Gå til innhold

Livet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler ikke at livet mitt er verdt å leve. Jeg vet ikke når jeg syns det var verdt det. Ingen kjenner meg og jeg kjenner ingen, egentlig. Det er et tomt rom. Jeg er et tomt rom.

Likevel lever jeg dette livet og det er visse ting jeg ønsker å oppnå, for eksempel utdannelse. Jeg vet ikke hvorfor jeg vil ha en utdannelse, men jeg syns visst det er veldig viktig, om ikke det viktigste i livet mitt.

Jeg er god til å holde ut selv om det er vanskelig, og fortsette livet selv om jeg ikke føler at det er noe å leve for. Det er ingen andre gode alternativ. Jeg kjenner at jeg ikke har nok styrke i meg selv til å klare livet og alle utfordringene livet har gitt eller kommer til å gi. Jeg er ikke en sterk person. Jeg er i det hele tatt veldig lite, og av og til ingenting.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Jeg syns bare alt virker uten mening og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre. Det er jo bare jeg som er her og det er mitt liv. Jeg burde bry meg om livet mitt, for det kommer ikke tilbake.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• cathlin

10

• Dorthe

8

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Men du er godt likt, du er åpenbart intelligent, og du har DOLs tørreste humor! :-)

Med vennlig hilsen

Gjest Kyllingen
Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Livet er uten innhold, og fremtiden er usikker. Jeg vil så gjerne jobbe, men er redd for at jeg ikke greier det. Noe jeg ikke orker er å gå på ufør resten av livet mitt iallefall. Har vært trygdet siden 2004 og jeg holder på å gå på veggene av kjedsomhet.

Skrevet

''Ingen kjenner meg og jeg kjenner ingen, egentlig. Det er et tomt rom. Jeg er et tomt rom.

''

Jeg vet med sikkerhet at du ikke er et tomt rom. Det kan hende at du føler at det er tomt, men du er så avgjort ikke tom.

Det er bra at du er så god til å holde ut. Det rare ved livet, er at det er ingen gitt å vite hvordan fremtiden blir, ei heller når noe plutselig kan oppleves annerledes.

Skrevet

Kjenner meg igjen i det du skriver. Livet er uten innhold, og fremtiden er usikker. Jeg vil så gjerne jobbe, men er redd for at jeg ikke greier det. Noe jeg ikke orker er å gå på ufør resten av livet mitt iallefall. Har vært trygdet siden 2004 og jeg holder på å gå på veggene av kjedsomhet.

Jeg og kjenner meg igjen. Livet er jo dritkjedelig og jeg klarer ikke å finne på noe morsomt annet enn å være på pc og se filmer og serier. Og så snakker jeg i telefonen nesten hver dag og får besøk sånn en gang hver 14 dag, hver tredje uke.

Og så shopper jeg, men nå trenger jeg ikke all verden heller da.

Skrevet

Du er ei tullhøne. Klart du er verdt masse og du klarer å ta deg en utdannelse og så er du morsom. Du er ikke mye tom.

Skrevet

Hei!

Føler du det sånn alltid?

Når du tar utdanning har du vel interesser?

Jeg glemmer alt jeg når jeg holder på med mine ting, blomstersamling, fysiologibøker eller zologi eller astronomi litt sånn hobbyastronom, Da blir jeg tvers gjennom glad, sånn har det egentlig alltid vært, slik at interesser er viktig tror jeg.

Jeg har hadde selv en vanskelig tid da jeg ikke skjønte hvorfor jeg ble så sliten av det sosiale, og inni mellom når jeg bare ikke vil ha asperger syndrom, for at jeg måtte slutte på et studiet og begynne på et nytt.

Men mest er dagene fine, slik at de inni mellom som er irriterende klarer jeg å holde ut, men jeg har jo da så mye hjelp og støtte jeg da.

Håper du ikke føler alltid på sånn tomhet.

Skrevet

Jeg og kjenner meg igjen. Livet er jo dritkjedelig og jeg klarer ikke å finne på noe morsomt annet enn å være på pc og se filmer og serier. Og så snakker jeg i telefonen nesten hver dag og får besøk sånn en gang hver 14 dag, hver tredje uke.

Hei!

Tuller du når du sier det der?

Skrevet

Jeg liker deg :)

Og noen ganger er det slik at vi må komme oss igjennom en periode som føles meningsløs. Det betyr ikke at livet alltid vil være slik.

Det kan gjøre en forskjell om du finner den aktiviteten som gir deg "flyt", hvor du glemmer tiden og fortaper deg i det du gjør. For noen er det trening, for andre er det å handle med aksjer eller oljemaling.

For de fleste vil livet, på kort sikt, føles mer meningsfullt når de kan hjelpe andre/gjøre noe veldedig. En veldedig handling kan gi deg en følelse av tilfredshet for flere dager framover, så kanskje det er noe du kan investere litt tid i?

Skrevet

Hei!

Blir du ikke glad over alt det fantastiske man stadig oppdager, samt alt vi ikke vet som vi kan lese mer om?

I dag da jeg tittet raskt gjennom avisen, kjente jeg hvordan dagens nyhet fyldte meg med varme og glede, jeg vet ikke om du så at de har funnet nye bakterier (Nasa) ? De nye bakteriene har arsen istedet for fosfor i cellemembran, og man kan jo da tenke seg hva dette åpner for av nye betrakninger for forutsetninger for liv både på vår klode men også utenfor vårt solsystem.

Ja slikt gjør at en hver slitenhet forsvinner og man får skikkelig lyst til å lese en sånn dag.

Har ikke dere det slik?

Det er jo stadig noe nytt å glede seg over.

Gjest Kyllingen
Skrevet

Våkne, gå på tur med hunden, være på pc'n, se film eller en tv-serie, pc'n, går på tur med hunden, pc'n, legge seg. Ja livet er kjedelig.

Skrevet

Våkne, gå på tur med hunden, være på pc'n, se film eller en tv-serie, pc'n, går på tur med hunden, pc'n, legge seg. Ja livet er kjedelig.

Hei!

Jeg skjønner meg ikke på dere!

har dere ikke sett dagens nyhet:

- Nettet har eksplodert. Folk er ekstremt interessert og opptatt av dette, og det er veldig kult. Sier astrobiolog Amundsen.

Livet er så fyldt av spenning at jeg tror dere tuller? Livet kan ikke være kjedelig, som Ødegård sa, "tenk om de har funnet liv i verdensrommet".

Da er vi veldig forskjellige, man må da kunne minne hverandre om alt det fantastiske man kan lære mer om.

Gjest ingen nick
Skrevet

Hei!

Jeg skjønner meg ikke på dere!

har dere ikke sett dagens nyhet:

- Nettet har eksplodert. Folk er ekstremt interessert og opptatt av dette, og det er veldig kult. Sier astrobiolog Amundsen.

Livet er så fyldt av spenning at jeg tror dere tuller? Livet kan ikke være kjedelig, som Ødegård sa, "tenk om de har funnet liv i verdensrommet".

Da er vi veldig forskjellige, man må da kunne minne hverandre om alt det fantastiske man kan lære mer om.

''"tenk om de har funnet liv i verdensrommet"''

Det er en gammel nyhet, noe det er terpet på i årtier.

Skrevet

Kan det ligge en aldri så liten depresjon et sted på lur her? Dette er et vondt dyr som kommer å stjeler tankene dine og gjør dem negative. Det eneste som hjelper mot dette er å spise AD sammen med pepperkaker :)

Skrevet

+ noen telefoner innimellom. Jeg får endel telefoner jeg og er flink til å ringe sjøl også, Jeg regner med at de fleste her på dol har skjønt at jeg har talegavene i orden ;o)

Gjest Kyllingen
Skrevet

Kan det ligge en aldri så liten depresjon et sted på lur her? Dette er et vondt dyr som kommer å stjeler tankene dine og gjør dem negative. Det eneste som hjelper mot dette er å spise AD sammen med pepperkaker :)

AD hjelper ikke meg. Jeg blir helt flat i følelselivet og finner ikke glede i noe som helst.

Skrevet

AD hjelper ikke meg. Jeg blir helt flat i følelselivet og finner ikke glede i noe som helst.

Prøvd wellbutrine?

peppermyntete
Skrevet

''Jeg er god til å holde ut selv om det er vanskelig, og fortsette livet selv om jeg ikke føler at det er noe å leve for. Det er ingen andre gode alternativ. Jeg kjenner at jeg ikke har nok styrke i meg selv til å klare livet og alle utfordringene livet har gitt eller kommer til å gi. Jeg er ikke en sterk person. Jeg er i det hele tatt veldig lite, og av og til ingenting. ''

Akkurat sånn føler jeg det også.

Jeg oppfatter ikke deg som tom eller ingenting, men en intelligent jente med tæl, humor og selvinnsikt. Jeg er helt sikker på at du får positiv feedback på dette fra mennesker rundt deg. Prøv å absorbere disse signalene og du vil etter hvert se negativet av et bilde av deg selv slik andre ser deg. Det er ikke tomt.

Gjest Kyllingen
Skrevet

+ noen telefoner innimellom. Jeg får endel telefoner jeg og er flink til å ringe sjøl også, Jeg regner med at de fleste her på dol har skjønt at jeg har talegavene i orden ;o)

Så bra! Å snakke med mennesker kan lysne humøret. Synes du ikke det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...