Gå til innhold

Livet mitt.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!:)

Ja jeg skjønner det, men Cathlin snakket som om livet var helt uten glede, det er det jo ikke.

Hun sier hun ikke kan føle glede ved noe, ikke som noe akkurat nå, men som om det var sånn, det virket veldig skremmende på meg.

Jeg skjønner at man en dag i balnt kan være lei seg, man man vet når man tenker seg om eller når mennesker minner en om alt man har å være glad for at dette stemmer.

Slik at jeg prøvde jo bare å oppmuntre, Da jeg var lei meg en dag for en stund siden sa min mann noe spennende og jeg begynte å tenke, jeg ble glad osv.. Min mann gjorde dette med vilje da han vet jeg lett blir oppslukt og glad da jeg bare blir minnet om alt det fine.

Flr kunne han si hvis jeg var lei deg, Gå å se litt på komikerserien din, jeg hadd en jeg kunne utenat, den gjorde meg alltid glad:)

Jeg snakker ikke med mennesker som sier vås om Nasa og forskningen deres.

''Hun sier hun ikke kan føle glede ved noe, ikke som noe akkurat nå, men som om det var sånn, det virket veldig skremmende på meg''

Kanskje er det en stor forskjell på å ha et normalt følelsesliv og det å ha en depresjon som jo er en sykdom? Uten at jeg skal drive å sette diagnoser på folk da :-).

Uansett spennende det du skriver om, synes jeg :-)

• Svar 76
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Madelenemie

17

• cathlin

10

• Dorthe

8

• nitty-gritty

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest hilsen korken
Skrevet

Huff, det var ikke meningen å lage en tråd der jeg skulle drive å lokke til meg usanne komplementer.. Jeg er en helt vanlig, kjedelig person.

Owæ, ikke mer oppmerksomhet... jeg føler at jeg har tatt altformye plass.

Det er fordi vi liker deg at du har klart å lage en så lang tråd :) Jeg pleier ikke å skrive slike tilbakemeldinger

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg synes det er trist at du som er så sjarmerende, morsom og klok har det vondt. Du er en av favorittene mine her inne.

Men seriøst (alvorsprat, cath), det at du kjemper på selv om du ikke skjønner vitsen, at du står på for å få en utdanning selv om du ikke vet hva du skal gjøre med den, alt det gjør at jeg tror det kommer til å gå bra for deg. Det å komme ut av tunnelen skjer så brått. Plutselig en dag bare skjer det, cathlin.

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Du virker som en av de triveligste og mest fornuftige personene på dette forumet. Er sikker på at du har noe for deg i rl også :)

Signerer på denne :-)

Skrevet

Jeg syns livet har vært sånn i år etter år.

Ja, slik kan det være.

Har du forsøkt noen av de andre forslagene mine? Hva engasjerer deg? Hva gjør du for andre mennesker?

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal si. Jeg synes det er trist at du som er så sjarmerende, morsom og klok har det vondt. Du er en av favorittene mine her inne.

Men seriøst (alvorsprat, cath), det at du kjemper på selv om du ikke skjønner vitsen, at du står på for å få en utdanning selv om du ikke vet hva du skal gjøre med den, alt det gjør at jeg tror det kommer til å gå bra for deg. Det å komme ut av tunnelen skjer så brått. Plutselig en dag bare skjer det, cathlin.

Jeg kjemper ikke akkurat ¨på, men er ganske lei for tida. Alle har jo sine ting.

Jepp, det går seg sikkert til etter hvert.

Skrevet

Ja, slik kan det være.

Har du forsøkt noen av de andre forslagene mine? Hva engasjerer deg? Hva gjør du for andre mennesker?

Hva mener du med hva jeg gjør for andre mennesker? Jeg har en tigger jeg gir litt oppmerksomhet til nå og da, men ellers vet jeg ikke. Kunne sikkert gjort mer for andre, men akkurat nå må jeg helst lese til en eksamen.

Skrevet

Hei!

Blir du ikke glad over alt det fantastiske man stadig oppdager, samt alt vi ikke vet som vi kan lese mer om?

I dag da jeg tittet raskt gjennom avisen, kjente jeg hvordan dagens nyhet fyldte meg med varme og glede, jeg vet ikke om du så at de har funnet nye bakterier (Nasa) ? De nye bakteriene har arsen istedet for fosfor i cellemembran, og man kan jo da tenke seg hva dette åpner for av nye betrakninger for forutsetninger for liv både på vår klode men også utenfor vårt solsystem.

Ja slikt gjør at en hver slitenhet forsvinner og man får skikkelig lyst til å lese en sånn dag.

Har ikke dere det slik?

Det er jo stadig noe nytt å glede seg over.

Jeg hørte om bakteriene med arsen torsdags kveld. Det er jo sikkert spennende. Jeg kjenner bare ikke den spenningen eller meningen inni meg.

Skrevet

Hva mener du med hva jeg gjør for andre mennesker? Jeg har en tigger jeg gir litt oppmerksomhet til nå og da, men ellers vet jeg ikke. Kunne sikkert gjort mer for andre, men akkurat nå må jeg helst lese til en eksamen.

Jeg sa det ikke for at du skal rettferdiggjøre din tilværelse, men fordi veldedig arbeid av diverse slag gir tilfredshet og følelse av mening for svært mange, sånn rent statistisk sett. Jeg tenkte det kanskje kunne hjelpe på tomrommet.

-På Dol av og til
Skrevet

Ønsker deg rett og slett alt godt:)

Gjest Ellipse
Skrevet

Ser du har fått mange svar, og forhåpentligvis mange kloke ord. Vil i grunnen bare gi deg en *klem*, jeg.

Du sier du ikke føler deg som en sterk person. Og at du er svært lite, av og til ingenting. Det stemmer ikke med det bildet jeg har av deg i alle fall!! Du har en utrolig sterk og fin personlighet, som kommer gjennom nettet og gjør inntrykk på folk-bare se på hvor mange som har svart deg:)

Kreativiteten din og din evne til å "tenke utenfor boksen" er noe jeg virkelig misunner deg;) Og så har du et stort hjerte, med mye omsorg for andre, tror jeg. Du er en sånn jeg gjerne skulle hatt som venn også i rl:)

Skrevet

Jeg kjemper ikke akkurat ¨på, men er ganske lei for tida. Alle har jo sine ting.

Jepp, det går seg sikkert til etter hvert.

Du holder ut. Innimellom er det nok:)

Skrevet

Jeg hørte om bakteriene med arsen torsdags kveld. Det er jo sikkert spennende. Jeg kjenner bare ikke den spenningen eller meningen inni meg.

Hei!

Ja jeg skjønner det, ville bare oppmuntre deg,

Og det gjør jeg ofte på en særegen måte som i blant er veldig rar sier min mann.

Jeg har vært på sykehus og informert om andre oppdagelser, alt for å glede andre som jeg har besøkt.

Men kjenner du aldri glede inni deg, eller er det nå fordi du er lei deg, altså rellatert til en periode av livet ditt?

Skrevet

Selvsagt, alle vil glede seg. Dette handler om å ikke kunne føle noen glede, uansett hvor mye man enn prøver?

Et menneske kan glede seg over små ting, store ting, alt mulig. Når man ikke greier å finne glede i noenting, hva i alle verden gjør man da?

I fjor så jeg på julestjernen i vinduet og dette kunne like gjerne vært en bakterie som jeg ikke greide å se.I år greier jeg faktisk å føle glede når jeg ser på den samme julestjernen, det gir meg noen gode følelser. I fjor følte jeg ingenting hva jeg enn gjorde og prøvde.

Hei!

Jeg tror ikke helt jeg skjønner hva dere mener?

Prøver, men klarer ikke alltid, kunne du svare på dett?

Er det slik at dere i en periode ikke kjenner glede, altså i depresjonen eller er det jevnt over en slik følelse?

Jeg kan skjønne man dager i blant ikke kjenner seg så glad, men følte dere nesten snakket om fravær av glede, det var det som ble rart for meg.

Feks kan jeg være lei meg en dag, da kan jeg velge å fortsette å være lei meg, surmule, eller det bedre, ta tak i meg selv, å gjøre noe med det. Jeg pleier da ofte å se en dokumentar som fyller hodet mitt med sprudlende glede også er jeg raskt på kjøkkenet til min mann eller jeg setter meg i armkroken hans i bare glede over feks nye oppdagelser m.m. Ytre sett ser jeg rolig ut, men på innsiden er jeg som han Ødegård,

Men hva mener du, har dere det også sånn og er det bare en tung periode dere snakker om når dere sier dere ikke opplever eller kjenner følelsen av glede?

Håper du skjønner hva jeg lurer på.

Skrevet

Hei!

Ja jeg skjønner det, ville bare oppmuntre deg,

Og det gjør jeg ofte på en særegen måte som i blant er veldig rar sier min mann.

Jeg har vært på sykehus og informert om andre oppdagelser, alt for å glede andre som jeg har besøkt.

Men kjenner du aldri glede inni deg, eller er det nå fordi du er lei deg, altså rellatert til en periode av livet ditt?

Jo, takk!

Jeg er som en løk eller som jorda. Det er flere differensierte lag, der et av de innerste lagene, kanskje the inner core er tomme eller mørke, de danner på en måte grunnlaget for de andre lagene som kommer utenpå som består av mer livlige komponenter. Så på en måte er jeg et sted i meg alltid tom, men som regel går jeg ikke rundt å kjenner mye på det, samtidig som at det ER meg. Hvis jeg var jorda, ville jeg vært jorda som den kanskje blir om mange millioner år, når den har blitt kjølt ned, når det begynner å bli slutt på varmen fra kjernen og den radioaktive nedbrytningen av isotoper. Selv om sola også gir energi utenfra, hvis ikke den også har brent ut, så trenger jeg på en måte å oppdrive mer indre varme, eller fylle dette "hullet" med noe, slik at alle prosessene i de andre lagene, og ikke minst i jordskorpa kan forsette sin gang.

Skrevet

Ser du har fått mange svar, og forhåpentligvis mange kloke ord. Vil i grunnen bare gi deg en *klem*, jeg.

Du sier du ikke føler deg som en sterk person. Og at du er svært lite, av og til ingenting. Det stemmer ikke med det bildet jeg har av deg i alle fall!! Du har en utrolig sterk og fin personlighet, som kommer gjennom nettet og gjør inntrykk på folk-bare se på hvor mange som har svart deg:)

Kreativiteten din og din evne til å "tenke utenfor boksen" er noe jeg virkelig misunner deg;) Og så har du et stort hjerte, med mye omsorg for andre, tror jeg. Du er en sånn jeg gjerne skulle hatt som venn også i rl:)

Mja, det vet jeg ikke, men takk for omtanken:-)

Håper det går ok med deg.

Skrevet

Jo, takk!

Jeg er som en løk eller som jorda. Det er flere differensierte lag, der et av de innerste lagene, kanskje the inner core er tomme eller mørke, de danner på en måte grunnlaget for de andre lagene som kommer utenpå som består av mer livlige komponenter. Så på en måte er jeg et sted i meg alltid tom, men som regel går jeg ikke rundt å kjenner mye på det, samtidig som at det ER meg. Hvis jeg var jorda, ville jeg vært jorda som den kanskje blir om mange millioner år, når den har blitt kjølt ned, når det begynner å bli slutt på varmen fra kjernen og den radioaktive nedbrytningen av isotoper. Selv om sola også gir energi utenfra, hvis ikke den også har brent ut, så trenger jeg på en måte å oppdrive mer indre varme, eller fylle dette "hullet" med noe, slik at alle prosessene i de andre lagene, og ikke minst i jordskorpa kan forsette sin gang.

Hei!

Det var jammen en fin måte å beskrive det på, det skal jeg tenke litt på, det ble forståelig på et vis, selv om jeg syns det høres litt rart ut at du innerst inne er tom, hva kan det komme av?

Det høres både litt trist ut og litt vondt ut. Kanskje er det bra for alle å kjenne på det selv om det sikkert er vondt, da blir man i vertfall klar over hva det er.

Alt kan jo endres, slik at det finnes sikkert en måte å fylle på eller oppdage det man ikke kjenner innerst inni seg. Enten er det tomt som du sier, eller det er noe der, men du har ikke oppdaget det enda. Det vet man jo ikke.

Hm, det er litt nye tanker for meg.

Jeg syns det er fint med mennesker som er ærlige, jeg kan ikke skjønne annet enn at en slik ærlighet kan bli kilde til noe nytt.

:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...