Gå til innhold

Jeg skal klare det igjen.

Anbefalte innlegg

Gjest bølger
Skrevet

Har hatt lyst til å skade meg i hele dag. Det startet med frustrasjoner som sprenger på. Vet jeg roer meg ned når jeg skader meg. Har så lyst til å få andre mestringsmåter for å få kontroll over meg selv på. Jeg har klart å la være å skade meg lenge nå, så jeg må bare klare det igjen. Prøver forskjellige ting for å få tankene bort, men de kommer igjen hele tiden. Det blir nesten som tvangstanker. Noe jeg bare må gjøre.

Det har blitt litt mange slike innlegg fra meg, men det hjelper litt å skrive det ned.

Skrevet

Hva om jeg kommanderer deg til å finne en gammel telefonkattalog/bok... og så river du hver en side i hundre biter til du får et stort fjell av biter...

Etterpå drar du å besøker en gammel tante/venn... forhåpentligvis forsvinner trangen da...

Skrevet

Er det et eller annet i livet ditt som uroer deg? Noe som gir deg følelsen av å være maktesløs? Er det noe i livet ditt eller i dine omgivelser som du føler ikke er som det burde være, og som du føler at du ikke har kontroll over? Jeg forstår det du beskriver, for en del år tilbake følte jeg meg så maktesløs over livssituasjonen min at jeg tok en nøkkel for å skjære meg i håndleddet. Egentlig hadde jeg ikke noe bevisst ønske om å skade meg selv, jeg bare ristet inni meg av raseri som jeg rettet mot meg selv fordi jeg ikke kunne få meg til å skade noen andre. Altså, forskjellen på om du skjærer i armen din eller om du knuser en dør, er bare variasjoner av hvilke retninger du retter frustrasjonen din for å få utløp for den. Det handler ikke om at du vil skade deg selv. Mitt råd er å finne ut hva som forårsaker frustrasjonene dine, og så forsøke å finne ut av hva du kan gjøre for å endre på det som skaper problemer for deg. Meningen er at du skal ha et liv som gjør deg glad og lykkelig, og din viktigste oppgave er å ordne opp i alt som ødelegger for deg så du kan komme deg videre. Om det så betyr at du må gjøre det slutt med kjæresten, si opp jobben din, droppe en gammel venn eller flytte til et annet sted, så er det noe du må ta tak i og gjøre noe med.

Gjest bølger
Skrevet

Hva om jeg kommanderer deg til å finne en gammel telefonkattalog/bok... og så river du hver en side i hundre biter til du får et stort fjell av biter...

Etterpå drar du å besøker en gammel tante/venn... forhåpentligvis forsvinner trangen da...

Jeg har revet i stykker gamle papirer, så fikk jeg dem makulert samtidig.

Skrevet

Hold ut, dette er bare tanker, du trenger ikke å handle etter dem. Hold hendene i ro, fokuser på alt mulig annet.

Gjest bølger
Skrevet

Er det et eller annet i livet ditt som uroer deg? Noe som gir deg følelsen av å være maktesløs? Er det noe i livet ditt eller i dine omgivelser som du føler ikke er som det burde være, og som du føler at du ikke har kontroll over? Jeg forstår det du beskriver, for en del år tilbake følte jeg meg så maktesløs over livssituasjonen min at jeg tok en nøkkel for å skjære meg i håndleddet. Egentlig hadde jeg ikke noe bevisst ønske om å skade meg selv, jeg bare ristet inni meg av raseri som jeg rettet mot meg selv fordi jeg ikke kunne få meg til å skade noen andre. Altså, forskjellen på om du skjærer i armen din eller om du knuser en dør, er bare variasjoner av hvilke retninger du retter frustrasjonen din for å få utløp for den. Det handler ikke om at du vil skade deg selv. Mitt råd er å finne ut hva som forårsaker frustrasjonene dine, og så forsøke å finne ut av hva du kan gjøre for å endre på det som skaper problemer for deg. Meningen er at du skal ha et liv som gjør deg glad og lykkelig, og din viktigste oppgave er å ordne opp i alt som ødelegger for deg så du kan komme deg videre. Om det så betyr at du må gjøre det slutt med kjæresten, si opp jobben din, droppe en gammel venn eller flytte til et annet sted, så er det noe du må ta tak i og gjøre noe med.

Selvskadingen begynte når jeg var veldig langt nede, men nå har ting forandret seg og jeg har det ytre sett bare bra. Jobb jeg trives i. Mann og barn som jeg er glad i. Men jeg har veldig vanskelig for å mestre vanskelige følelser som er en del av livet.

Gjest bølger
Skrevet

Hold ut, dette er bare tanker, du trenger ikke å handle etter dem. Hold hendene i ro, fokuser på alt mulig annet.

Jeg klarte meg denne gangen også. En seier hver gang.

Skrevet

Jeg har revet i stykker gamle papirer, så fikk jeg dem makulert samtidig.

To fluer i en smekk og gratulerer med seieren :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...