Gå til innhold

NHD: Lamcital

Gjest Litterannekkelt

Anbefalte innlegg

Gjest Litterannekkelt
Skrevet

Hei! Starter på Lamictal for ei uke siden. Igår fikk jeg et herpeslignende sår/utslett på leppa. Det både føles og ser ut som et herpes/forkjølesessår jeg har hatt tidligere. Eneste forskjellen er at det er på et litt annet sted på leppa! Har jo lest om at sår/blemmer på leppa kan være et tegn på Steven Johns syndrom o.l Har ikke utslett/blemmer/sår på andre steder av kroppen! Spørsmålet: Kan dette skyldes LAmictal og hva gjør jeg isåfall? Eller er det mest sannsynlig rett og slett tilfeldig og jeg har fått et vnlig forkjølelsessår!?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Se det an til mandag. Utviklingen vil gi svaret.

Gjest litterannekkelt
Skrevet

Se det an til mandag. Utviklingen vil gi svaret.

Tusen takk for raskt svar. Det setter jeg utrolig pris på

hva slags utvikling bør jeg være obs på i forhold til å se det ann til mandag?

Hva tilsier at jeg bør/ikke bør fortsette med lamictal?

Fortsetter jeg å ta lamictal i kveld?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Tusen takk for raskt svar. Det setter jeg utrolig pris på

hva slags utvikling bør jeg være obs på i forhold til å se det ann til mandag?

Hva tilsier at jeg bør/ikke bør fortsette med lamictal?

Fortsetter jeg å ta lamictal i kveld?

Du tar Lamictal som du skal.

Du har erfaring med hvordan slike sår er. Om dette utvikler seg likedan som før -> fortsett.

Om utviklingen er verre/mer aggressiv -> be legen din se på det på mandag og ta deretter stilling til videre medisinering.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...