en forklaring, jeg må også aktivt jobbe med meg selv, men det er fint at min mann hjelper meg med dette og forstår meg.

Skrevet

Nei. det med surhet kjenner jeg ikke meg igjen i. dette har mer med holdning å gjøre, kanskje en mer barnsighet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...