Gå til innhold

Hjelp meg!! Jeg orker ikke mer

Anbefalte innlegg

Gjest Framegtildeg
Skrevet

Hei igjen!

Nå er det enda en våken natt.

Jeg klarer ikke sove fordi stemmene maser til tusen..

Jeg tør ikke annet enn å sitte i sofaen pga at politiet overvåker leiligheten min.

Jeg sitter her og hører på at stemmene snakker om at jeg skal reise til nærmeste politistasjon å spørre dem rett ut om hvorfor dem overvåker leiligheten og true dem med kniv.. men det vil jeg ikke.. men jeg klarer snart ikke mer..

Tok en overdose for litt over en uke siden med nærmere 80 tabletter truxal og trilafon.. lå på sykehuset med rytmeforstyrrelser og husker nesten ingenting fra hendelsen..

Så nå har legen bestemt at jeg til evig tid ikke skal ha resepter på egen hånd..

Men nå har jeg begynt å planlegge en annen løsning for å dø.. for dette orker jeg ikke mer..

Jeg takler ikke mer og vet ikke om jeg holder ut denne natten...

Legen kan ikke øke dosen trilafon før hun har fått svaret på serumsblodprøvene.. Går på 2 mg morgen og 4 mg kveld...

Jeg merker bare hvordan det går nedover.. folk maser om at det er rotete i leiligheten.. men klarer ikke se det selv.. sier jeg har mye klær men ser det ikke selv..

Ser bare at alt beveger seg i rommet..

Mennesker dukker opp fra ingen steder osv..

Klarer ikke holde ut helgen.. klarer ikke holde ut jula..

Hva skal jeg gjøre?

Dette er krise

Håper jeg får noen svar før det er for sent

Med vennlig hilsen meg

Gjest Framegtildeg
Skrevet

Ps: Har ikke tatt medisinene i kveld pga stemmene tvinger meg til å la vær

Gjest Nickløsheletiden
Skrevet

Hei!

Ta en telefon til legevakta og fortell det du sier her, at du føler du ikke kan holde ut natta.

*Klem*

Skrevet

Lukk øynene, pust dypt inn, og si ordene "slapp av" mens du puster langsomt ut. Gjør dette flere ganger, helt til du føler deg rolig og konsentrert. Så påkaller du Guds nærvær. Det er ingen "riktig måte" å gjøre dette på. Gjør det på din måte. Ro ned tankene, la alle bekymringer fare, og la fred og ro synke inn over deg. Trekk denne roen inn i deg med innpusten, og slipp alle bekymringer ut med utpusten.

Si til deg selv "Jeg er fylt og omgitt av Guds nærvær og ånd. Jeg har fullkommen fred" Visualiser at Guds kjærlighet og lys omslutter deg. Forestill deg at du rett og slett sitter i denne energien og hviler.

Om du ikke tror på Gud, så gjør dette allikevel. Det skader iallfall ikke :-) Det gir deg et pusterom fra alt det som er vanskelig.

Klem

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Du bør absolutt få medisiner i depotform. Da får du en sprøyte hver annen uke. Da vet en at du får korrekt dose, du kan ikke overdosere deg, og du slipper å tenke på medisiner mellom dosene.

Trilafon finnes i depotform. Be legen din om å få dette.

Gjest Framegtildeg
Skrevet

Du bør absolutt få medisiner i depotform. Da får du en sprøyte hver annen uke. Da vet en at du får korrekt dose, du kan ikke overdosere deg, og du slipper å tenke på medisiner mellom dosene.

Trilafon finnes i depotform. Be legen din om å få dette.

Da var natta over.. jeg har sovet i mellom 2 og 4 timer i natt.. Sovnet klokken 6.. men har våknet flere ganger.

Jeg har bare ligget og hørt på nissen i leiligheten prate om løst og fast.

Det var rett før jeg hang meg i natt.

Så du NHD mener at jeg skal gå på depot? Er det så ille?

Er det bare å be om det?

Kan legen tvangsmedisinere meg hvis jeg velger å ikke ta i mot medisiner?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Da var natta over.. jeg har sovet i mellom 2 og 4 timer i natt.. Sovnet klokken 6.. men har våknet flere ganger.

Jeg har bare ligget og hørt på nissen i leiligheten prate om løst og fast.

Det var rett før jeg hang meg i natt.

Er det bare å be om det?

S: Nei, det er ikke ille. De fleste pasientene som jeg kjenner, synes det er langt bedre å bruke depot enn å ta tabletter.

Er det bare å be om det?

S: Ja, det bør være helt greit å be om det.

S: Da må du i så fall være underlagt tvunget psykisk helsevern (PHVL §3-3), og det må være fattet eget tvangsbehandlingsvedtak (PHVL §4-4)

http://www.lovdata.no/all/nl-19990702-062.html

Skrevet

Ps: Har ikke tatt medisinene i kveld pga stemmene tvinger meg til å la vær

Stemmene du hører er opptak lagret i underbevisstheten din, som under restimulering dukker opp som stemmer i hodet ditt. Hva som restimulerer dette hos deg, kan være vanskelig å vite, det kan være en lyd, en lukt, en bestemt stilling du ligger i eller hva som helst annet. Men det er viktig at du vet dette, at du vet at kroppen din lagrer absolutt alle sanseinntrykk du opplever gjennom livet ditt, og at det i underbevisstheten kan ligge opptak fra sanseinntrykk sammenblandet til et eneste stort rot som forvirrer deg når de dukker opp i bevisstheten din. Det verste rotet er skapt av de sanseinntryk som er spilt inn de gangene du har vært helt eller delvist bevisstløs, enten på grunn av fysiske eller emosjonelle smerter, skader, alkohol, narkotika eller bevissthetsreduserende legemidler. Årsaken til dette, er at sanseinntrykkene da har blitt spilt inn i underbevisstheten din uten at du bevisst har fått respondert, analysert og sortert dem før de har blitt lagret. En annen faktor, er også den at nye sanseinntrykk du opplever under restimulering av de gamle, lagres sammen med de gamle sanseinntrykkene som en del av hele opptaket. Med andre ord kan du ha vært så uheldig at du under restimulering har sett på TV med politi og overvåkning som tema, og neste gang du restimuleres, vil underbevisstheten din fortelle deg at det står politi som overvåker deg utenfor huset ditt. Når du skal sove, kan du bli restimulert på en måte som skaper følelse av angst eller frykt, og alt roter seg sammen til uholdbare følelser, tanker og stemmer i hodet ditt. Forsøk å si til deg selv: "Stemmene i hodet mitt er ikke mine, de er bare opptak fra underbevisstheten min, og jeg bestemmer at de skal forsvinne NÅ! Jeg har det trygt og godt, og jeg elsker senga mi."

Skrevet

Enig med NHD her, bruk depot sprøyte. Blir mindre aber da, du slipper å tenke på medisiner. Kunne tenkt meg det selv nå, er ambivalent i forhold til medisin. Tar når det passer meg.

Men trilafon vil jeg ikke anbefale...

Skrevet

Enig med NHD her, bruk depot sprøyte. Blir mindre aber da, du slipper å tenke på medisiner. Kunne tenkt meg det selv nå, er ambivalent i forhold til medisin. Tar når det passer meg.

Men trilafon vil jeg ikke anbefale...

Hvorfor vil du ikke anbefale trilafon?

Skrevet

Hvorfor vil du ikke anbefale trilafon?

Fordi jeg har veldig dårlig erfaring med det, og det er et eldgammelt preparat. Men kan sikkert være bra for noen, var litt dumt av meg å skrive det. Beklager :)

Gjest mener jeg
Skrevet

Fordi jeg har veldig dårlig erfaring med det, og det er et eldgammelt preparat. Men kan sikkert være bra for noen, var litt dumt av meg å skrive det. Beklager :)

Selv om du hadde dårlig erfaring med det, kan det være livgivende og rett medisin for en annen. Du har rett i at en ikke bør rådgi utifra hvordan en selv responderer på et produkt.

Skrevet

Selv om du hadde dårlig erfaring med det, kan det være livgivende og rett medisin for en annen. Du har rett i at en ikke bør rådgi utifra hvordan en selv responderer på et produkt.

Da er vi enig da :)

Medisin virker forskjellig på forskjellige folk...

Skrevet

Stemmene du hører er opptak lagret i underbevisstheten din, som under restimulering dukker opp som stemmer i hodet ditt. Hva som restimulerer dette hos deg, kan være vanskelig å vite, det kan være en lyd, en lukt, en bestemt stilling du ligger i eller hva som helst annet. Men det er viktig at du vet dette, at du vet at kroppen din lagrer absolutt alle sanseinntrykk du opplever gjennom livet ditt, og at det i underbevisstheten kan ligge opptak fra sanseinntrykk sammenblandet til et eneste stort rot som forvirrer deg når de dukker opp i bevisstheten din. Det verste rotet er skapt av de sanseinntryk som er spilt inn de gangene du har vært helt eller delvist bevisstløs, enten på grunn av fysiske eller emosjonelle smerter, skader, alkohol, narkotika eller bevissthetsreduserende legemidler. Årsaken til dette, er at sanseinntrykkene da har blitt spilt inn i underbevisstheten din uten at du bevisst har fått respondert, analysert og sortert dem før de har blitt lagret. En annen faktor, er også den at nye sanseinntrykk du opplever under restimulering av de gamle, lagres sammen med de gamle sanseinntrykkene som en del av hele opptaket. Med andre ord kan du ha vært så uheldig at du under restimulering har sett på TV med politi og overvåkning som tema, og neste gang du restimuleres, vil underbevisstheten din fortelle deg at det står politi som overvåker deg utenfor huset ditt. Når du skal sove, kan du bli restimulert på en måte som skaper følelse av angst eller frykt, og alt roter seg sammen til uholdbare følelser, tanker og stemmer i hodet ditt. Forsøk å si til deg selv: "Stemmene i hodet mitt er ikke mine, de er bare opptak fra underbevisstheten min, og jeg bestemmer at de skal forsvinne NÅ! Jeg har det trygt og godt, og jeg elsker senga mi."

Kan de som hører stemmer jage dem bort, velge å ikke høre dem?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...