Gå til innhold

Livet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

ja ja jeg skjønner det, men selv min datter på 5 år er interessert i dette for ikke å snakke om de andre, de har sett live pressemelding fra NASA, de er glade.

Slik at barn er veldig interessert i teknologiske fremskritt, Jeg ser sciene fiction filmer med dem og vi drømmer sammen og fremtiden og alt det ny man kommer til å oppdage.

Ja jeg hadde holdt meg for ørene hvs du prater alt for mye, ja det er ikke sikkert jeg hadde gjort det, men jeg ville blitt sliten, men jeg kan prate mye jeg også altså, men da kun på noen bestemte områder.

Hvilke emner er det du prater om da?

Jeg prater mest om hverdagslige ting, diskuterer endel mat og nå går det i julepresanger. Og så er jeg glad i serier på tv og ser mye på det. Og så får jeg med meg nyhetene og kan diskutere det.

Men jeg får ikke pratet nok for jeg bor alene med to katter og den yngste sønnen min bor på internat på skolen så han er bare hjemme i helgene, enten hos meg eller faren. De to store ungene mine er 28 og 25 og de er opptatt av sine ting og så diskuterer jeg det med dem.

Og så er jeg mye her da og diskuterer og på et annet forum, et amerikansk forum hvor jeg har endel forumvenner. Det er egentlig et sykdomsforum, men vi diskuterer ganske mange andre ting også. Akkurat nå diskuterer jeg religion der inne og de synes jeg er veldig fæl som ikke tror på gud og tror på Darwin isteden. Og at jeg tror at unger kan bli veloppdragne uten å tro på gud og uten å slå dem.

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• cathlin

10

• Dorthe

8

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

ShitDiddelyDo
Skrevet

Synes du virker rimelig stabil, jeg, og ingen kjenner egentlig hverandre, så det er vanlig, og den sterkeste personen du vet om føler det kanskje som deg, for en ting er å virke sterk utad, men noe helt annet er det å være det. Noen ser ut til å takle ting dårlig når de hisser seg opp eller kaster varene rundt i butikken fordi RIMI har sluttet å selge en viss type yoghurt, mens andre ser ut som de verste bautaene uansett hva de råker ut for, men hvem vet egentlig hvordan folk som Jonas Gahr Støre agerer på privaten?

Livet er kjedelig. Vi fødes, gjør ditten eller datten, og så dauer vi. I mellom fødsel og dauing må man bare forsøke å få noen helt kurante dager.

''Lykkelig? Neida! Om lykken kom så ville jeg bare se lenge på den og stirre på den, så ukjent ville den være. Nei, men det er naturligvis småstunder som er litt bedre enn andre stunder. (Knut Hamsun)''

Jeg vet ikke stort om deg, men jeg har lagt merke til nicket, og jeg liker deg i hvert fall.

Det er sikkert bare jula som får sånne følelser til å eskalere. Vi blir bombardert med kvalmende julesanger og smilende mennesker og den perfekte lykke i en måned hvert år, og måler man opp mot dette vannviddet, som vi nærmest blir innprenta at er malen, er det ikke rart mange blir ugne og tyr til sterk sprita opp juleansjos.

Vel, jeg håper du får en fin jul, og et ekstra godt nytt år! :)

Skrevet

''Jeg er ikke en sterk person. Jeg er i det hele tatt veldig lite, og av og til ingenting.''

Det der tror jeg ingenting på...

Du virker smart og humoristisk :-)

Ønsker deg gode dager - straks!

Skrevet

Jeg synes du virker som et nydelig menneske. Håper inderlig du snart blir løftet opp!

Riktig god helg!

Skrevet

Jeg synes du virker som et nydelig menneske. Håper inderlig du snart blir løftet opp!

Riktig god helg!

Jeg er på ingen måte et nydelig menneske, men god helg til deg også!

Skrevet

''Ingen kjenner meg og jeg kjenner ingen, egentlig. Det er et tomt rom. Jeg er et tomt rom.

''

Jeg vet med sikkerhet at du ikke er et tomt rom. Det kan hende at du føler at det er tomt, men du er så avgjort ikke tom.

Det er bra at du er så god til å holde ut. Det rare ved livet, er at det er ingen gitt å vite hvordan fremtiden blir, ei heller når noe plutselig kan oppleves annerledes.

Jeg er tom.

Jeg vet ikke om det er bra å holde ut eller ikke.

Skrevet

Jeg liker deg :)

Og noen ganger er det slik at vi må komme oss igjennom en periode som føles meningsløs. Det betyr ikke at livet alltid vil være slik.

Det kan gjøre en forskjell om du finner den aktiviteten som gir deg "flyt", hvor du glemmer tiden og fortaper deg i det du gjør. For noen er det trening, for andre er det å handle med aksjer eller oljemaling.

For de fleste vil livet, på kort sikt, føles mer meningsfullt når de kan hjelpe andre/gjøre noe veldedig. En veldedig handling kan gi deg en følelse av tilfredshet for flere dager framover, så kanskje det er noe du kan investere litt tid i?

Jeg syns livet har vært sånn i år etter år.

Skrevet

Hei!

Ja det er ikke lenge til! Så jeg klarer nok det.

Om 10 år vil 30 % av den norske befolkningen trenge hjelp med assistert befruktning pga av Klamydia og hormonhermere, slik at ting skjer fort, og på de samme 10 årene mener jeg å huske at ant. sædceller i en sædutømning er redusert med halvparten av i dag. Og er fra 1960 blitt redusert til dagens nivå, 2 millioner sædceller tror jeg pr ejekulasjon, husker ikke helt, men jeg håper det går greit. (Altså det er vel mellom 1 og 7 millioner sædceller pr orgasme)

Slik at du skal ikke smile, utviklingen går på godt og vondt fort.

Men assistert befruktning er man jo flink på nå, heldigvis.

Hei, nå har det gått en time og jeg smiler ikke lengre : /. Jeg forstår hva du tenker, men når jeg leser hovedinnlegget så fatter jeg ikke hva dette har med å glede seg over livet å gjøre?

Gjest ingen nick
Skrevet

Jeg sikter til din kommentar om at man har "terpet på at det er liv i verdensommet i årtier", det høres ut som om du ikke er oppdatert eller interessert i utviklingen innenfor astronomi når du uttaler deg på en så nedlatende måte, når det stadig vekk gjøres den ene fantastiske oppdagelsen etter den andre nettopp ute i verdensrommet. Mennesker gløder, det er stadig førstesidestoff i avisene, nå skjer det altså en hel masse.

''Mennesker gløder, det er stadig førstesidestoff i avisene, nå skjer det altså en hel masse.''

Det skjer ikke en hel masse, mennesker har oppdaget en liten del av av substansene som skal til for å skape liv, men allikevel er det en himmelvid forskjell fra det og til å finne levende organismer.

Og den lille bagatellen blir blåst helt ut av dimensjoner i medienes verden.

Skrevet

''Mennesker gløder, det er stadig førstesidestoff i avisene, nå skjer det altså en hel masse.''

Det skjer ikke en hel masse, mennesker har oppdaget en liten del av av substansene som skal til for å skape liv, men allikevel er det en himmelvid forskjell fra det og til å finne levende organismer.

Og den lille bagatellen blir blåst helt ut av dimensjoner i medienes verden.

Hei!

Ja da oberlater jeg siste ord til Nasa egne hjemmesider, siden du tror det er overdrivelser dette:(

Skrevet

Hei, nå har det gått en time og jeg smiler ikke lengre : /. Jeg forstår hva du tenker, men når jeg leser hovedinnlegget så fatter jeg ikke hva dette har med å glede seg over livet å gjøre?

Hei!

Nei og da har jeg ingen tilføyelser, hvis man ikke vil glede seg.

Skrevet

''Jeg er ikke en sterk person. Jeg er i det hele tatt veldig lite, og av og til ingenting. ''

Syns du har skrevet mye bra her inne, så du betyr noe for noen :)

Alle er noe for noen, selv om en kan føle seg som ingenting for Verden. Spørs hvilke perspektiv en setter det i...

Gjest ingen nick
Skrevet

Hei!

Ja da oberlater jeg siste ord til Nasa egne hjemmesider, siden du tror det er overdrivelser dette:(

NASA er nødt til å få disse funnene til å virke som om de er meget viktige for fortsatt å få økonomisk støtte til å utforske mer av verdensrommet.

Gjest hilsen korken
Skrevet

Du virker som en av de triveligste og mest fornuftige personene på dette forumet. Er sikker på at du har noe for deg i rl også :)

Skrevet

NASA er nødt til å få disse funnene til å virke som om de er meget viktige for fortsatt å få økonomisk støtte til å utforske mer av verdensrommet.

Hei!

Jeg sier ikke mer, men hva du vil, du høres ut som min familie på morssiden jeg snakker ikke med dem fordi jeg skjønner ikke hva de sier og de bryr seg ikke om interessante ting.

God natt!

Skrevet

Hei!

Nei og da har jeg ingen tilføyelser, hvis man ikke vil glede seg.

Selvsagt, alle vil glede seg. Dette handler om å ikke kunne føle noen glede, uansett hvor mye man enn prøver?

Et menneske kan glede seg over små ting, store ting, alt mulig. Når man ikke greier å finne glede i noenting, hva i alle verden gjør man da?

I fjor så jeg på julestjernen i vinduet og dette kunne like gjerne vært en bakterie som jeg ikke greide å se.I år greier jeg faktisk å føle glede når jeg ser på den samme julestjernen, det gir meg noen gode følelser. I fjor følte jeg ingenting hva jeg enn gjorde og prøvde.

Skrevet

Du virker som en av de triveligste og mest fornuftige personene på dette forumet. Er sikker på at du har noe for deg i rl også :)

Huff, det var ikke meningen å lage en tråd der jeg skulle drive å lokke til meg usanne komplementer.. Jeg er en helt vanlig, kjedelig person.

Owæ, ikke mer oppmerksomhet... jeg føler at jeg har tatt altformye plass.

Skrevet

Selvsagt, alle vil glede seg. Dette handler om å ikke kunne føle noen glede, uansett hvor mye man enn prøver?

Et menneske kan glede seg over små ting, store ting, alt mulig. Når man ikke greier å finne glede i noenting, hva i alle verden gjør man da?

I fjor så jeg på julestjernen i vinduet og dette kunne like gjerne vært en bakterie som jeg ikke greide å se.I år greier jeg faktisk å føle glede når jeg ser på den samme julestjernen, det gir meg noen gode følelser. I fjor følte jeg ingenting hva jeg enn gjorde og prøvde.

Hei!:)

Ja jeg skjønner det, men Cathlin snakket som om livet var helt uten glede, det er det jo ikke.

Hun sier hun ikke kan føle glede ved noe, ikke som noe akkurat nå, men som om det var sånn, det virket veldig skremmende på meg.

Jeg skjønner at man en dag i balnt kan være lei seg, man man vet når man tenker seg om eller når mennesker minner en om alt man har å være glad for at dette stemmer.

Slik at jeg prøvde jo bare å oppmuntre, Da jeg var lei meg en dag for en stund siden sa min mann noe spennende og jeg begynte å tenke, jeg ble glad osv.. Min mann gjorde dette med vilje da han vet jeg lett blir oppslukt og glad da jeg bare blir minnet om alt det fine.

Flr kunne han si hvis jeg var lei deg, Gå å se litt på komikerserien din, jeg hadd en jeg kunne utenat, den gjorde meg alltid glad:)

Jeg snakker ikke med mennesker som sier vås om Nasa og forskningen deres.

Skrevet

Oisann... du er en av de personene her inne som virker avbalansert, humoristisk og hyggelig:)

Sikker på du er et flott menneske!!

Skrevet

Huff, det var ikke meningen å lage en tråd der jeg skulle drive å lokke til meg usanne komplementer.. Jeg er en helt vanlig, kjedelig person.

Owæ, ikke mer oppmerksomhet... jeg føler at jeg har tatt altformye plass.

Du laget kveldens lengste tråd uten at den handlet om muslimer og FrP ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...